Pagina 1 van 1

pulsspoel kapot.....wat nu?

Geplaatst: do jul 18, 2002 19:58
door Ben (aka CZ)
Hey best noppenrijders,

Ik ben er waarschijnlijk eindelijk achter wat het probleem was waardoor m'n XL500R uit 83 afsloeg nadat ie lekker warm was gereden. Kapotte pulsspoel (pick-up spoel). Hij moet zo'n 20-60 Ohm weerstand hebben volgens het werkplaats handboek maar hij geeft 572 Ohm.....en er staat als ie echt veel te hoog/laag is dat de spoel naar de klqte is........dus.........wie helpt mij uit de brand??? Adressen? Eentje over voor de verkoop?

Ro helpt jij mij misschien weer? Ik vond het geweldig dat je de moeite nam om een foto te scannen van je CDI!!! Helaas was het niet de goede maar toch nogmaals bedankt voor de moeite!

Ben

Geplaatst: do jul 18, 2002 20:18
door Zot
Werk type ontsteking heb je precies?

Mechanische vervroeger of elektronisch?

Ik neem aan dat het nog om het oude type blok gaat (zonder oliefilter)

Ro

Geplaatst: vr jul 19, 2002 07:09
door Ben (aka CZ)
Ro,

Het gaat inderdaad om het blok zonder oliefilter (tenminste, er zit wel een metalen gaasje onderin om iets te filteren).

bedankt alvast!
Ben

Geplaatst: vr jul 19, 2002 07:47
door Zot
maar zit er nog een mechanische vervroeger in?

Geplaatst: vr jul 19, 2002 11:48
door Ben(aka CZ)
Zal ik ff op moeten zoeken in het werkplaats handboek. Het is in ieder geval een PD02 blok

Ben

ontstekingsspoel

Geplaatst: vr jul 19, 2002 15:21
door olie verslinder
pd02 blokken hebben geen mechanische vervroeger meer.

Geplaatst: vr jul 19, 2002 22:54
door Ben(aka CZ)
Ik kan het nergens in m'n werkplaatsboek vinden of het mechanisch of eletronisch is..........

CZ

Geplaatst: ma jul 22, 2002 12:36
door Ben (aka CZ)
Ik ben es gaan informeren bij diverse zaken en kwam tot de conclusie dat ik een gloednieuwe spoel kan kopen voor rond de 40,00euro!!
Probleem hopelijk opgelost.......bedankt voor jullie reacties!

Ben