Kledijvragen

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Sandman (Joost)
Contacteer:

Hallo,

graag had ik wat ervaringen tips gehad over de volgende kledij/beschermingstukken:

Welke sokken dragen jullie? Waar gevonden? Ik heb er een nieuw paar, comfortabele nodig. :)

Nu wil ik 2 beschermingstukken kopen die ik , om eerlijk te zijn nog niet veel heb gedragen daar ik ze hinderlijk vond, nu kan het ook zijn dat dit toevallig was door de modellen die ik even in bruikleen kreeg... Ik ben op zoek naar dus zeer licht draagbare, zo min mogelijk hinderlijke kniebeschermers en borst/torso beschermer.

Heb niet de verwachting dat dit veel gaat helpen bij de echt zware crashes, maar heb afgelopen zondag 2 keer een stuur in mn ribben gehad en 1 keer in mn darmen :(. Pijn doet het niet maar hinderen wel ... Verder stootte ik met mn knie tegen de bevestiging van mn koppelingshendel...

Het is vooral voor de ongemakjes wat deze kleinigheden met zich meebrengen te beperken.

Wie heeft er goede tips? Als het kan comfortabel en zo goed als niet merkbaar tijdens het rijden zelf.
CR250'90,'91;XR350R'83,...
No Limit YFZ
Contacteer:

Ik draag gore tex kousen van Saelskinz. Zo worden mijn voeten niet nat als mijn botten beginnen lekken. Als het echt koud is doe ik er nog een lichte kous onder. Let erop dat je de lange kousen koopt, niet de korte die in de meeste outdoor winkels te koop zijn. Meestal moet je ze bestellen.

Beschermkledij : ik draag een harnas op zo'n netstuctuur. Van mij van Dainese maar intussen zijn er al goedkopere van sinsisalo en ook wel andere merken. Daar voel je niets van eens je aan het rijden bent. Je kan er ook zonder probleem mee over je schouder kijken wat bij de oude harnassen wel eens kon tegenvallen. Niet goedkoop natuurlijk, je mag rekenen op rond de 200 €, voor de kousen 60 €.

Met kniebeschermers heb ik geen ervaring. Had in het begin mouse bescherming in mijn enduro broek maar heb die eruit gegooid, hindert me te veel. Dus hier is incasseren de boodschap. Er bestaan waarschijnlijk wel een aantal goede producten, laat ons zeggen als je in de duurdere klasse gaat je wel goed zitten. De modellen met klitteband rond de kuit zijn meestal brol, de mijne heb ik verkocht. Ik denk dat die met een metalen scharnier ter hoogte van de knie het beste zijn. Een beetje zoals een brace. De vraag is natuurlijk of je met alles van bescherming aan nog wel treffelijk kan rijden...
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
STTEVE
Contacteer:

Ik draag een los harnas van een Sinisalo, soms inderdaad lastig (inderdaad met achterom kijken) en het beperkt je bewegingen op krappe paadjes, maar het harde plastic komt mij wel solide over. Het losse vest zoals mrGrizzly draagt lijkt me stukken comfortabeler, maar ik heb het idee dat de bescherming ook minder is. Dat weet ik natuurlijk niet zeker, want ik heb vanaf het begin zo'n harnas gedragen.
Ik draag ALTIJD knie-protectoren, van Acerbis, heb er met het rijden niet veel last van. Een knieblessure kan lang duren, je zal de eerste niet zijn die z'n knieschijf breekt op een paaltje
Verder draag ik (lijkt wel een modeshow) lange dikke ski sokken met GoreTex oversokken, via Springfields in Engeland gekocht. lekker warm en waterdicht. bij slecht weer een regenbroek aan en over je laarzen nooit koude voeten.

Lijkt mij dat je op bescherming niet teveel moet bezuinigen, een stuur in je ribben kan natuurlijk ook fataal aflopen..... :(

Succes!!
No Limit YFZ
Contacteer:

De protectievest verschermt minstens even goed denk ik, ruggegraat is beter bescherm want daar loopt een plaat van juist onder je nek tot op je kont. Vooran ziet alles er ook goed uit en je hebt nog een ruggordel die je rug ondersteunt die rond je buik(je) gaat.

Jammer dat de gore tex kousen zo veel geld kosten. Als er iemand een goedkoop adres heeft laat dan maar komen.

Kniebeschermers zijn voor mij minder noodzakelijk op een quad, je kniën zijn er al een stuk beter beschermd en doordat je meer zit hinderen ze ook meer...
huskie

Waar zijn jullie elleboog beschermers :?: Of vallen jullie nooit op je arm, elleboog?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
honda cr80

ik heb een body-protector van acerbis, zit best wel fijn maar het achterom kijken is inderdaad niet goed te doen. verder heb ik ook een niergordel(ruggordel zoals no limit grizzly het zegt) die voel je bijna tot helemaal niet. verder zijn mijn kousen van de hema :oops: zitten wel fijn en ook warm.
geen honda cr80 meer
No Limit YFZ
Contacteer:

Huskie, bij zo'n protectievest zitten de elleboogbeschermers er standaard bij.
Jo VdB

FOX heeft in het "duurdere gamma" zeer goede kniebeschermers. De Raptors.

Afbeelding

Ik heb van FOX ook elleboogbeschermers. Zeer tevreden over.

Verder een "pantser" van Acerbis, de Zoom. In mijn geval de Zoom + .
Hier heeft FOX ook een innovatie, nl. het nieuwe model is leverbaar in 4 maten.

Ik rij nooit meer zonder beschermkledij.... 1 Keer eens gereden zonder kniebeschermers met het idee "in het zand val je toch zacht". Ik heb nog steeds een lidteken waar ik me verbrand heb aan de uitlaat. Juist ja, aan mijn knie !!!

Koop ook geen brol, geef liever wat meer geld uit aan degelijk materiaal. En laat u niks opdringen door handelaars die van hun stock afwillen. Bestel wat dat je wil !
Tenzij je natuurlijk niets geeft om je eigen gezondheid.

Jo VdB
Plaats reactie