Pagina 1 van 1
warm lopen exc
Geplaatst: do jun 28, 2007 10:45
door mad mike
hallo,
Ik heb een ktm 450 exc 07.
Nu heb ik 2 maal meegemaakt na een stuk langzaam rijden.
Dus na enkele Technische stukken / veel kruip door . Dat mijn motor warm loopt. Hij kookt zelfs .
Is dit normaal ? Bij mijn vorige exc 04 nooit meegemaakt.
Kan dit kwaad ? verhelpen?
Geplaatst: do jun 28, 2007 10:49
door Freestyler
Probeer eens andere koelvloeistof (zoals bijvoorbeeld engine ice).
Geplaatst: do jun 28, 2007 11:23
door mark20v
Zeker even kijken of het systeem goed ontlucht is.
Gr Mark
Geplaatst: do jun 28, 2007 12:30
door pHreaC
Iemand waar ik met mee rij heeft hetzelfde probleem gehad met zijn exc450 06. Na de carburator te laten afstellen (was veel te arm) was het probleem verholpen.
grtz
Re: warm lopen exc
Geplaatst: do jun 28, 2007 12:37
door xander
mad mike schreef:hallo,
Ik heb een ktm 450 exc 07.
Nu heb ik 2 maal meegemaakt na een stuk langzaam rijden.
Dus na enkele Technische stukken / veel kruip door . Dat mijn motor warm loopt. Hij kookt zelfs .
Is dit normaal ? Bij mijn vorige exc 04 nooit meegemaakt.
Kan dit kwaad ? verhelpen?
KTM heeft hiervoor een mooi ventilatortje dat in naplaatsing kan gezet worden. Plaats voor termoschakelaar is voorzien in radiator .
Neem van mij aan, dit is de enige goede remedie.
Xander
Geplaatst: do jun 28, 2007 14:22
door folie
pHreaC schreef:Iemand waar ik met mee rij heeft hetzelfde probleem gehad met zijn exc450 06. Na de carburator te laten afstellen (was veel te arm) was het probleem verholpen.
grtz
Deze fietsen lopen standaard veel te arm stationair ivm typegoedkeuring.
Daardoor lopen ze heet bij lang stationairdraaien, bv kruipdoor-sluipdoorwerk.
Emissie troep onschadelijk maken en vaak inderdaad een grotere stationairsproeier (bv 45 ipv 42) zal het waarschijnlijk wel verhelpen.
Geplaatst: do jun 28, 2007 16:31
door mad mike
ha folie
Bedankt voor de tip.
Ik ga gelijk eens kijken wat voor stationair sproeier erin zit.
Het probleem ontstaat na lang kruip door sluip werk.
Geplaatst: vr jun 29, 2007 01:04
door Rudy
Brandstof heeft een sterk koelende werking, een wat rijker mengsel geeft een lagere verbrandingstemperatuur bij deellast.
Geplaatst: za jun 30, 2007 19:27
door Wortel
De 450EXC hoeft onder geen enkele omstandigheid te koken. Als je uitlaatbochten al verkleurd zijn dan staat hij (veel) te arm afgesteld.
Ventilatortjes trekken alleen je accu leeg (als je motor te arm staat) en zijn absoluut niet nodig. Alleen als je een grote MXC tank hebt die een slechtere luchtstroom heeft en je bent op de vierkante meter aan het vol gassen in het woestijnzand met bijbehorende temperaturen slaat dat ding aan. (Zelf getest...)
Ik heb (zeer) goede ervaringen met de sproeier/naalden set van James Dean
http://www.jdjetting.com/xcart/home.php?cat=7
Zijn wel aan de prijs maar het ding loopt ermee als een trein.