Verslagje trainingsdag Lommel 9/3/03
Geplaatst: ma mar 10, 2003 20:03
Het was een perfecte dag om wat te gaan crossen. Mooi droog weer, en een zonnetje dat regelmatig doorbrak.
Het parcours mag er niet te zwaar bij, erg recentleijk rechtgetrokken, nu ik nadenk zal het wel voor de middag zijn gelijkgemaak.
Zelf arriveerde ik rond 14 uur ter plaatse en liep eerst het circuit voor het grootste deel af, voor te kijken of het misschien niet herlegd was sinds verleden jaar. Erna direct voor een 2-tal verkenningsrondjes op langzaam tempo het parcours opgegaan. Terug binnengegaan om de machine na te kijken (staat nieuwe koppakking op omdat ie zn koelvloeistof bleef weggooien) Alles was in orde, ketting mooi op spanning, koelvloeistof ok, etc.
Enkel mn voorband was een stukje te zacht. Niet echt een technisch probleem mr ik had er wel wat rijproblemen mee.
Ondertussen kwam mn vader ff kijken hoe ik reed, dus ik voor de 2e keer het parcours op. 1e rondje op een degelijk tempo doorgereden en dit liep lekker. Ondanks dat er al gedurende een 2.5 uur er zo al een 20 man continu op het parcours was geweest lag dit er nog steeds 'licht' bij.
juis voor ik mn 2e rondje begon drijf ik het tempo een pak hoger en plak aan bij een snelle rijder voor me. Dit lukt tot mn eigen verbazing erg goed (ik heb 10 maanden stilgelegen ivm met klierkoorts en dan de winter) en ik loop in op hem. Wel is de motor op hogere snelheid lastig te controleren, de te slappe voorband kan niet in een spoor 'snijden' en de motor dweilt over de rechte stukken, en wat een beetje erger is, in de bochten houdt ie zn spoor niet, maar kruipt ie eruit. Desondanks probeer ik het tempo op te drijven ik krijg echter een kleine tik van een paaltje en mn schakelpedaal verbuigt en zit vast onder het Carter met de bak in zn 1. op rustig tempo besluit ik dus na een rondje of 4-5 terug nr de pits te gaan.
Hier rust ik eventjes uit, en buig mn schakelpedaal terug goed. Na een keline rustpauze besluit ik weer te gaan rijden en ik gooi een klets benzine bij in de benzinetank. Snel rijden lukt niet goe,d ik heb de kracht/ conditie niet op dit moment. Ik besluit op een iets lager tempo door te rijdenb en mn techniek wat aan te scherpen. Na een hele tijd te zo te hebben gereden (en toch weer wat sneller en sneller tezijn gegaan, echter niet zo snel als in mn 2e sessie) besluit ik nog 1 rondje te 'vlammen' echter, halverwege de ronde, op zowat het verst afgelegen stuk van dep iste, val ik zonder benzine ... Machine eigenhandig van parcours en helemaal teruggeduwd, dus ik was moe toen ik bij mn auto aankwam. Weer wat gerust en de naftbak nu vol gegooid.
Dan begonnen aan een laatste sessie van een rondje of 7. Het parcours lag er nu redelijk zwaar bij, en ik vatte dit op als een pure conditietest. ging er dus zwaar aan, maar het was nu dat mn voorband het meest tegenstribbelde: op de zware knippen en op de schans van de grote tafelberg achterop het parcours sloeg de abnd tot tegen de velg.
Verder had ik ook de hele dag een klein probleempje met het schakelpedaal, wat me het lastig maakte juist te schakelen. Het is nu herzet en zou het probleem moeten oplossen, ook de voorband is nu wel op een betere spanning gezet.
Verder viel het rijden mezelf een PAK beter mee dan ikzelf had verwacht na zo een lange tijd : het rijden liep (op de conditie na) direct terug redelijk soepel. (alhoewel ik nog veel kan bijleren) Ook mn machine is nu technisch erg goed in orde en redelijk ged afgesteld op mn persoonlijke smaak.
Foto's heb ik op dit moment niet ,helaas zijn de meeste mislukt, de paar die ik heb, zie je duidelijk dat ik mn gewicht nogal redelijk naar achter heb (om mn voorkant te verlichten, slaan deed ie toch, maar zo graaft ie zich niet verder in) en de bochten sneed ik meesat lerg kort af aangezien hij daar de opgehoogde zandhopen niet wou volgen.
Heb trouwens direct een jaarlicentie voor het parcours aangeschafd aan 130 euro. Ik heb me erg ge-amuseerd.
Het parcours mag er niet te zwaar bij, erg recentleijk rechtgetrokken, nu ik nadenk zal het wel voor de middag zijn gelijkgemaak.
Zelf arriveerde ik rond 14 uur ter plaatse en liep eerst het circuit voor het grootste deel af, voor te kijken of het misschien niet herlegd was sinds verleden jaar. Erna direct voor een 2-tal verkenningsrondjes op langzaam tempo het parcours opgegaan. Terug binnengegaan om de machine na te kijken (staat nieuwe koppakking op omdat ie zn koelvloeistof bleef weggooien) Alles was in orde, ketting mooi op spanning, koelvloeistof ok, etc.
Enkel mn voorband was een stukje te zacht. Niet echt een technisch probleem mr ik had er wel wat rijproblemen mee.
Ondertussen kwam mn vader ff kijken hoe ik reed, dus ik voor de 2e keer het parcours op. 1e rondje op een degelijk tempo doorgereden en dit liep lekker. Ondanks dat er al gedurende een 2.5 uur er zo al een 20 man continu op het parcours was geweest lag dit er nog steeds 'licht' bij.
juis voor ik mn 2e rondje begon drijf ik het tempo een pak hoger en plak aan bij een snelle rijder voor me. Dit lukt tot mn eigen verbazing erg goed (ik heb 10 maanden stilgelegen ivm met klierkoorts en dan de winter) en ik loop in op hem. Wel is de motor op hogere snelheid lastig te controleren, de te slappe voorband kan niet in een spoor 'snijden' en de motor dweilt over de rechte stukken, en wat een beetje erger is, in de bochten houdt ie zn spoor niet, maar kruipt ie eruit. Desondanks probeer ik het tempo op te drijven ik krijg echter een kleine tik van een paaltje en mn schakelpedaal verbuigt en zit vast onder het Carter met de bak in zn 1. op rustig tempo besluit ik dus na een rondje of 4-5 terug nr de pits te gaan.
Hier rust ik eventjes uit, en buig mn schakelpedaal terug goed. Na een keline rustpauze besluit ik weer te gaan rijden en ik gooi een klets benzine bij in de benzinetank. Snel rijden lukt niet goe,d ik heb de kracht/ conditie niet op dit moment. Ik besluit op een iets lager tempo door te rijdenb en mn techniek wat aan te scherpen. Na een hele tijd te zo te hebben gereden (en toch weer wat sneller en sneller tezijn gegaan, echter niet zo snel als in mn 2e sessie) besluit ik nog 1 rondje te 'vlammen' echter, halverwege de ronde, op zowat het verst afgelegen stuk van dep iste, val ik zonder benzine ... Machine eigenhandig van parcours en helemaal teruggeduwd, dus ik was moe toen ik bij mn auto aankwam. Weer wat gerust en de naftbak nu vol gegooid.
Dan begonnen aan een laatste sessie van een rondje of 7. Het parcours lag er nu redelijk zwaar bij, en ik vatte dit op als een pure conditietest. ging er dus zwaar aan, maar het was nu dat mn voorband het meest tegenstribbelde: op de zware knippen en op de schans van de grote tafelberg achterop het parcours sloeg de abnd tot tegen de velg.
Verder had ik ook de hele dag een klein probleempje met het schakelpedaal, wat me het lastig maakte juist te schakelen. Het is nu herzet en zou het probleem moeten oplossen, ook de voorband is nu wel op een betere spanning gezet.
Verder viel het rijden mezelf een PAK beter mee dan ikzelf had verwacht na zo een lange tijd : het rijden liep (op de conditie na) direct terug redelijk soepel. (alhoewel ik nog veel kan bijleren) Ook mn machine is nu technisch erg goed in orde en redelijk ged afgesteld op mn persoonlijke smaak.
Foto's heb ik op dit moment niet ,helaas zijn de meeste mislukt, de paar die ik heb, zie je duidelijk dat ik mn gewicht nogal redelijk naar achter heb (om mn voorkant te verlichten, slaan deed ie toch, maar zo graaft ie zich niet verder in) en de bochten sneed ik meesat lerg kort af aangezien hij daar de opgehoogde zandhopen niet wou volgen.
Heb trouwens direct een jaarlicentie voor het parcours aangeschafd aan 130 euro. Ik heb me erg ge-amuseerd.