Pagina 1 van 2

knallen van crf 450

Geplaatst: vr jun 15, 2007 21:47
door marc65
mijn crf 450 bj 2002 knalt als een gek als ik mijn gas los laat :x de uitlaat lekt niet,klepspeling uit-inlaat goed,geen lek op het luchtfilterhuis,alles wat ik met de ohm meter kan meten heb ik gedaan ook alles goed,vonk is ook goed,wie weet wat het zou kunnen zijn?

Geplaatst: vr jun 15, 2007 22:00
door GorilaZz
beetje arm mengsel

warme start blijft misschien hangen?

Geplaatst: vr jun 15, 2007 22:10
door marc65
GorilaZz schreef:beetje arm mengsel

warme start blijft misschien hangen?
met de carburateur ben ik ook al bezig geweest,geen verandering :cry:

Geplaatst: za jun 16, 2007 18:57
door adje
Is de mengselschroef onder in de vlotterkamer niet losgetrilt of er uit ?

Geplaatst: za jun 16, 2007 21:47
door marc65
nee zit ook vast,heb vandaag nogstationair srpoeier vervangen,en carb reiniger in de tank gedaan ook dat helpt niet :(
dus ben zelf echter door mijn ideeen heen :?:

Geplaatst: zo jun 17, 2007 10:50
door adje
Dan zou ik als ik jou was toch nog eens goed nakijken of de hotstart niet blijft hangen.
Het zou ook nog kunnen dat je het keerplaatje dat bij de gasschuif zit op zijn kop er in hebt gezet.
Start de motor wel goed ?

Geplaatst: zo jun 17, 2007 14:09
door pHreaC
Misschien dan toch de bougie die 'soms' door geeft? Dit is iets wat je niet meteen opvalt als je naar de mooie vonkjes kijkt als je hem test...

Geplaatst: zo jun 17, 2007 18:37
door Sanne
is het mogelijk dat je per ongeluk water in je brandstof hebt laten komen? misschien heeft je motor in de regen gestaan of heb je uit een jerrycan getankt waar water in zat.
zoiezo je benzine uit je tank halen en er nieuwe in gieten.

Geplaatst: ma jun 18, 2007 18:31
door adje
@marc65 , heb je al ontdekt wat het probleem is ?

Ik weet haast wel zeker dat het dat plaatje is bij de gasschuif want als ik terug denk heb ik een paar jaar geleden hetzelfde probleem gehad.
En voordat ik wist wat er aan de hand was heb ik ook wel wat gevloekt :oops:

Geplaatst: ma jun 18, 2007 22:50
door marc65
helaas,ondanks alle goed bedoelde adviezen,weinig resultaat, :cry: ik heb een grotere stationair sroeier geplaatst(was 45 is 48)het scheelt wel iets maar bij lange na niet genoeg,maar alvast bedankt voor de tips ik ga gewoon stug door met zoeken,mocht iemand nog iets weten?zie ik het wel

Geplaatst: wo jun 20, 2007 16:35
door Arjen
Misschien bedoeld adje de luchtregelschroef onder in de carburateur. Die kan eruit getrilt zijn en dat kun je zo niet zien. Had het laatst met de KTM toen die enorm begon te knallen bij gas-dicht. Dan moet ie echter ook niet meer goed stationair lopen, wel half en volgas. Ik kon het gelukkig zien omdat het een hand-verstelbare is. Die kun je van buitenaf zien zitten.

Arjen

Geplaatst: wo jun 20, 2007 17:51
door adje
@Arjen , dat is geen luchtregelschroef maar een benzineregelschroef die onder in de vlotterkamer zit.
Een luchtmengselschroef heeft een tweetakt aan de zijkant van de carburateur.

@marc65 , heb je al gekeken naar dat plaatje bij de gasschuif ?

Geplaatst: do jun 21, 2007 22:12
door marc65
hee ad
ja ook dat is allemaal ok,enschroefie zit er ook nog in

Geplaatst: ma jun 25, 2007 19:56
door V4-lover
Ik denk toch ook in de richting van de ralentiesproeier hoor.
Gas dicht bij uitbollen + knallen in uitlaat = arm mengsel dus: ik zou zeggen probeer is met nog wat grotere ralantisproeier.

Naalden verhogen of verlagen is voor het middengebied dus dat is het niet.

En hou ons op de hoogte want moet binnenkort ook beginnen regelen met complete lijn Leovinci

V4

Geplaatst: di jun 26, 2007 12:11
door Wortel
wat is een ralentie sproeier?? is dat Vlaams voor een stationaire sproeier? Zo leer je nog eens wat op dit forum...

maarre Marc; ik denk toch dat je je uitlaatpakkingen aan de cylinder nog eens moet na kijken of je stationaire mengsel schroef moet afstellen. En anders zit er ergens een vuiltje of water in je carburateur. Als ie alleen knalt (arm mengsel!) bij volledig gasdicht dan hoef je niet bij de naald en hoofdsproeier te zoeken.

Wellicht iets met je ontsteking maar dat lijkt me stug..

Geplaatst: di jun 26, 2007 21:55
door marc65
de stationair sproeier heb ik al met meerdere maten vergroot,geen resultaat,en de uitlaat pakkingen moeten goed zijn heb ik ook gelijk vervangen,maar ik ga v/d week nog een keer alles van vooraan nalopen,mocht er verbetering zijn laat ik het zo snel mogelijk weten

Geplaatst: di jun 26, 2007 23:22
door V4-lover
Wortel schreef:wat is een ralentie sproeier?? is dat Vlaams voor een stationaire sproeier? Zo leer je nog eens wat op dit forum...



Wellicht iets met je ontsteking maar dat lijkt me stug..


Ja, zo is dat :wink:

Geplaatst: vr jun 29, 2007 09:33
door folie
marc65 schreef:nee zit ook vast,heb vandaag nogstationair srpoeier vervangen,en carb reiniger in de tank gedaan ook dat helpt niet :(
dus ben zelf echter door mijn ideeen heen :?:
Valse lucht ? Bijvoorbeeld de aansluiting van de uitlaat op de cylinderkop, of misschien een losgetrild of gescheurd inlaatspruitstuk ?
Ook wel eens gezien: verloopstuk van carb naar luchtfilter los ?

Geplaatst: za jun 30, 2007 21:36
door marc65
nee ook niet ,heb verder nog geen tijd om nog een keer alles na te lopen hoop volgende week,als ik wat vindt meld ik me gelijk

Geplaatst: di jul 10, 2007 22:11
door marc65
zo,alles opnieuw geprobeert geen resultaat :cry:
maare ad,hoe weet ik dan of het plaatje op de gasschuif kapot dan wel versleten is?wat ik zo op het oog kan is alles ok

Geplaatst: di jul 10, 2007 22:21
door adje
marc65 schreef:zo,alles opnieuw geprobeert geen resultaat :cry:
maare ad,hoe weet ik dan of het plaatje op de gasschuif kapot dan wel versleten is?wat ik zo op het oog kan is alles ok
Niet kapot of versleten maar op de kop erin gezet.
De punt van dat plaatje moet naar boven wijzen.
Als je het op de kop erin hebt staan dan start de motor ook niet goed en blijft die ook niet goed stationair lopen.
En dan knalt die heel veel bij gas loslaten.

Verslijten kan wel maar dat heb ik zelf nog niet meegemaakt.
Andere mensen op dit forum hebben wel eens gehad dat er een scheurtje in dat plaatje zat.
Ik dacht dat Jo vd Briel het wel eens heeft meegemaakt.

Geplaatst: di jul 10, 2007 23:15
door marc65
ooo,nee dan is er is er met de schuif niks aan de hand,en het plaatje zit er goed in/op
ik zal v/d week nog een paar grotere stat.sproeiers monteren(zit al op 2maten groter) das op het moment nog ff wat ik kan proberen
als het lukt laat ik weer wat horen

re

Geplaatst: wo jul 11, 2007 12:08
door klaas xr250r
Is benzine kraan niet verstopt met rommel, dan krijg je in verhouding ook een te arm mengsel, had laatst ook zoiets. :roll:

Geplaatst: do jul 12, 2007 21:26
door mx jake
al naar de air-jet gekeken
die zit aan de kant waar de aanzuigbuis op je carb zit
er zitten 2 gaatjes aan de inlaatkant van je carb
in 1 daarvan zit ook een sproeier (air-jet)
deze staat in verbinding met je sationair-sproeier
en als dat circuit verstopt zit loopt hij ook te arm

optie 2, naald hoger hangen (rijker)

Geplaatst: vr jul 13, 2007 15:47
door marc65
hee collega rijders probleem gevonden :D . heer ad had weer eens gelijk,heb ik met mijn stront ogen :shock: de eerste keer niet goed naar mijn gas schuif gekeken,zat dus inderdaad het plaatje verkeerd om(op zijn kop) op de gasschuif. dus deze omgedraaid en voila loopt weer als een tiet
dus bij deze allemaal bedankt voor het meedenken en toch in het bijzonder adje. jongens allemaal bedankt. :lol: :lol: