Pagina 1 van 2

KTM radiateur lek

Geplaatst: do jun 07, 2007 19:34
door oossie
Zag vanavond plasje koelvloeistof liggen onder de motor. Dus maar ff op onderzoek uitgeweest.

Nu is de linker radiateur lek deze is van een KTM 300 exc 2004.
Wie weet of de 4takt radiateur van bv een 450 of 525 ook gaat passen?
De spoeling van 2de hands is nogal dun voor een 250/300 2takt.

Geplaatst: do jun 07, 2007 20:42
door Houten Klaas
Je kunt hem laten repareren.

Geplaatst: do jun 07, 2007 20:47
door Houten Klaas
Het is een ander bestelnummer, de vuldop zit ook anders.

Geplaatst: do jun 07, 2007 21:06
door oossie
dan zal het wel reparatie worden.

heb je een adresje?

Geplaatst: do jun 07, 2007 21:49
door mark20v

Geplaatst: do jun 07, 2007 23:01
door Noppy
Misschien is hij niet zo heel erg lek. Flikker er gewoon een 'pil' in en laat hem dan eens stationair draaien.

Voor het zelfde geld is het een miniscuul gaatje dat met de pil vanzelf dichtgaat!

Noppy

Geplaatst: vr jun 08, 2007 06:20
door Houten Klaas
Zou ik niet doen. Ga eerst op zoek naar een reparatieadresje

Geplaatst: vr jun 08, 2007 06:50
door Noppy
Waarom niet dan? Als ik tochten aan het rijden ben doe ik 't ook.

Half pilletje (want het zijn automobielpillen) is vaak genoeg. Lukt het niet meteen, dan nog een halve pil erbij.

Geplaatst: vr jun 08, 2007 08:14
door oossie
mark20v schreef:Kun je hier wat mee?

http://www.decrxgarage.nl/index.html?/P ... lderen.htm

Gr. Mark
maar de radiateur is van toch alu bij een ktm?
voor zover ik weet kun je dat niet solderen.

@nop
zon pil is natuurlijk een lapmiddel en dat spul gaat overal in je koelsysteem zitten.

Geplaatst: vr jun 08, 2007 09:31
door speedphreax
Noppy schreef:Waarom niet dan? Als ik tochten aan het rijden ben doe ik 't ook.

Half pilletje (want het zijn automobielpillen) is vaak genoeg. Lukt het niet meteen, dan nog een halve pil erbij.
Zo'n pil zou ik nooit doen tenzij het van levensbelang is. Je wil niet weten hoe dik zo'n pil alle delen waar koelwater in zit aan de binnenkant coat. Je zit daarna gelijk vast aan een verminderde koelcapaciteit en je krijgt het er nooit helemaal meer uit.

Geplaatst: vr jun 08, 2007 10:11
door Houten Klaas
speedphreax schreef:
Noppy schreef:Waarom niet dan? Als ik tochten aan het rijden ben doe ik 't ook.

Half pilletje (want het zijn automobielpillen) is vaak genoeg. Lukt het niet meteen, dan nog een halve pil erbij.
Zo'n pil zou ik nooit doen tenzij het van levensbelang is. Je wil niet weten hoe dik zo'n pil alle delen waar koelwater in zit aan de binnenkant coat. Je zit daarna gelijk vast aan een verminderde koelcapaciteit en je krijgt het er nooit helemaal meer uit.
Psies, ondanks de belofte van een fabrikant dat het goedje alleen een verbinding aangaat met zuurstof. In mijn motor geen pil. Al die kleine kanaaltjes brr,ik moet er niet aan denken.

Geplaatst: vr jun 08, 2007 11:32
door oossie
goed dan bedrijf is gevonden en daar gaat de radiateur maandag naar toe

Hartgers Zutphen
ben benieuwd hoe dit gaat, hoogstwaarschijnlijk vallen de kosten 100% mee.

Nieuwprijs linker deel ongeveer 350 Euro, reparatie zou tussen de 20-80 Euro liggen afhankelijk van grote plek ed.

Geplaatst: vr jun 08, 2007 12:04
door Max_Kool
Koude motor, radiateurdop er af, rauw ei erin, en rijden maar. :P

Geplaatst: vr jun 08, 2007 12:30
door oossie
een 2takt stinkt zonder rauw ei al genoeg Max.

bedankt he, voor deze nog meer stinkende machine :? :wink:

Geplaatst: vr jun 08, 2007 14:01
door brommer
eiwit of eigeel of gewonn hop alles er?

kanme niet voorstellen dat zoiets goed is voor je motor

Geplaatst: vr jun 08, 2007 15:21
door Max_Kool
Het is een absolute noodoplossing, maar het schijnt wel te werken. Is weleens bij Mythbusters geweest....

Anyway, als een Engels bedrijf aluminium radiateuren kan repareren, moet een Nederlands bedrijf dat ook kunnen.

En hier is een filmpje van een website die spullekes verkoopt waarmee je het zelf kunt doen.

Geplaatst: vr jun 08, 2007 15:24
door oossie
dat zeg ik Max, radiateur gaat naar Zutphen, heb contact gehad en het was geen probleem :P

Hoe vervoer jij trouwens een rauw ei tijdens een ritje in het zand :!: :lol:

Geplaatst: vr jun 08, 2007 16:37
door mark20v
oossie schreef:
Hoe vervoer jij trouwens een rauw ei tijdens een ritje in het zand :!: :lol:
Kip eromheen laten zitten.... :twisted:

Geplaatst: vr jun 08, 2007 20:29
door brommer
mythbuster rulezzzzzz

die met dat ei heb ik nog nooit gezien(helaas)

wel die keer dat ze een motor probeerde te vernachelen en dat ding maar blijven lopen.

maar ok een ei dat gaat in de boeken samen met de zeep voor de tank.

De truc van de pil ken ik niet

Geplaatst: ma jun 11, 2007 08:49
door oossie
zo linker en rechter deel zijn vanochtend weggebracht voo reparatie en enige richtwerk.

vrijdagochtend klaar :P

Nog een echt zaakie geen Pin, geen Mobiel geouwehoer gewoon nog een tringtring telefoon.
Als je aan kotm rijden denk je echt van hier werkt nog een oud mannetje als ambachtman, vooroordelen ten top.
Jonge gast die gewoon zijn radiateurtjes wil repareren en maken. Had zelfs van voor een YZF een nieuwe radiateur gemaakt. zag er allemaal toppie uit.
Duz ben benieuwd vrijdag

Geplaatst: di jun 12, 2007 09:30
door Noppy
oossie schreef:dat zeg ik Max, radiateur gaat naar Zutphen, heb contact gehad en het was geen probleem :P

Hoe vervoer jij trouwens een rauw ei tijdens een ritje in het zand :!: :lol:
Max breekt gewoon in bij een kippenhok en vraagt aan de dames of ze niet liever even op zijn witte Arai-helm willen gaan zitten terwijl hij even met hun ei aan de slag gaat :D :P :D

Geplaatst: di jun 12, 2007 11:43
door JoeBaR
Valma heeft een radiateur lek stopper in een klein aluminium busje zitten , het is een zwarte grafiet poeder , je gooit het in de radiateur , water of koelvloeistof er bij en gaan .. door het kleine busje is het handig mee te nemen in je jaszak .

ik gooi het elke keer standaard al in de radiateur , ook als er geen lek is , mocht er dan tijdens een rit toch een klein gaatje optreden , dan wordt het lek meteen gedicht .

door de druk in het koelsysyteem wordt alle koelvloeistof naar het lek toe geperst , zo ook het dichtingsmiddel (kan radiateurlekstopper zijn , maar ook zoals boven genoemd een Ei of zelfs een handvol paarden stront)
dit wordt hard door de warmte en dicht daarmee het gat af.


dat van het paardenstront is geen grap , de vezels die erin zitten zijn instaat de radiateur dicht te houden , ik ben er met mijn mercedes vrachtwagen van Belgie mee naar Nederland (noordholland) gekomen !

Geplaatst: di jun 12, 2007 13:11
door Noppy
Geweldige tip Joe,

Samenvattend, we nemen zeep en paardenstront mee op een rally. Lijkt me complementair in alle opzichten :D


Nop

Geplaatst: di jun 12, 2007 13:28
door Sjokske
JoeBaR schreef:dat van het paardenstront is geen grap , de vezels die erin zitten zijn instaat de radiateur dicht te houden , ik ben er met mijn mercedes vrachtwagen van Belgie mee naar Nederland (noordholland) gekomen !
Had je toevallig een paardentrailer bij dan :lol:
Schijnt inderdaad te kloppen dat shitverhaal (van horen zeggen).

Geplaatst: vr jun 15, 2007 11:39
door oossie
Spul is weer terug nu rest niet anders dan de beide radiateurs inbouwen.
Na het afpersen waren ze mooi dicht.