Pagina 1 van 1

uitlaat uitdeuken

Geplaatst: di jun 05, 2007 12:26
door jaap.ackermans
hey

ik ben zaterdag een keer goed gevallen, en nou zit er een flinke deuk in mijn uitlaat van men honda CR250. Hoe krijg ik deze eruit?

ik heb al verschillende dingen gehoord:

1. gat boren en met een massief pijpje van ong 5 mm de want terug tikken

2. verwarmen en druk erop zetten; 3 bar hadden ze het over (???)

3. naar de motorzaak brengen (maar dat kost best veel geld denk ik, hoeveel precies weet ik niet?)

4. water erin en laten bevriezen ( :? ) :S

ik hoor graag wat het beste is.

groetjes jaap

Geplaatst: di jun 05, 2007 14:37
door Max_Kool
optie 5. Oog vastlassen en met een slagtrekker de deuk eruit halen.

Geplaatst: di jun 05, 2007 15:09
door jaap.ackermans
ja,

dus in de deuk een oog lassen, en dan eruit trekken met iets wat hard trekt. dan oog er voorzichtig afslijpen en klaar is kees denk ik dus...

Geplaatst: di jun 05, 2007 15:24
door brommer
is dat heel erg een deuk in je uitlaat?

Geplaatst: di jun 05, 2007 16:07
door Houten Klaas
Onlangs had ik mijn titanium bocht zo plat als een dubbeltje, het was over en uit. Het is wel geprobeerd,maar zonder resultaat.


Bij een uitlaat ligt het wat eenvoudiger schat ik,er zijn bedrijven die dit voor je doen.

Geplaatst: di jun 05, 2007 17:12
door JoeBaR
Houten Klaas schreef:Onlangs had ik mijn titanium bocht zo plat als een dubbeltje, het was over en uit. Het is wel geprobeerd,maar zonder resultaat.


Bij een uitlaat ligt het wat eenvoudiger schat ik,er zijn bedrijven die dit voor je doen.
van een acrapovic 4 takt pijp?

deze kun je ook onder druk zetten met de compressor en (flink) heet stoken op de deuk , titanium heeft een vele malen hoger smeltpunt dan staal.

Geplaatst: di jun 05, 2007 19:16
door Wortel
Water erin, afsluiten net genoeg dat het water er niet uitloopt en een nachtje in de vriezer, je gelooft het niet maar het werkt als een trein!

Geplaatst: di jun 05, 2007 19:23
door Klx300R
druk op de uitlaat zetten en met salomo de deuk opwarmen mag lekker kersenrood worden,komt er mooi uit.
greetz

Geplaatst: di jun 05, 2007 21:16
door jaap.ackermans
hey

ja het is een flinke deuk, en het is een 2 takt motor, dus het maakt zeker wat uit. nu er een flinke deuk in zit, duwen de uitlaatgassen de uitlaat van de uitlaatpoort af bij vol gas, en dit veroorzaakt een ander geluid dan normaal

Geplaatst: di jun 05, 2007 21:40
door gassen
Als deze echt zo groot is dan wordt het open zagen , uitdeuken en weer aan elkaar lassen.
Broer van me heeft een keer zijn Montesa pijp PLAT tegen een boom gereden. Zagen en lassen was de enigste optie.

Op druk rood heetstoken en was mijn eerste optie, dat vriezen is nieuw voor mij.

Heb wel een vriezer, maar met lades!

Geplaatst: di jun 05, 2007 21:42
door Houten Klaas
JoeBaR schreef:
Houten Klaas schreef:Onlangs had ik mijn titanium bocht zo plat als een dubbeltje, het was over en uit. Het is wel geprobeerd,maar zonder resultaat.


Bij een uitlaat ligt het wat eenvoudiger schat ik,er zijn bedrijven die dit voor je doen.
van een acrapovic 4 takt pijp?

deze kun je ook onder druik zetten met de compressor en (flink) heet stoken op de deuk , titanium heeft een vele malen hoger smeltpunt dan staal.
Ja een akra,niet alleen een deuk maar echt helemaal plat over 6 cm, er is waarschijnlijk een gat in gevallen bij het warmstoken.

Geplaatst: do jun 07, 2007 20:49
door stimpie
wij zetten ze op 5 bar en dan gewon heet maken , je ziet de deuken er zo uit komen

Geplaatst: do jun 07, 2007 20:50
door Houten Klaas
Ook titianium bochten ?

Geplaatst: vr jun 08, 2007 17:21
door Sjokske
stimpie schreef:wij zetten ze op 5 bar
Jij durft ...................... (ik ga er van uit dat je vult met lucht of een inert gas, oftewel lekker samenpersbaar).
Zeker nog nooit een klapper meegmaakt ?
Als er op het werk (raffinaderijen e.d.) luchtleidingsystemen op druk i.v.m. lekkages getest moeten op een veel lagere druk jij vermeld moet dat 's nachts gebeuren en mag niemand in de buurt komen.

Geplaatst: vr jun 08, 2007 22:48
door iron gonzo
Wortel schreef:Water erin, afsluiten net genoeg dat het water er niet uitloopt en een nachtje in de vriezer, je gelooft het niet maar het werkt als een trein!
water zet uit bij bevriezing, vandaar dat het truukje helpt
bij stevige deuken heb ik wel mijn twijfels.

dan is het beter op druk zetten en verwarmen

Geplaatst: zo jun 10, 2007 10:04
door mx jake
een maat van me heeft pas een uitlaat uitgedeukt door hem te vullen met
natte split-ewrten (ja die waar ze soep van maken)
even een nacht laten staan en ze beginnen uit te zetten, volgende morgen was de deuk er uit

Geplaatst: vr jun 22, 2007 18:35
door pieterpost666
Had ook een paar deuken in de uitlaat en las dit topic. Het was toch al een oude uitlaat dus ik dacht probeer hem eens in te vriezen. Nu is de uitlaat mooi doormidden gescheurd. Oftewel invriezen is niet aan te raden :lol: ;.

Geplaatst: ma dec 31, 2007 12:45
door Freestyler
stimpie schreef:wij zetten ze op 5 bar en dan gewon heet maken , je ziet de deuken er zo uit komen
Hey Stimpie,

Ik heb een paar blutsen in mijn uitlaat van mijn RM 250.
Nu heb ik een tool voor de uitlaat op druk te zetten maar heb ik geen sjallamo om heet te stoken. Stuur me als ge wilt eens een mailtje naar carlo.briers@telenet.be dan kunnen we misschien iets regelen.

Geplaatst: ma dec 31, 2007 23:08
door zappa.suzuki
mx jake schreef:een maat van me heeft pas een uitlaat uitgedeukt door hem te vullen met
natte split-ewrten (ja die waar ze soep van maken)
even een nacht laten staan en ze beginnen uit te zetten, volgende morgen was de deuk er uit
zout werk ook, vullen en beetje bij beetje water toevoegen.. niet te veel anders barst ie :wink:

Geplaatst: wo jan 02, 2008 15:13
door nvsmx
oog vastlassen en zo'n slagtrekker erop zetten. :wink: