Pagina 1 van 1
Yamaha WR450 2track
Geplaatst: ma mar 10, 2003 08:56
door Freek
Yamaha Nederland is bezig met het 'street legal' maken van de 2 wiel aangedreven WR450.
http://www.yamaha-motor-europe.com/designcafe/
Geplaatst: ma mar 10, 2003 17:28
door Arno
Dat ze maar eerste eens de WR450F "street legal" maken, ben er al 4 weken op aan het wachten (zou 13 feb geleverd worden)
Ze schijnen problemen te hebben met de typegoedkeuring !!
Geplaatst: ma mar 10, 2003 18:01
door Rudy
Opzich best gaaf, alleen denk ik dat hij erg duur gaat worden
Geplaatst: di mar 11, 2003 00:33
door Huertecilla
Oud nieuws Freek. Straatlegaal is een fluitje van een cent overigens op een fiets die verder goedgekeurd is.
Yamaha brengt al járen een 2x2 in verschillende 'hobby'-ralleys uit. Het systeem van Öhlins schijnt heel goed te werken, maar ik kan er verder geen meer specifieke data over vinden behalve dat het maar voor een heel klein percentage aandrijving naar voren gaat.
Wel is er een redelijk diepgaande 2x2 site van dezelfde Australische gast die ook die V8 in elkaar gezet had.
Verder brengt Rokon, inderdaad de Rokon van de automaat, al zo'n 25 jaar een 2x2 'motorfiets' op de markt.
Op basis van mijn huidige info is mijn conclusie dat 2x2 op een moderne noppenfiets geen toegevoegde of in ieder geval een heel specifieke/beperkte waarde heeft. Wél op wegracers.
Zou er echter héél graag meer over te weten komen.
Geplaatst: di mar 11, 2003 11:15
door Rudy
Ik dacht dat er maximaal 10 %vd aandrijfkracht naar het voorwiel gaat. Systeem werkt hydrolisch maar dat zal je al wel weten

Geplaatst: di mar 11, 2003 12:00
door Sandman (Joost)
Ja werkt idd hydraulisch en schijnt vooral voordeel te hebben met het wegaccelereren uit de bochten. er is idd een bepaald maximum van het vermogen dat aan het voorste wiel wordt doorgegeven. Heb er verschillende tests over gelezen, allemaal redelijk positief...
Geplaatst: di mar 11, 2003 18:21
door Freek
en het loopt 10% harder op losse ondergrond. Dat moet in het Nederlandse zand toch wel een voordeel zijn.
Ik zou er graag eens op proefrijden.
Geplaatst: di mar 11, 2003 19:53
door Rudy
Wat ik me afvraag is of het voorwiel niet de neiging heeft uit te breken als je flink gas geef in een bocht (onderstuur zeg maar

)
Geplaatst: wo mar 12, 2003 13:35
door Sandman79
volgens hetgeen ik gelezen heb zou ie juist miderlast hebben van onder/overstuur daar het voorwiel echt het gekozen spoor volgt, en minder van de wijs wordt gebracht door het achterwiel.