Pagina 1 van 1
Slecht starten ktm 525
Geplaatst: do mei 17, 2007 13:57
door KUIP
Als ik het roode startknopje indruk, krijgt de startmotor het zaakje niet goed rond, spanning van de accu zakt onder de 7 V, kickstarter erbij en lopen
1-accu onder de lader gezet geen resultaat
2-nieuwe accu erin, geen resultaat
3-startrelais doorgemeten 0.1 ohm weerstand OK
4-startmotor gedemonteerd, koolborstels zien er OK uit, viel wel wat rommel uit
5-startmotor doorgemeten tussen plus en massa 0,2 ohm ????
Vraagje, is dit een normale waarde voor de startmotor, of heeft er nog iemand een andere tip
Geplaatst: do mei 17, 2007 23:53
door adje
He' Marcel , staat de speling van de decompresseur ( of hoe heet dat ?? ) wel goed afgesteld ?
Als de speling niet goed is dan kan de startmotor er ook niet doorheen trekken.
Geplaatst: vr mei 18, 2007 07:53
door xander
Ik gok op de startmotor.
Xander
Geplaatst: vr mei 18, 2007 11:40
door Wortel
Draait de startmotor goed als je hem eruit hebt?
En anders kleppen stellen... en wat Adje zegt decompressor checken..
Controleer de tandjes op het tandwiel van de startmotor en de tandjes op dat grote verbindingstandwiel in het blok, een bepaalde serie had last van snel afgebroken tandjes.
Als het een 2004 betreft dan kan het zijn dat je accu gewoon niet genoeg vermogen levert of niet goed is opgeladen. De 2004's hadden een te kleine accu. Maar ja, je hebt een nieuwe accu dus dat zal dan wel goed zijn??
Geplaatst: vr mei 18, 2007 15:18
door KUIP
Ik gok op de startmotor. --daarom vraag is 0,2ohm normaal
Draait de startmotor goed als je hem eruit hebt? --ja
En anders kleppen stellen... en wat Adje zegt decompressor checken--1000km geleden gebeurd
Controleer de tandjes op het tandwiel van de startmotor en de tandjes op dat grote verbindingstandwiel in het blok, een bepaalde serie had last van snel afgebroken tandjes.--zijn ok
Als het een 2004 betreft dan kan het zijn dat je accu gewoon niet genoeg vermogen levert of niet goed is opgeladen. De 2004's hadden een te kleine accu. Maar ja, je hebt een nieuwe accu dus dat zal dan wel goed zijn??--betreft een 2006, heeft het een goed jaar goed gedaan
Geplaatst: vr mei 18, 2007 20:13
door Sjokske
Als je heel lief bent mag je eind dit jaar m'n blauwke ...................
Gruusgott van de aandere kaant van't durp
Geplaatst: vr mei 18, 2007 20:13
door KUIP
de (of hoe heet dat) zit er niet op vanaf 2006
Geplaatst: ma mei 21, 2007 23:00
door KUIP
update
Vandaag andere startmotor geprobeerd, bij een zeer behulpzame dealer in de buurt van Hedel, geen resultaat
Startkoppeling gedemonteerd is ook ok
Nogmaals een andere accu geprobeerd geen resultaat
Accu wordt niet of zeer weinig bijgeladen, maar is volgens mij geen oorzaak van slecht starten
Iemand nog een slimme opmerking
Geplaatst: di mei 22, 2007 07:24
door Sjokske
Ja, snel inruilen op 2008-model die ik oe afgelopen weekend heb laten zien
Geplaatst: di mei 22, 2007 09:35
door Shifty-PK
Je hebt veel al vervangen wat niet het probleem leek te zijn.
Je bedrading is altijd nog hetgeen wat tussen al deze componenten zit.
Alle bedrading eens goed doormeten(weerstand meten), mischien zit er ergens een slecht contact van/naar de startmotor/accu. Controleer ook de massa verbindingen.
Geplaatst: di mei 22, 2007 10:32
door Sjokske
Isolatie van kabel van accu naar startmotor misschien beschadigd waardoor stroompie wegslaat tegen het frame ???
Iets dergelijks eens gehad met de bobinekabel van moeders d'r ouwe Volvo (liep niet helemaal jofel bij gasgeven dus toerental opvoeren), niks te zien aan de isolatie van de kabel maar wel degelijk te voelen toen ik hem toevallig vastpakte en een stuk-of-tigduizend Voltjes door m'n arm voelde knallen
Geplaatst: di mei 22, 2007 11:34
door KUIP
Ja, snel inruilen op 2008-model die ik oe afgelopen weekend heb laten zien.
Goed plan maar eerst bootje verkopen. Dus als er nog iemand een hobby erbij zoekt!
http://www.botentekoop.nl/motorkruisers ... -1968.html
Geplaatst: di mei 22, 2007 18:51
door ktm620
ik zou ook eens alle bedrading controleren en contacten schoonmaken zeker ook de masse.
gr robert
Geplaatst: di mei 22, 2007 23:14
door folie
adje schreef:He' Marcel , staat de speling van de decompresseur ( of hoe heet dat ?? ) wel goed afgesteld ?
Als de speling niet goed is dan kan de startmotor er ook niet doorheen trekken.
Waarom luister je nou niet naar Adje ?
Geplaatst: wo mei 23, 2007 19:47
door KUIP
Waar en hoe stel ik dat dan af???
Geplaatst: wo mei 23, 2007 20:44
door JoeBaR
de automatische decompreseur op die zich op het bovenste distributie tandwiel bevind , valt niet af te stellen , die werkt , of hij werkt niet(afgebroken) .
in het geval je bedoelt de kleplichter (handmatige decompreseur) , deze kan je uiteraard wel afstellen door de kabel strakker/slapper te zetten .. dit maakt echter geen verschil voor de het electrisch starten , want daarbij wordt alleen de automatische decompreseur gebruikt.
als je op de startmotor gebruikt , draait deze dan net aan rond?
en met een hulpstart accu krijg je hem wel electrisch gestart?
ik zou een andere accu proberen met meer vermogen.
ook al zou je een verse accu hebben , als je de motor bepaalde tijd niet gebruikt loopt deze toch leeg , als de accu TE leeg is geweest , dan laad hij ook niet meer bij door de dynamo van de motor, misschien dat je hem een nacht kan doorladen aan een acculader .
Geplaatst: wo mei 23, 2007 22:49
door mark20v
Zoals Shifty-PK en Robert al zeiden check de bedrading maar eens.
Heb je al weerstand gemeten tussen massaklem (losgenomen van accu) en massa ergens aan het blok? Check dan gelijk even de weerstand van pluspool naar pluspool op de starter.
Beiden moeten in het ideale geval +/_ 0,2-0,4 Ohm zijn.
Jouw symptomen kunnen veroorzaakt worden door bijvoorbeeld een slecht massa kontakt.
Gr Mark