hoi,
lees net een stukje over een schijfslot van Xena met shockalarm.
Beweging van de motor doet het alarm afgaan.
Is er al iemand die hier wat praktijk ervaring mee heeft. Is misschien wel een idee tijdens offroad ritjes. Motoren worden na afloop gepikt.
xena slot met alarm
Moderator: ghulst
Een dik stuk plakband erover en je hoort het lawaai al bijna niet meer...
Of een tik met een hamertje...
Ik heb deze Xena's ook al vastgehad, maar het lijkt mij eerder een gimmick, dat alarm.
Maar ook : baat het niet, dan schaadt het niet
Jo VdB
Of een tik met een hamertje...
Ik heb deze Xena's ook al vastgehad, maar het lijkt mij eerder een gimmick, dat alarm.
Maar ook : baat het niet, dan schaadt het niet
Jo VdB
Hoe ga je een SCHIJFREMslot verstoppen ? Door je schijfrem te verstoppenhuskie schreef:Jo, misschien het slot verstoppen?
Jo VdB
Ik heb een schijfremslot XE15 van Xenalock, die heb ik gratis gekregen bij een KNMV verzekering: https://www.knmvverzekeringen.nl/PDF/ac ... aarden.pdf
Ik ben er erg tevreden mee, het ding maakt echt een hoop herrie zeker als ie per ongeluk afgaat tijdens de montage en je zit er vast naast
Tijdens de stalling heb ik hem er altijd opzitten samen met een kabelslot. Inderdaad als je hem afplakt dan hoor je het minder, maar dan heb je nog steeds het schijfremslot zelf die ervoor zorgt dat je wiel niet kan draaien. Is ook allemaal te omzeilen....
...maar ik denk dat de idiooten die motoren jatten de makkelijkste weg kiezen en dus de motor met slot als laatste proberen
Ik ben er erg tevreden mee, het ding maakt echt een hoop herrie zeker als ie per ongeluk afgaat tijdens de montage en je zit er vast naast
Tijdens de stalling heb ik hem er altijd opzitten samen met een kabelslot. Inderdaad als je hem afplakt dan hoor je het minder, maar dan heb je nog steeds het schijfremslot zelf die ervoor zorgt dat je wiel niet kan draaien. Is ook allemaal te omzeilen....
...maar ik denk dat de idiooten die motoren jatten de makkelijkste weg kiezen en dus de motor met slot als laatste proberen
Door hem niet als schijfremslot te gebruiken maar als bewegingsalarm "only"Jo VdB schreef:Hoe ga je een SCHIJFREMslot verstoppen ? Door je schijfrem te verstoppenhuskie schreef:Jo, misschien het slot verstoppen?
Jo VdB
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Ik heb hem ook, idem bij de knmv gekregen.
Bevalt prima en je hebt ook geen draadje naar je stuur nodig want het apparaat gaat bij beweging van de motor direct af. Dus vergeten zal je hem niet want.
Ook handig voor ouders die kinderen op je motor zetten
Er zijn vast truukjes om het apparaat snel onklaar te maken maar het is net weer dat extra stukje beveiliging dat je bij een standaard slot niet hebt.
Bevalt prima en je hebt ook geen draadje naar je stuur nodig want het apparaat gaat bij beweging van de motor direct af. Dus vergeten zal je hem niet want.
Ook handig voor ouders die kinderen op je motor zetten
Er zijn vast truukjes om het apparaat snel onklaar te maken maar het is net weer dat extra stukje beveiliging dat je bij een standaard slot niet hebt.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Indien je een mond vol kauwgum hebt en je propt die in het speakeropeningetje, dan hoort niemand het meer.
Maar ja, je moet als crimineel dan maar net kauwgum bij je hebben he?
Ik heb de Xena met alarm al vanaf het moment dat ik mijn motor kocht. Vervelend is het verhaal dat men beweert die met het ronde sleutelje open te maken zijn met een BIC pen!
Noppy
[ Edit: http://www.molblog.nl/weblog/3659 ]
Ik heb de Xena met alarm al vanaf het moment dat ik mijn motor kocht. Vervelend is het verhaal dat men beweert die met het ronde sleutelje open te maken zijn met een BIC pen!
Noppy
Laatst gewijzigd door Noppy op vr mei 11, 2007 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Is waar ! Wij hebben het onder de koffiepauze geprobeerd met een stuk PE slang op het kryptonite slot van een collega: duurde gemiddeld 5 minuten. Het slot werkte daarna nog gewoon.Noppy schreef:Indien je een mond vol kauwgum hebt en je propt die in het speakeropeningetje, dan hoort niemand het meer.
Ik heb de Xena met alarm al vanaf het moment dat ik mijn motor kocht. Verveld is het verhaal dat men beweert die met het ronde sleutelje open te maken zijn met een BIC pen!
Noppy
-
Blijft een organisatorisch probleem, slot meenemen in je zak ook niet praktisch,bij inschrijven slot meenemen ?
Er is maar 1 oplossing, je motor inleveren op een afgesloten terrein, en meenemen alleen met kenteken.
Bij terugkomst eventueel weer parkeren op dat terrein of bij je auto en niet uit het oog verliezen.
Er is maar 1 oplossing, je motor inleveren op een afgesloten terrein, en meenemen alleen met kenteken.
Bij terugkomst eventueel weer parkeren op dat terrein of bij je auto en niet uit het oog verliezen.
Wel,
Er is een andere oplossing. Neem een accuboor mee met de juiste diameter boor. Boor een gat in een stalen hek. Zodra je uit het parc fermé komt rij je met je slot naar het hek en zet 'm daar even op slot (zonder motor).
Presto!
Er is een andere oplossing. Neem een accuboor mee met de juiste diameter boor. Boor een gat in een stalen hek. Zodra je uit het parc fermé komt rij je met je slot naar het hek en zet 'm daar even op slot (zonder motor).
Presto!