Pagina 1 van 2
motor in dubbelcab busje ?
Geplaatst: ma mei 07, 2007 12:11
door folie
Ik word het geklungel met de aanhanger een beetje zat. Ik zou wel een busje willen maar ja... Nou staat marktplaats vol met dubbelcab busjes, maar zo te zien zijn die net allemaal te klein voor een motor achterin.
Bv een verlengde mitsubishi L400, die heeft 1.80 m laadruimte, op de vloer iets meer omdat die onder het schot doorloopt.
Het zou best te doen zijn om een uitsparing in dat schot te maken waar het voorwiel een beetje in kan staan, maar de KTM is zo te zien 2.10-2.15 lang dus dan ben ik er nog niet. Bovendien is dat schot heilig voor de douane ?
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Geplaatst: ma mei 07, 2007 12:18
door oossie
schuin erin en stuur kan ook nog aan de kant. meet dan eens opnieuw
Geplaatst: ma mei 07, 2007 18:24
door gassen
Houdt ook de hoogte in de gaten.
Ik heb ooit een Toyota Hi-ace gehad waar qua lengte de motor net in kon(uitsparing in het schot scarnierend gemaakt) maar qua hoogte lange niet.
Geplaatst: ma mei 07, 2007 19:22
door Houten Klaas
Een lt of sprinter is ideaal.
Geplaatst: ma mei 07, 2007 19:50
door Sanne
gassen schreef:Houdt ook de hoogte in de gaten.
Ik heb ooit een Toyota Hi-ace gehad waar qua lengte de motor net in kon(uitsparing in het schot scarnierend gemaakt) maar qua hoogte lange niet.
Ha kwam je nadat je het schot scharnierend had gemaakt erachter dat de hoogte niet paste of voor het schot scharnierend was gemaakt?
Geplaatst: ma mei 07, 2007 19:57
door erwindob
ik heb wel 2 racers rechtuit in een lange VW transporter dubbelcabine zien staan. Dan kan de deur echt maar net dicht.
Een offroad is net effe langer.
En de ene cabinewand is de andere niet. Bij dezelfde busjes heb ik daar wel verschil in gezien waardoor het net wel of niet kan passen.
Geplaatst: ma mei 07, 2007 21:04
door huskie
Schuin gaat een crosser/enduro er zeker in bij 180cm lengte.
Ik krijg er twee in. Om en om. Geen probleem. Wel krap.
Geplaatst: ma mei 07, 2007 23:04
door folie
huskie schreef:Schuin gaat een crosser/enduro er zeker in bij 180cm lengte.
Ik krijg er twee in. Om en om. Geen probleem. Wel krap.
waar in ?
Geplaatst: di mei 08, 2007 10:17
door henkzelf
In mijn Toyota Hiace bouwjaar 2000 met lange wielbasis en dubb cab ging mijn gasgas 300 iets schuin met gemak in. Hoogte van 1,30 is al helemaal geen probleem.
Ook ken ik iemand met een Transporter dubb cab bouwj ? schat 5 jr oud en die propt er twee achterin zonder voorwiel ofzo er uit te hoeven halen. Er zit natuurlijk nog wel iets verschil in de vormgeving van de dubb cab; bij hem gaan geloof ik de voorwielen een heel eind onder de ruit.
Ik heb overigens de dubb cab er nu uit; bij mijn binnenhoogte en vloerlengte is dat geen probleem, maar let op als de vloer korter dan 2 m is of de hoogte lager dan 1,30 en geen vaste banken achterin timmeren; geeft problemen.
Geplaatst: di mei 08, 2007 11:38
door folie
henkzelf schreef:In mijn Toyota Hiace bouwjaar 2000 met lange wielbasis en dubb cab ging mijn gasgas 300 iets schuin met gemak in. Hoogte van 1,30 is al helemaal geen probleem.
Ook ken ik iemand met een Transporter dubb cab bouwj ? schat 5 jr oud en die propt er twee achterin zonder voorwiel ofzo er uit te hoeven halen. Er zit natuurlijk nog wel iets verschil in de vormgeving van de dubb cab; bij hem gaan geloof ik de voorwielen een heel eind onder de ruit.
Ik heb overigens de dubb cab er nu uit; bij mijn binnenhoogte en vloerlengte is dat geen probleem, maar let op als de vloer korter dan 2 m is of de hoogte lager dan 1,30 en geen vaste banken achterin timmeren; geeft problemen.
Heb je hem dan opnieuw laten keuren zonder tussenschot ?
Hoe staat ie nu dan op kenteken ?
Geplaatst: di mei 08, 2007 12:57
door huskie
folie schreef:huskie schreef:Schuin gaat een crosser/enduro er zeker in bij 180cm lengte.
Ik krijg er twee in. Om en om. Geen probleem. Wel krap.
waar in ?
Uhhh
Ik denk een Renault trafic 180cm lengte laadruimte
Maar 180cm is toch overal 180cm
Geplaatst: di mei 08, 2007 17:16
door gassen
Sanne schreef:gassen schreef:Houdt ook de hoogte in de gaten.
Ik heb ooit een Toyota Hi-ace gehad waar qua lengte de motor net in kon(uitsparing in het schot scarnierend gemaakt) maar qua hoogte lange niet.
Ha kwam je nadat je het schot scharnierend had gemaakt erachter dat de hoogte niet paste of voor het schot scharnierend was gemaakt?
Ja
Ik dacht, moet net kunnen. Niet dus, zelfs niet met het stuur plat.
Re: motor in dubbelcab busje ?
Geplaatst: di mei 08, 2007 19:25
door bart
[quote="folie"]Ik word het geklungel met de aanhanger een beetje zat.quote].
Wat is er mis met een aanhanger? Lijkt me net handiger als een busje. Je kan je motor aan de carwash afspuiten zonder hem te moeten lossen en laden om daarna thuis terug te moeten lossen. Ik ben net aan het overwegen om een aanhanger te maken, en ik heb een bus waar ie in past.
Re: motor in dubbelcab busje ?
Geplaatst: di mei 08, 2007 19:30
door folie
bart schreef:folie schreef:Ik word het geklungel met de aanhanger een beetje zat.quote].
Wat is er mis met een aanhanger? Lijkt me net handiger als een busje. Je kan je motor aan de carwash afspuiten zonder hem te moeten lossen en laden om daarna thuis terug te moeten lossen. Ik ben net aan het overwegen om een aanhanger te maken, en ik heb een bus waar ie in past.
Ik woon in de stad, heb geen garage en kan de aanhanger niet op mijn erf kwijt, of alleen met veel moeite. Ik wil hem ook niet altijd voor de deur hebben liggen.
Geplaatst: wo mei 09, 2007 09:23
door henkzelf
folie schreef:henkzelf schreef:In mijn Toyota Hiace ........
Ik heb overigens de dubb cab er nu uit; bij mijn binnenhoogte en vloerlengte is dat geen probleem, maar let op als de vloer korter dan 2 m is of de hoogte lager dan 1,30 en geen vaste banken achterin timmeren; geeft problemen.
Heb je hem dan opnieuw laten keuren zonder tussenschot ?
Hoe staat ie nu dan op kenteken ?
nee, niet opnieuw laten keuren, volgens mijn betrouwbare handelaar hoeft dat niet. Andersom, dus bij toevoegen van een dubb cab wel. Hij staat dus nog als dubb cab op kenteken.
Heb dus nog een dubb cab set te koop voor een prikkie. Past ook in korte wielbasis.
Geplaatst: wo mei 09, 2007 10:06
door folie
henkzelf schreef:folie schreef:henkzelf schreef:In mijn Toyota Hiace ........
Ik heb overigens de dubb cab er nu uit; bij mijn binnenhoogte en vloerlengte is dat geen probleem, maar let op als de vloer korter dan 2 m is of de hoogte lager dan 1,30 en geen vaste banken achterin timmeren; geeft problemen.
Heb je hem dan opnieuw laten keuren zonder tussenschot ?
Hoe staat ie nu dan op kenteken ?
nee, niet opnieuw laten keuren, volgens mijn betrouwbare handelaar hoeft dat niet. Andersom, dus bij toevoegen van een dubb cab wel. Hij staat dus nog als dubb cab op kenteken.
Heb dus nog een dubb cab set te koop voor een prikkie. Past ook in korte wielbasis.
Die regel kan ik op de site van de douane niet vinden. Ik ben dus toch nog niet
helemaal gerustgesteld...
Geplaatst: do mei 31, 2007 15:39
door road-racer
Ik heb een hyundai h200 dubbel cabine.
Achterin krijg ik mijn xl 500r. m'n oude cr250 past ook. helaas wel schuin dan.
De hoogte past ook en in de laadruimte zitten ogen
Geplaatst: do mei 31, 2007 15:58
door klomp
road-racer schreef:Ik heb een hyundai h200 dubbel cabine.
Achterin krijg ik mijn xl 500r. m'n oude cr250 past ook. helaas wel schuin dan.
De hoogte past ook en in de laadruimte zitten ogen
en kreeg je 'm dan nog dicht ook?
We zijn vorig jaar met een H200 weg geweest, maar m'n Husaberg moest er niet alleen schuin in, maar het voorwiel moest er ook uit, anders sloot ie niet.
Geplaatst: wo jun 06, 2007 11:53
door road-racer
Ja gaat goed. achterspatbord zat wel tegen de klep aan.
Geplaatst: di jun 12, 2007 13:40
door folie
Gekocht: Mitsubishi L400, lange versie met dubbel cabine
.
Geplaatst: ma jul 09, 2007 13:44
door folie
folie schreef:Gekocht: Mitsubishi L400, lange versie met dubbel cabine
.
Overigens past een KTM EXC daar zonder enige aanpassingen niet in.
Ik heb een soort 'tunnel' in de rugleuning van de achterbank gemaakt.
Geplaatst: wo aug 08, 2007 22:46
door TTT
en heeft iemand al eens geprobeerd een gasgas (ktm of zo mag ook
) in een nieuw model vito dubbelcab te frotten?
Gaat dat?
Geplaatst: do aug 09, 2007 13:15
door folie
TTT schreef:en heeft iemand al eens geprobeerd een gasgas (ktm of zo mag ook
) in een nieuw model vito dubbelcab te frotten?
Gaat dat?
Niet geprobeerd maar ik ben er bang voor:
Volgens dit linkje is de laadruimte van de extra lange versie 1.83m
Onderin loopt ie zo te zien wel wat verder door, maar je hebt minstens 2 meter nodig om je motor een beetje fatsoenlijk kwijt te kunnen.
Huskie schijnt er 2 in een laadruimte van 1.80 te krijgen, maar mij is dat niet gelukt.
(zaken gaan goed ?
)
http://www.simonexpress.nl/Specificaties1.pdf
Geplaatst: do aug 09, 2007 20:00
door TTT
folie schreef:TTT schreef:en heeft iemand al eens geprobeerd een gasgas (ktm of zo mag ook
) in een nieuw model vito dubbelcab te frotten?
Gaat dat?
Niet geprobeerd maar ik ben er bang voor:
Volgens dit linkje is de laadruimte van de extra lange versie 1.83m
Onderin loopt ie zo te zien wel wat verder door, maar je hebt minstens 2 meter nodig om je motor een beetje fatsoenlijk kwijt te kunnen.
Huskie schijnt er 2 in een laadruimte van 1.80 te krijgen, maar mij is dat niet gelukt.
(zaken gaan goed ?
)
http://www.simonexpress.nl/Specificaties1.pdf
Hoeft niet fatsoenlijk, diagonaal mag ook. Als er meer mee moet kan altijd een aanhanger achter. Maar veruit de meeste km worden toch zonder motor achterin gemaakt.
In een Trafic DC lange uitvoering kan in ieder geval 1 motor maar ik ken de afmetingen van de laadruimte daar niet.
Dinsdag proefrijden, zal ik meteen even meten.
En ja.. zaken gaan goed
Geplaatst: di aug 21, 2007 01:17
door DeChelle
Ik heb al iemand gezien met een pick-up, toyota of mitsubishi weet het nietmeer dubbelcab en die zette daar twee moto's in maarwel met de laadklet open. Hij had wel een schoon laswerk van baren die binnen de laadplaats vasthielden en ter hoogte van de open-laadklep kwamen waardoor de moto's er niet konden uitvallen. Hierdoor kon hij blijkbaar genoeg ruimte winnen om er zijn moto's in te steken. Als ik hem nog tegen kom op de club zal ik er fotos van maken voor diegene die er eventueel interesse in zouden hebben.