Pagina 1 van 1

voorrem ktm

Geplaatst: di mei 01, 2007 11:50
door oossie
Jawel de KTM is weer van stal :P

Heb effe lekker een rondje ede gereden, nog efkes een zandpaadje gepakt. heerlijk.

Maar de remmen waren slecht :evil: Achterrem zat bijna geen olie in dus die gelijk maar ververst/doorgespoelt en die pakt nu mooi op.

Nu de voorrem. 1/3 van de remhendel slag gebeurt er nog bijna niets en dan pas wordt er remdruk opgebouwt.
Hele systeem doorgespoelt en goed ontlucht. (er kwam oude smurie uit pfff)
Nieuwe remolie erin maar ik krijg er niet lekker druk op zegmaar, zoals ik gewent ben bij mijn vorige motor.

Hoe zit dat bij jullie voorrem? Pakt die gelijk op? of hebben jullie ook een stukkie vrije slag

Geplaatst: di mei 01, 2007 13:00
door melkboer marco
ha oosie.

mooi dat je weer aan't crossen bent geslagen.

een beetje vrije slag moet ie wel hebben.
haal anders alles even los, en maak het goed schoon
en weer gangbaar.
ik denk dat de remtang niet meer goed terug komt.

suc6 er mee.

groet'n Marco

Geplaatst: di mei 01, 2007 13:14
door speedphreax
Wat ook nog wel eens wil helpen is de remklauw met de hand naar binnen drukken en hem dan weer oppompen.

Geplaatst: di mei 01, 2007 13:16
door oossie
melkboer marco schreef: mooi dat je weer aan't crossen bent geslagen.

een beetje vrije slag moet ie wel hebben.
haal anders alles even los, en maak het goed schoon
en weer gangbaar.
ik denk dat de remtang niet meer goed terug komt.
cross'n is een groot woord. 2taktje moest gewoon even goed warm worden.

remtang ga ik nakijken, dacht dat die goed terug kwam.

En hoe hard hebben jullie de voorrem dan ? grijpt die na beetje slag lekker direct aan of bouwt de druk langzaam op tot aan het handvat?

Geplaatst: di mei 01, 2007 20:46
door Wortel
Ik denk dat je moet ontluchten en dat kan wel eens lastig zijn.
Zorg ervoor dat je handel op het hoogste punt is (dus die bocht boven bij je stuur mag er niet zijn!) en druk dan met een injectiespuit vanaf de ontluchtings nippel op de remklauw nieuwe remolie naar boven toe.

Tik een aantal keren tegen de remleiding om luchtbellen "los" te maken en geef ze genoeg tijd (minimaal 15 minuten) om naar boven te drijven.

Daarna de ontluchtings nippel weer dichtdraaien het kapje met rubbertje op de handel vastmaken en dan moet je rem "hard" zijn.

Geplaatst: di mei 01, 2007 21:50
door gassen
oossie schreef:
melkboer marco schreef: mooi dat je weer aan't crossen bent geslagen.

een beetje vrije slag moet ie wel hebben.
haal anders alles even los, en maak het goed schoon
en weer gangbaar.
ik denk dat de remtang niet meer goed terug komt.

En hoe hard hebben jullie de voorrem dan ? grijpt die na beetje slag lekker direct aan of bouwt de druk langzaam op tot aan het handvat?
Kneiterhard en direct druk.

Geplaatst: wo mei 02, 2007 08:14
door oossie
Wortel schreef:Ik denk dat je moet ontluchten en dat kan wel eens lastig zijn.

Zorg ervoor dat je handel op het hoogste punt is (dus die bocht boven bij je stuur mag er niet zijn!) en druk dan met een injectiespuit vanaf de ontluchtings nippel op de remklauw nieuwe remolie naar boven toe.

Tik een aantal keren tegen de remleiding om luchtbellen "los" te maken en geef ze genoeg tijd (minimaal 15 minuten) om naar boven te drijven.

Daarna de ontluchtings nippel weer dichtdraaien het kapje met rubbertje op de handel vastmaken en dan moet je rem "hard" zijn.
Heb wel ervaring met ontluchten. maar de tip zal zitten in dat laatste beetje lucht in de bocht boven de remreservoir uit.
Ga ik ook proberen.

Geplaatst: wo mei 02, 2007 10:25
door Erik
Ik heb wel zo'n ontluchtingsapparaatje. Werkt goed. Kan je zo van me lenen.

Afbeelding

Geplaatst: wo mei 02, 2007 10:49
door oossie
Erik, okee
we bellen mailen wel hoe en wanneer

Geplaatst: zo mei 06, 2007 19:27
door oossie
vandaag nog weer bezig geweest.

Snap het kompleet niet meer. T zou lucht moeten zijn. en toch het laatste stuk is die hard.
Zal wel een revisie worden van de rempomp.