Pagina 1 van 1
DR350
Geplaatst: wo apr 25, 2007 14:39
door hornet911
Daarnet wat gaan oefenen met de DR
Ik ondervind twee probleempjes:
- Mijn motor houdt bij volgas steeds wat in. Aan zowat alle toerentallen. Luchtfilter is proper en originele uitlaat. Inlaat is klein beetje open gewerkt. Bij hoge toeren en gas loslaten kleine knal in uitlaat.
TE ARM??
- Bij lage toeren en hoge belasting beetje mechanisch gerammel.
DISTRIBUTIEKETTING??
Hoe contoleer ik dat snel en efficiënt?
Geplaatst: wo apr 25, 2007 21:32
door JoeBaR
eerder te rijk brandstofmengsel .
een versleten distributie ketting hoor je ook bij lage belasting en laag toerental zoals bij stationair draaien .
Geplaatst: do apr 26, 2007 22:13
door zappa.suzuki
als m'n DR 800 te veel knalt moet ie rijker..
kijk in het manuel hoe je je carbs afstelt..
bij mij lucht schroef onder carb 1 1/2 slag uit dan bij warme motor in een 1/2 slag luisteren naar hoogste toeren stationaire..
Re: DR350
Geplaatst: do apr 26, 2007 23:18
door Estivie
hornet911 schreef:
DISTRIBUTIEKETTING??
Hoe contoleer ik dat snel en efficiënt?
Aan de kettingspanner: EERST het boutje verwijderen (opgepast, er zit een veertje op dat er kan uitspringen).
Daarna de 2 imbusboutjes losmaken en de kettingspanner VOORZICHTIG demonteren. Als je de spanner uittrekt tel je het aantal klikjes dat je nog over hebt. Als dat weinig of geen is weet je hoe laat het is.
Bij demonteren: eerst kettingspanner terug helemaal indrukken, terug in motor, imbusjes vast, boutje met veertje inschuiven (klik, klik, klik...).
Suc6
Re: DR350
Geplaatst: vr apr 27, 2007 10:47
door hornet911
Estivie schreef:hornet911 schreef:
DISTRIBUTIEKETTING??
Hoe contoleer ik dat snel en efficiënt?
Aan de kettingspanner: EERST het boutje verwijderen (opgepast, er zit een veertje op dat er kan uitspringen).
Daarna de 2 imbusboutjes losmaken en de kettingspanner VOORZICHTIG demonteren. Als je de spanner uittrekt tel je het aantal klikjes dat je nog over hebt. Als dat weinig of geen is weet je hoe laat het is.
Bij demonteren: eerst kettingspanner terug helemaal indrukken, terug in motor, imbusjes vast, boutje met veertje inschuiven (klik, klik, klik...).
Suc6
En wat na klik, klik, klik,... Tot hoever draai ik hem in??
Geplaatst: za mei 05, 2007 21:31
door hornet911
niemand meer?
Geplaatst: zo mei 13, 2007 23:23
door Estivie
Ow... sorry.. had dit topicje al een tijdje niet meer gezien...
Je moet gewoon het boutje er in draaien. Dan hoor je een aantal klikjes doordat de veer de spanner naar binnen duwt. Ik kan morgen wel eens kijken in het WPHB om te zien of er een moment bij staat voor dat boutje maar "gewoon vast" lijkt me goed...
Stijn
Geplaatst: za mei 19, 2007 15:49
door hornet911
Stijn, bedankt. De kettingspanner is nog ok!
Nu valt mijn DR stil als ik wil gasgeven! Dat is toch redelijk lastig, nietwaar!!
Starten gaat en op stationair blijft hij draaien!
Wat zou dat kunnen zijn???
Geplaatst: ma mei 21, 2007 10:36
door Wortel
Inlaat is klein beetje open gewerkt.
Wat bedoel je daarmee??
Als ie knalt bij gas los dan staat ie waarschijnlijk te arm of er zit er iets verstopt in je carburateur. Zijn alle afdichtingen op de carburateur (en uitlaat) goed?
Als ie helemaal stilvalt bij gasgeven en normaal stationair loopt, dan denk ik eerder dat er iets is met je naald, naaldsetting, gasschuif of hoofdsproeier.
Ik weet niet hoe het bij een DR zit maar misschien is je ontstekingsplaat (waar de opnemer zit) verdraait of los en vonkt ie op het verkeerde tijdstip. Heb je al een nieuwe bougie en bougiedop geprobeert?
Geplaatst: ma mei 21, 2007 10:41
door hornet911
Wortel schreef:Inlaat is klein beetje open gewerkt.
Wat bedoel je daarmee??
Als ie knalt bij gas los dan staat ie waarschijnlijk te arm of er zit er iets verstopt in je carburateur. Zijn alle afdichtingen op de carburateur (en uitlaat) goed?
De snorkel weggehaald en de opening wat vergroot.
Maar nu zit ik met een groter probleem uiteraard
Geplaatst: ma mei 21, 2007 19:49
door Estivie
Wortel schreef:Als ie helemaal stilvalt bij gasgeven en normaal stationair loopt, dan denk ik eerder dat er iets is met je naald, naaldsetting, gasschuif of hoofdsproeier.
De diagnose van Wortel lijkt me behoorlijk juist:
Ik heb dit probleem zelf ook eens gehad en toen was de naald afgebroken aan het circlips (waardoor de naald in de hoofdsproeier bleef zitten terwijl de schuif wel open ging).
Best even open doen dus...
Stijn
Geplaatst: ma mei 21, 2007 20:27
door hornet911
ok, eerst tijd vinden en dan gaan we eens een diagnose stellen.....
Geplaatst: di mei 22, 2007 07:40
door Sjokske
Estivie schreef:De diagnose van Wortel lijkt me behoorlijk juist:
Ik heb dit probleem zelf ook eens gehad en toen was de naald afgebroken aan het circlips (waardoor de naald in de hoofdsproeier bleef zitten terwijl de schuif wel open ging).
Best even open doen dus...
Stijn
Al eens gehad dat de clip van de gasnaald was verdwenen op wat voor vage manier dan ook, met hetzelfde effect, stationair OK maar bij gas verder openen zakt het vermogen volledig weg.
Geplaatst: di mei 22, 2007 12:32
door JeeWee
Bij mij is de (lange) veer die in de CV carb zit een keer gebroken..
Perfect starten, perfect stationair lopen maar bij meer dan een streepje gas > pruttel pruttel prottt.
Kijk er eens naar je weet nooit.
Groeten jan Willem
Geplaatst: di mei 22, 2007 15:02
door hornet911
Zal zoiets wel zijn...
Waren daar ook symptomen vooraf bij? Zoals inhouden bij optrekken en slecht starten? (alhoewel dat laatste door een geplooide carterontluchtingsdarm kwam denk ik)...
Geplaatst: ma jun 11, 2007 13:39
door hornet911
Hoe verhoog ik de naald? Ik krijg het hefboommechanisme niet van de schuif waar de naald op zit......
Of kan ik (via de vlotter) een grotere naaldopeing (sproeier) plaatsen?
Geplaatst: ma jun 11, 2007 15:07
door Estivie
hornet911 schreef:Hoe verhoog ik de naald? Ik krijg het hefboommechanisme niet van de schuif waar de naald op zit......
Of kan ik (via de vlotter) een grotere naaldopeing (sproeier) plaatsen?
het hefboommechanisme moet er af. Waarom lukt dat niet?
Je kan een grotere sproeier plaatsen via de vlotter, maar ik begrijp niet wat dat met de verhoging van je naald te maken heeft.
Daarnaast: wat is (was) er nu echt mis met je carb? Volgens de vorige reply's gaan de aanwijzingen naar iets fundamenteels fout met de naald. Een beetje "foefelen" met de afstelling gaat je probleem niet verhelpen.
Geplaatst: ma jun 11, 2007 16:33
door hornet911
Dat probleem is al opgelost...
De symptomen verergerden tot hij niet meer wilde starten. Verstopt benzinefiltertje was het probleem
Hij kreeg nog net genoeg benzine om even te draaien, maar dan was de pijp snel uit.....
Het hefboommechanische is losgemaakt en naald wat hoger....Straks testje.....
Onderaan de carb. (aan de kant vd cilinder) zit een schroef. Wat wordt hiermee geregeld?
Geplaatst: ma jun 11, 2007 18:12
door Estivie
hornet911 schreef:
Onderaan de carb. (aan de kant vd cilinder) zit een schroef. Wat wordt hiermee geregeld?
dat is volgens mij de "lucht/benzine mengsel schroef"
Goed dat het andere probleem van de baan is trouwens
Geplaatst: ma jun 11, 2007 19:44
door hornet911
Estivie schreef:hornet911 schreef:
Onderaan de carb. (aan de kant vd cilinder) zit een schroef. Wat wordt hiermee geregeld?
dat is volgens mij de "lucht/benzine mengsel schroef"
Goed dat het andere probleem van de baan is trouwens
idd. was stom eigenlijk, maar leek vd carb te komen doordat'ie soms nog bleef draaien....
Als ik die onderste vijs volledig indraai, valt hij stil.....anders verschillende standen geprobeerd en geen verschil gemerkt.
Door de naald 1 stap hoger te plaatsen voel ik geen enkele hapering meer doorheen het toerengebied. Hij voelt wat "voller" aan doorheen zijn toeren.
Nu kan ik de motor doen stilvallen als ik van stationair HEEL snel de gas opendraai (ik moet HEEL snel zijn), ik vermoed dat dit een beetje eigen is aan de directe bediening van de gasschuif???
Geplaatst: ma jun 11, 2007 22:28
door Shifty-PK
Dit zou volgens mij kunnen komen door de luchtstel schroef.
Normaal vult bij stationair een bepaald lucht - benzine verhouding.
Als dit verkeerd staat en je laat de motor stationair draaien dan vult deze zich langzaam met lucht/benzine verhouding afhankelijk van je afstelling van je luchtschroef.
Bij het openen van het gas wilt hij daarom inhouding als de luchtstel schroef verkeerd staat.
Geplaatst: ma jun 18, 2007 19:00
door Shifty-PK
Is het probleem nog verholpen?
Geplaatst: di jun 19, 2007 17:10
door hornet911
Nope, maar heb een ander probleem nu
Voet gebroken....
PS: waar staat die luchtstelschroef??
Geplaatst: di jun 19, 2007 17:29
door Shifty-PK
Estivie schreef:hornet911 schreef:
Onderaan de carb. (aan de kant vd cilinder) zit een schroef. Wat wordt hiermee geregeld?
dat is volgens mij de "lucht/benzine mengsel schroef"
Goed dat het andere probleem van de baan is trouwens
Daarzo dus
Geplaatst: di jun 19, 2007 17:31
door hornet911
ah, maar die staat goed ...
Thanks alvast.....