Italiaanse prikkeldraad moord

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Erik
Contacteer:

In mijn maandelijkse Italiaanse vakblad "Fuoristrada" stond een artikel over iets waar we allemaal bang voor (moeten) zijn.

Een off roader is omgekomen door in een bewust opgezette prikkeldraadval te rijden. De man was een ervaren kerel die veel van de omgeving wist en daar ook routes uitzette. Als je hem op foto's ziet, op z'n knieën met een kaart op schoot en genietend van de omgeving gaan de rillingen over je rug. De politie is een onderzoek begonnen om de prikkeldraad spanner op te pakken voor moord met voorbedachte rade. Het prikkeldraad was duidelijk voor dit doel op de "juiste" hoogte gespannen. Ook mensen die het off road motorrijden niet toejuichen hebben geschokt gereageerd.

Nu is Italië een motorsportland en is men er toleranter dan hier in NL. Je mag er niet aan denken als een freak in NL op het idee komt.
LC8 990 Adv - Montesa 315R, een lekker stel.
folie

Erik schreef:In mijn maandelijkse Italiaanse vakblad "Fuoristrada" stond een artikel over iets waar we allemaal bang voor (moeten) zijn.

Een off roader is omgekomen door in een bewust opgezette prikkeldraadval te rijden. De man was een ervaren kerel die veel van de omgeving wist en daar ook routes uitzette. Als je hem op foto's ziet, op z'n knieën met een kaart op schoot en genietend van de omgeving gaan de rillingen over je rug. De politie is een onderzoek begonnen om de prikkeldraad spanner op te pakken voor moord met voorbedachte rade. Het prikkeldraad was duidelijk voor dit doel op de "juiste" hoogte gespannen. Ook mensen die het off road motorrijden niet toejuichen hebben geschokt gereageerd.

Nu is Italië een motorsportland en is men er toleranter dan hier in NL. Je mag er niet aan denken als een freak in NL op het idee komt.
Breng dan ook niemand op zo'n idee....
mark20v

met andere woorden svp verwijderen dit topic!!
Freek
Site Admin
Contacteer:

Juist laten staan en de aspirant prikkeldraad-spanners laten zien wat de gevolgen zijn.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
huskie

Helemaal met Freek eens.
Dachten jullie nou echt dat er binnen de anti-offroad-lobby nooit over zo'n aktie is nagedacht?
Er word al vaak zat op nek hoogte het een en ander achtergelaten met die intentie van "effe lekker aan het schrikken maken dat tuig"!
Ik plaats deze in het straatje van "kuiltje graven na een springbult".
Hopelijk pakken ze de dader keihard aan.
Levenslange opsluiting.....om mee te beginnen.
Het zal je zoon, dochter zijn die dit overkomt. :(
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
davito

die gekken denken echt niet na bij die acties. Waar ik zelf weleens kom, liggen ook geregeld dikke boomstammen onder in droogstaande beken en stammen net na een bult.. Dingen die je niet ziet, beter gezegt dingen die je dus te laat ziet!! en dan lig je erlangs.. Levensgevaarlijk !! :evil: :evil:
Max_Kool

Offtopic: zijn die dikke boomstammen dan door boze medebosgebruikers daar neergelegd? Kan me haast niet voorstellen, die dingen wegen als dieplood... :|
folie

huskie schreef:Helemaal met Freek eens.
Dachten jullie nou echt dat er binnen de anti-offroad-lobby nooit over zo'n aktie is nagedacht?
Er word al vaak zat op nek hoogte het een en ander achtergelaten met die intentie van "effe lekker aan het schrikken maken dat tuig"!
Ik plaats deze in het straatje van "kuiltje graven na een springbult".
Hopelijk pakken ze de dader keihard aan.
Levenslange opsluiting.....om mee te beginnen.
Het zal je zoon, dochter zijn die dit overkomt. :(
Ik niet. Mensen die erover nadenken zien er vanaf.
Dit zijn mensen die er ooit over hebben gehoord en er verder niet bij stilstaan wat de gevolgen zijn. Zulke mensen zou je ongemerkt uit de maatschappij moeten kunnen verwijderen.
God verhoede dat ik er ooit eentje op heterdaad betrap...
davito

Max_Kool schreef:Offtopic: zijn die dikke boomstammen dan door boze medebosgebruikers daar neergelegd? Kan me haast niet voorstellen, die dingen wegen als dieplood... :|
Tussen dik en dik zit ook een verschil 8) Wat ik bedoelde.. zijn dus wel stammen die neergelegd zijn... Als je een beek inrijdt, steil omlaag en steil omhoog, tja dan is een dikke tak/stammetje al voldoende om op je plaat te gaan.. En takken/stammen in bochten neerleggen, die acties kom ik geregeld tegen hoor! En dat gebeurd zeker niet door moedernatuur :wink:
Erik
Contacteer:

mark20v schreef:met andere woorden svp verwijderen dit topic!!
Ontkenningsfase? Door struisvogelpolitiek zijn nog nooit problemen opgelost.

Het geeft aan hoe ver sommige werelden uit elkaar liggen. Ik geloof namelijk dat er overal mensen zijn die ons vanuit het diepst van de tenen de meest erge dingen toewensen omdat we in hun ogen iets vervelends doen.

We moeten gewoon alert zijn op dit soort zaken. Vraag me niet naar de hapklare oplossing.
LC8 990 Adv - Montesa 315R, een lekker stel.
mark20v

Erik schreef:
mark20v schreef:met andere woorden svp verwijderen dit topic!!
Ontkenningsfase?....knip...
Ik zoek nog iemand met verstand van psychologie, ben ik bij jou aan het juiste adres Erik? :wink: :lol:

Nee, zonder gein, je hebt gelijk.
Je kunt het beter onder de aandacht brengen. En daarmee onze "tegenstanders" laten weten dat dit soort praktijken onschuldig kunnen lijken maar tegelijk kunnen resulteren in een ongeval met gevolgen waar niemand iets aan heeft... Dus inderdaad lekker laten staan en iedereen laten reageren.

Bij ons zie je trouwens regelmatig afrasterpalen onderlangs de dijk liggen, het lijkt me niet dat de boeren daarmee rondstrooien :!: Is niet erg fijn als je daar overheen rijdt, met het voorwiel eroverheen gaat wel maar daarna slaat de paal omhoog. Oppassen geblazen nu het gras iets hoger is.

gr Mark
folie

davito schreef:
Max_Kool schreef:Offtopic: zijn die dikke boomstammen dan door boze medebosgebruikers daar neergelegd? Kan me haast niet voorstellen, die dingen wegen als dieplood... :|
Je moet ze proberen te leren dat het niet helpt ook.
Of ze maken een leuke hindernis of het pad wordt langer.
ktm_gs300

mark20v schreef: Ik zoek nog iemand met verstand van psychologie, ben ik bij jou aan het juiste adres Erik? :wink: :lol:
Nee dan moet je bij mij zijn!

Hoe dan ook, levens gevaarlijk. Ik ken een agent met een mooie hoge plaats bij de politie en die heeft me al kunnen mededelen dat de politie iig geen touwen meer gebruikt om crossers te stoppen.
Maar zelf kunnen ze weinig beginnen tegen de mensen die dus zelf touwen of prikkeldraad ophangen :? .

Met al deze enge dingen: bomen, touwen en prikkeldraad hou ik het maar even bij de crossbaan. Das tenminste nog veilig (hoop ik toch)!
Honda crf 250
zappa.suzuki

denk dat iemand die prikeldraad gebruikt er dermaate veel moeite voor moest doen dat hij ook goed wist wat hij van plan was.. moord
helaas lopen er geken rond :cry:
TTT

Als het enige troost is, er worden hier ook takkenbossen op de, door de gemeente aangelegde, bewegwijzerde en onderhouden ruiterpaden gelegd.
Sommige mensen menen nu eenmaal echt dat het bos een exclusief domein voor wandelaars is.
Dat maakt ook duidelijk waarom ruiters en off-roaders hier iig zo goed met elkaar overweg kunnen.
smurf.
Rolando
Contacteer:

Is toch altijd opletten. Ook op plaatsen waar je altijd weer komt.
Graven van kuilen heb ik ook al eens meegemaakt hier.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
Sjokske

TTT schreef:Sommige mensen menen nu eenmaal echt dat het bos een exclusief domein voor wandelaars is.
Of nog erger, voor van die debielen met niet één maar twee wandelstokken. Als het zo erg is gesteld met je mobiliteit neem dan een rollator :idea: .
Heet geloof ik Nordic-walking, vind het persoonlijk meer Mongolic-slenteren :twisted:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Fee

owja een blauwe rollator zeker :lol: :lol:

maarre je hebt gelijk, zie ik ook van die lusteloze trieste types door het bos sjokken die 2 wandelstokken achter zich aan slepen. Het vreemde vind ik wel dat er in recordtijd overal van die kleine paaltjes staan die speciaal de routes aangeven voor die 'sport'. volgens mij is het de bedoeling dat je net als bij langlaufen die stokken met ferme armzwaaien op en neer beweegt... enfin... it's a disease and it's spreading fast...
E=MC2
Sjokske

Fee schreef: zie ik ook van die lusteloze trieste types door het bos sjokken
Hmmm, misschien toch m'n naam eens aanpassen :oops:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
mxrider#28

Sjokske schreef:
TTT schreef:Sommige mensen menen nu eenmaal echt dat het bos een exclusief domein voor wandelaars is.
Of nog erger, voor van die debielen met niet één maar twee wandelstokken. Als het zo erg is gesteld met je mobiliteit neem dan een rollator :idea: .
Heet geloof ik Nordic-walking, vind het persoonlijk meer Mongolic-slenteren :twisted:
Haha :lol:
Die debielen zie je steeds vaker, elke dag zie ik wel weer zo`n gek :D
Rolando
Contacteer:

Is meer een hype voor de stokken fabrikant!! Die heeft goeie omzet.
Prijzen varieren van 10,= tot 70,= per paar. Pak 2 bezemstelen bij de Gamma en je hebt hetzelfde resultaat.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
Ad Ketelaars
Contacteer:

Omdat ik altijd voorop rijd, hou ik al jaren rekening met dit soort schoftenstreken. Het is namelijk niet de eerste keer dat een rijder door een gespannen draad komt te overlijden. In duitsland is dat ook al eens gebeurd. Als ik tussen "het hout" zit, zal ik nooit voluit gaan. Mede door het feit dat een collegarijder met grote snelheid een ree doodreed. Hij kwam er wonder boven wonder zonder kleerscheuren vanaf. Een deelnemer aan mijn ritten, kroop vorig jaar door het oog van de naald, toen een stroomdraad tussen twee weilanden was losgeschoten en op ooghoogte hing. Tip: Rij in ieder geval niet iedere keer hetzelfde "illigale" rondje "rond de kerk". Maar dan nog, hier is geen kruid tegen gewassen :cry: .
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
klomp

in tegenstelling tot Ad, ben ik altijd hekkensluiter door m'n gebrek aan techniek...:cry:
Nu begin ik in te zien dat dat dus ook z'n voordelen heeft.... :wink:
Plaats reactie