Pagina 1 van 1
Kawa start niet.
Geplaatst: zo apr 15, 2007 10:35
door Nick-89
Mijn Kawa liep tot gisteren erg goed. Maar op een gegeven moment wou ik optrekken, en toen viel die uit. Beetje nagezocht wat het was, en toen bleek dat de bougie niet vonkte onder compressie, maar wel als je hem er naast hield. Toen heb ik er maar een nieuwe bougie in gedraait en hij liep weer goed, voor een half uurtje. Toen gebeurde er weer hetzelfde.
Nu is mijn vraag, weet iemand of er iets mis is met de ontsteking of iets ergelijks? Want het lijkt me stug dat 2 bougies het achter elkaar opgeven.
Alvast bedankt.
Geplaatst: zo apr 15, 2007 10:49
door Wortel
Als het een 2-takt is dan kan deze heel goed bougies achterelkaar opvreten als je mengsel te rijk staat. Carburatie nalopen dus.
Weet je zeker dat je bougies stuk zijn want het kan ook nog zijn: bougiedop, stator, bobine, opnemertje, CDI... genoeg mogelijkheden dus...
Geplaatst: zo apr 15, 2007 10:52
door huskie
Nick, gisteren was het erg warm.
Ik weet niet wanneer je deze motor gekocht hebt, maar ik denk afgelopen winter. Klopt dit?!
En toen liep hij natuurlijk goed..... neem ik aan.
Jouw probleem klinkt het meeste als: een te rijk stationair mengsel.
Geef je motor wat meer lucht door de luchtschroef verder uit te draaien en eventueel de naald een clipje laten zakken.
Succes....
Ps: ik ga ervan uit dat je luchtfilter schoon is etc.
Dus dat je de motor goed onderhoud

Geplaatst: zo apr 15, 2007 10:52
door Nick-89
Ik rij 1 op 40, dat word me overal aangeraden dus dat is toch niet gek? Maar ik weet niet of er verder nog wat kapot is, maar toen ik die nieuwe bougie erin deed reed hij eerst weer een half uur. Daarom vind ik het ook zo raar..
Geplaatst: zo apr 15, 2007 10:54
door Nick-89
huskie schreef:Nick, gisteren was het erg warm.
Ik weet niet wanneer je deze motor gekocht hebt, maar ik denk afgelopen winter. Klopt dit?!
En toen liep hij natuurlijk goed..... neem ik aan.
Jouw probleem klinkt het meeste als: een te rijk stationair mengsel.
Geef je motor wat meer lucht door de luchtschroef verder uit te draaien en eventueel de naald een clipje laten zakken.
Succes....
Ps: ik ga ervan uit dat je luchtfilter schoon is etc.
Dus dat je de motor goed onderhoud

Jaa ik onderhoud hem goed verder. Khad net alles grondig schoon gemaakt, luchtfilter, carburateur even goed doorgeblazen met compressor. Maar ik zal even proberen wat je zei:) Bedankt!
Geplaatst: zo apr 15, 2007 16:41
door Nick-89
T gaat trouwens om een KX 125 uit '93, en laat ik er nou net achter komen dat dat juist een slecht jaar was van kawa

Geplaatst: zo apr 15, 2007 23:59
door huskie
Nick-89 schreef:T gaat trouwens om een KX 125 uit '93, en laat ik er nou net achter komen dat dat juist een slecht jaar was van kawa

Sorry Nick, maar dat heeft er geen ......mee te maken
Lees veel oa op dit forum over 2takten en er gaat een wereld voor je open.
Geplaatst: ma apr 16, 2007 00:02
door huskie
Nick-89 schreef:Ik rij 1 op 40, dat word me overal aangeraden dus dat is toch niet gek? ..
Nee nick, dat is helemaal niet gek. Maar wat heeft je mengverhouding met dit probleem te maken?
Te rijk is niet je mengverhouding olie-bezine, maar bezine-lucht!
Blijf lezen.....

Geplaatst: ma apr 16, 2007 17:45
door Nick-89
Nee sorry. Was beetje verkeerd aan het redeneren:P. Maar dat was het probleem niet. Heb het geprobeerd maar er verandert niks. Misschien nog andere dingen waar ik naar kan kijken?
Geplaatst: ma apr 16, 2007 19:06
door huskie
Nick, heeft hij goed gelopen? Wat is er anders geworden sindsdien.
Rij je met oude bezine?
Is het tijdens rijden gebeurt, aan het eind van een ritje, of meteen met starten etc ?
Geplaatst: wo apr 18, 2007 10:21
door Freestyler
Hoe ziet de bougie eruit als ge ze eruit haalt, en welk type zit erin?