Pagina 1 van 1
Voorband slijtage, vervangen? Omdraaien?
Geplaatst: wo apr 11, 2007 16:58
door Bushmaster
Zie hier de staat van mijn voorband (Michelin S12). Ik rijdt zo min mogelijk op de verharde weg, maar af en toe moet er toch geremd worden wat de op de foto zichtbare slijtage veroorzaakt.
Vraag: Wat te doen? Vervangen (ik wil uiteindelijk op de baan goede grip), of omdraaien? Deze laatste tip heb ik van iemand gekregen. Er staat welliswaar een draairichting op de band, maar omdat het voorwiel niet wordt aangedreven door de motor, zou het geen kwaad kunnen.
Wat is jullie advies?
Geplaatst: wo apr 11, 2007 17:41
door JoeBaR
je kan wel zeggen dat je weinig op straat rijdt , maar deze band is duidelijk versleten door asfalt gebruik , de vorm van de midden rij noppen veraad dat , omdraaien is nutteloos in dit geval , bij een achterband zou het wel iets uitmaken.
Cupping
Geplaatst: wo apr 11, 2007 19:30
door Noppy
The reason tires typically cup is that they are bouncing rythmetically. and wearing when they come down from the bounce. It may not be that noticable to you inside but if shocks are bad or old or insufficient then the tires will most certainly show it in this way.
Bron: ergens op internet
Jouw probleem heet cupping, typisch voor oude zware all roads met slechte vering;-)
Noppy
Geplaatst: wo apr 11, 2007 19:32
door melkboer marco
als je grip wilt hebben op de baan
dan zou ik zeggen: vervangen!!.
heb mijne er ook bijna zo uit zien,
en kan het op de baan wel weten!!
wordt ook binnekort vervangen!
groet'n Marco
Geplaatst: wo apr 11, 2007 19:36
door melkboer marco
Jouw probleem heet cupping, typisch voor oude zware all roads met slechte vering;-)
wat een onzin!!!!!
komt door het remmen op asvalt!!
en waarschijnlijk zo af en toe een wheelie?????!!
Geplaatst: wo apr 11, 2007 21:42
door Bushmaster
komt door het remmen op asvalt!!
Inderdaad! Ik rijdt erg weinig op asvalt, maar wilde hem vroeger nogal eens hard in de voorrem gooien. Heb laatst achter een nieuwe S12 erop gezet, en probeer nu zo rustig mogelijk op het asvalt te rijden om mijn banden te sparen.
Ik denk dat ik er voor maar een nieuwe opzet. Ik was de laatste tijd niet zo te spreken over het gedrag van mijn voorwiel op de baan.
Bedankt voor alle reacties!
Geplaatst: do apr 12, 2007 13:01
door Klx300R
cupping ikan ook een mogelijkheid zijn!!!!
te zacht afgestelde veer met een motor die veel weerstand geeft als je het gas lost...motor helt dan naar voor.
Geplaatst: do apr 12, 2007 13:31
door speedphreax
melkboer marco schreef:Jouw probleem heet cupping, typisch voor oude zware all roads met slechte vering;-)
wat een onzin!!!!!
komt door het remmen op asvalt!!
en waarschijnlijk zo af en toe een wheelie?????!!
Er is zeker mee geremd op asfalt maar let ook even op het feit dat twee noppen een stuk verder versleten zijn dan de twee noppen erna. Twee hoog, twee laag. Die twee lagere staan wel verder uit elkaar dus dat heeft ook wel wat effect.
Geplaatst: do apr 12, 2007 13:35
door Houten Klaas
Wat een geneuzel, een fris bandje en jij rijdt weer als een vorst.
Geplaatst: do apr 12, 2007 19:17
door melkboer marco
is ook niet zo negatief bedoelt als ik het heb geschreven!! sorry.
maar ik denk dat (bijna) alle off-road cq enduro motoren de
veering NIET goed hebben staan voor op het asfalt!!
let ook even op het feit dat twee noppen een stuk verder versleten zijn dan de twee noppen erna. Twee hoog, twee laag.
Jouw probleem heet cupping
dat is inderdaat cupping!!!
maar volgens mij is die band gewoon op!!
dus ik sluit me bij Houten Klaas aan!