Pagina 1 van 1

KTM EXC versus Factory

Geplaatst: wo apr 04, 2007 15:32
door xander
Hoi,
Wie kan me vertellen wat een KTM Factory meer/beter heeft dan een gewone EXC ?
Xander

Geplaatst: wo apr 04, 2007 19:39
door Kees
Stikker set ?

Geplaatst: wo apr 04, 2007 21:23
door Jo VdB
Kijk hier --> http://www.ktm-sommer.de/Seiten_07/f_modell_exc_07.html

Zeker de moeite, gezien de SXS-vering ! (en de rest)

Jo VdB

exc-factory

Geplaatst: wo apr 04, 2007 21:43
door Erik V
Jo VdB schreef:Kijk hier --> http://www.ktm-sommer.de/Seiten_07/f_modell_exc_07.html

Zeker de moeite, gezien de SXS-vering ! (en de rest)

Jo VdB
Die SXS-vering is dezelfde als de standaard vering, maar de legering van de onderbuis is anders(harder). Voor de rest steken er dezelfde onderdelen in als de standaard upsd-vork. Althans, dat is wat ik erover gehoord heb.

Geplaatst: wo apr 04, 2007 22:29
door Jo VdB
Een SXS vering heeft toch wel een iets ander binnenwerk en een andere shimstack. Zo was het toch bij de Six Days-modellen. Dus ik ga ervan uit dat dit bij deze einde-reeks modellen hetzelfde is.

Anders even de specificaties vergelijken bij je dealer of bij ktminfo.com

Jo VdB

Re: exc-factory

Geplaatst: wo apr 04, 2007 22:31
door speedphreax
Volgens mij heeft een SXS PDS veer meer instellingen.

Geplaatst: do apr 05, 2007 10:30
door Gery400
door de band genomen is een SXS nog harder dan de gewone standaard vering
en, SXS=$$$$ !!!
SXS wisselstukken zijn pakken duurder dan de standaard onderdelen

Gery

Geplaatst: do apr 05, 2007 12:48
door wheely34
Hallo heb zelf een ktm 450 exc factory inderdaad de stickerset de kroonplaat is gefreest inplaats van gegoten er zitten snelontluchters op de voorvorkpoten handkappen carterplaat oranje ketting en achtertandwiel andere achtervering stuur watin rubbers zit voor meer opvangen van de klappen beschermplaat bij de uitlaat andere uitlaat ander zaal met logo en vakje voor roadboek of stempelkaart.dus nogal wat extra,s is alleen de vraag of je hiervoor meer wilt betalen dan een standaard exc.Hoop dat je hieraan genoeg info hebt wheely

Geplaatst: do apr 05, 2007 19:08
door xander
Dank u, leuke info, maar hoe zit het met de wielnaven, zijn die niet voorzien van snelsluitingen.
Welke tandwielverhoudingen dienen er op te staan?

Xander

Geplaatst: za apr 07, 2007 21:43
door Blubber
xander schreef:Dank u, leuke info, maar hoe zit het met de wielnaven, zijn die niet voorzien van snelsluitingen.
Welke tandwielverhoudingen dienen er op te staan?

Xander
14:50

Geplaatst: di apr 10, 2007 15:08
door wheely34
nee die zijn niet voorzien van snelsluitingen

Geplaatst: di apr 10, 2007 17:52
door Houten Klaas
Hoe zien snelsluitingen er dan uit?

Geplaatst: zo apr 15, 2007 21:28
door erik wichertjes
Houten Klaas schreef:Hoe zien snelsluitingen er dan uit?
De snelsluitingen zijn voor op de remklauw en de vering is van een crosser. Voordeel hiervan is dat je de veerspanning van de voorvering vanaf buiten kunt stellen ipv met plastic bussen plaatsen waar je de boel voor uit elkaar dient te halen. De pomp heeft een hi en low speed verstelling zodat die ook beter op de omstandigheden kan worden aangepast.

Geplaatst: ma apr 16, 2007 00:07
door huskie
erik wichertjes schreef: De pomp heeft een hi en low speed verstelling zodat die ook beter op de omstandigheden kan worden aangepast.
Heeft niet elke schokdemper dat :?
Ik heb een "lullige" boge sachs met hi lo instellingen 8)