Husky TE 410

Deel jouw ervaringen met motoren en aanverwante artikelen.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Designer
Berichten: 87
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 15:56
Locatie: Gaanderen

Gisteren voor het eerst een mooie rit op mijn nieuwe Husky gereden,
voorheen heb ik een XR600 gehad en was wel een beetje benieuwd of de husky de XR kon benaderen qua vermogen cq koppel.

Conclusie tov de XR,

Vermogen genoeg, koppel is minder dan de XR maarja je mist ook 200CC
stuurt een stuk strakker en vooral tijdens het kruipdoor sluipdoor is het goed te merken, is wel lichter van voren en wil daarom naar mijn idee te snel een bocht ingaan, kan ook een kwestie van wennen zijn natuurlijk.
vering tja, wat kun je daar over zeggen is iets stugger dan de XR maar over het algemeen een stuk confortabeler vooral tijdens de landing. XR was net een tank wat dat betreft.
De husky heeft veeeel minder dorst dan de XR
Mijn Husky staat nu nog op SM afstelling (tandwielen 15/48) dus loopt gigantisch hard, maar daar heb je niet veel aan op het zand, ga terug naar 14/52, wil dan wel eens zien wat er gebeurt qua trekkracht.

Al met al ben ik zeer tevreden met mijn husky die 200 CC mis ik absoluut niet als je met de Husky wat hoger in toeren rijdt is er niets aan de hand, en door een net geploegd land doe je niets onder voor de XR.

Al met al de moeite waard enik had dit veel eerder moeten doen.

Groeten,

een tevreden rijder.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Ja, het is nogal een verschil he?! Een Huskie 410 tov een XR600.
Gefeliciteerd...;)
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Designer
Berichten: 87
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 15:56
Locatie: Gaanderen

huskie schreef:Ja, het is nogal een verschil he?! Een Huskie 410 tov een XR600.
Gefeliciteerd...;)
Dank je,

ik had niet verwacht dat er toch nog zoveel vermogen in een 410 zou zitten, de XR is van concept jaren 80 en de husky van de jaren 90 dus een beetje verschil mag je ook wel verwachten toch?

groeten
Plaats reactie