Pagina 1 van 1
honda cr 250 vraagje
Geplaatst: zo mar 11, 2007 11:43
door Bianca
Ik heb een cr 250 uit 93. Pas een maand en ik rij ook pas een maand dus mijn verstand hiervan is niet veel. Nu was ik in het veld en hij bleef gewoon toere maake, hij bleef hangen. Dus ik denk ik ga naar huis want ik vind dit maar niets. Toen was het opeens blub blub blud viel hij uit. Daarna weer aan de praat gekregen en met de choke open naar huis gereden. Wat kan dat zijn want ik snap er niets van
Geplaatst: zo mar 11, 2007 11:49
door gilbert100
IK heb ongeveer hetzelfde gehad met mijn cr uit 96. Ik heb toen de carburator proper gemaakt en alle elecktrische verbindingen nagekeken/ proper gemaakt. Wat het bij mij was weet ik niet maar het was wel opgelost. Ik denk dat er vocht in de verbindingen zat...
Re: honda cr 250 vraagje
Geplaatst: zo mar 11, 2007 11:54
door gassen
Bianca schreef:Ik heb een cr 250 uit 93. Pas een maand en ik rij ook pas een maand dus mijn verstand hiervan is niet veel. Nu was ik in het veld en hij bleef gewoon toere maake, hij bleef hangen. Dus ik denk ik ga naar huis want ik vind dit maar niets. Toen was het opeens blub blub blud viel hij uit. Daarna weer aan de praat gekregen en met de choke open naar huis gereden. Wat kan dat zijn want ik snap er niets van
Je kunt idd je carburateur even schoonmaken en je membraanplaatjes nakijken.
Maar waarom deze "bleef hangen" , zou op valse lucht kunnen duiden. Maw een lek. Dit kan tussen cilinder en carburateur of een voetpakking zijn.
suc6
Re: honda cr 250 vraagje
Geplaatst: zo mar 11, 2007 12:05
door gilbert100
gassen schreef:Bianca schreef:Ik heb een cr 250 uit 93. Pas een maand en ik rij ook pas een maand dus mijn verstand hiervan is niet veel. Nu was ik in het veld en hij bleef gewoon toere maake, hij bleef hangen. Dus ik denk ik ga naar huis want ik vind dit maar niets. Toen was het opeens blub blub blud viel hij uit. Daarna weer aan de praat gekregen en met de choke open naar huis gereden. Wat kan dat zijn want ik snap er niets van
Je kunt idd je carburateur even schoonmaken en je membraanplaatjes nakijken.
Maar waarom deze "bleef hangen" , zou op valse lucht kunnen duiden. Maw een lek. Dit kan tussen cilinder en carburateur of een voetpakking zijn.
suc6
Als de voetpakking lek is moet er dan ook geen verlies zijn van koelvloeistof? Of heb ik het nu helemaal mis?
Re: honda cr 250 vraagje
Geplaatst: zo mar 11, 2007 12:15
door adje
gilbert100 schreef:
Als de voetpakking lek is moet er dan ook geen verlies zijn van koelvloeistof? Of heb ik het nu helemaal mis?
Dat verlies van koelvloeistof is alleen als de koppakking lek is.
Geplaatst: zo mar 11, 2007 12:19
door adje
Bianca , het eerste waar ik aan denk is dat die inderdaad ergens valse lucht krijgt zoals gassen ook al zei.
Geplaatst: zo mar 11, 2007 18:04
door pruus
had 't gevroren die nacht? Zo ja was er water in de carburateur en dat is makkelijk af te tappen. Zo niet: suc6!
Re: honda cr 250 vraagje
Geplaatst: di mar 13, 2007 19:07
door JoeBaR
gassen schreef:Bianca schreef:Ik heb een cr 250 uit 93. Pas een maand en ik rij ook pas een maand dus mijn verstand hiervan is niet veel. Nu was ik in het veld en hij bleef gewoon toere maake, hij bleef hangen. Dus ik denk ik ga naar huis want ik vind dit maar niets. Toen was het opeens blub blub blud viel hij uit. Daarna weer aan de praat gekregen en met de choke open naar huis gereden. Wat kan dat zijn want ik snap er niets van
Je kunt idd je carburateur even schoonmaken en je membraanplaatjes nakijken.
Maar waarom deze "bleef hangen" , zou op valse lucht kunnen duiden. Maw een lek. Dit kan tussen cilinder en carburateur of een voetpakking zijn.
suc6
of vanachter de krukas keeringen als die versleten zijn...
Geplaatst: di mar 13, 2007 22:42
door Redski
Als je er een schoon luchtfilter in hebt gezet dat veel te vol olie zit (niet voldoende uitgeknepen) kan er een vacuum ontstaan waardoor het gas blijft hamgen. Vooral als vanaf laag toerental het gas vol opendraait om te acceleren.
Geplaatst: di mar 13, 2007 22:44
door Bianca
we hebben gekeken, de gasnaald in de carb was los. Morgen even het bos in, kijken of hij normaal doet
En zo niet weer verder prusten eraan...
Geplaatst: wo mar 14, 2007 08:09
door Sjokske
Losse gasnaald heb ik ook wel eens gehad, clippie op de naald was kompleet verdwenen. Motor liep tot pakkumbeet een kwart van het toerengebied redelijk normaal, werd dan het gashendel verder opengedraaid dan was alles verdwenen, motor viel gewoon dood.