Pagina 1 van 7
BMW enduro
Geplaatst: zo mar 04, 2007 19:28
door Sjokske
Gespot op Thumpertalk, de BMW 450 enduro :
http://www.thumpertalk.com/forum/showth ... p?t=478019
Geen gezeik meer met kettingen die te slap/te strak staan bij in- en uitveren. Waarom is niemand anders op dit ontwerp eerder en verder gaan doorborduren
Geplaatst: zo mar 04, 2007 22:30
door Rolando
Stond ook op
www.honest.nl bij Herman Hoff.
Geplaatst: zo mar 04, 2007 23:25
door adje
Dit lijkt meer op een enduro dan die lompe andere BMW die ze ook een enduro durfde te noemen.
Alleen nogal moeilijk om het voortandwiel te wisselen.
Geplaatst: ma mar 05, 2007 00:00
door speedphreax
adje schreef:Alleen nogal moeilijk om het voortandwiel te wisselen.
Dat is inderdaad een klein nadeel vervangen door een mega groot nadeel. Beetje dom dus... Voor de rest een goede poging van BMW. Dit ziet er tenminste uit als een serieuze enduro machine. Ben benieuwd of hij ook goed is al zie ik mezelf er niet zo snel eentje kopen.
Geplaatst: ma mar 05, 2007 07:36
door Houten Klaas
Ga er maar van uit dat het niet moeilijker zal zijn als normaal één bout los draaien.
Geplaatst: ma mar 05, 2007 09:50
door TTT
jammer, het is een 4takt
Geplaatst: ma mar 05, 2007 10:08
door oossie
Dus de GasGas bevalt goed
Geplaatst: ma mar 05, 2007 10:25
door speedphreax
Houten Klaas schreef:Ga er maar van uit dat het niet moeilijker zal zijn als normaal één bout los draaien.
Ja maar er staat bij de foto's dat het blok of de achterbrug eruit moet. Dat zou niet handig zijn. Lijkt me ook sterk hoor. Ik neem aan dat die mensen bij BMW ook beseffen dat je zo'n voortandwiel vrij vaak wisselt.
Geplaatst: vr apr 20, 2007 14:51
door Houten Klaas
Wel een mooi ding.
Geplaatst: vr apr 20, 2007 15:08
door speedphreax
Inderdaad zowaar mooi om te zien. Worden het HP2 prijzen of valt dat ook wel mee?
Geplaatst: vr apr 20, 2007 15:24
door Rolando
Toch wel jammer dat er Italiaanse voorpoten inzitten
Geplaatst: vr apr 20, 2007 19:46
door speedphreax
Rolando schreef:Toch wel jammer dat er Italiaanse voorpoten inzitten
Leuk alternatief was Wilbers geweest.
Geplaatst: vr apr 20, 2007 20:20
door stefaan525
Joël Smets testrijder bij BMW
Voormalig wereldkampioen motorcross Joël Smets, 38, wordt testrijder voor het duitse merk BMW. Deze Beierse auto- en motorconstructeur werkt momenteel aan de ontwikkeling van een ééncylinder 4-takt 450cc competitie enduromotor. Om deze motor ook in competitieverband te testen, zal Smets samen met een andere testrijder (de Duitse ex-kampioen enduro Sacha Eckert) op 28 en 29 april deelnemen aan de WK enduro wedstrijd in het Spaanse Puerto Lumbreras. Smets benadrukt dat BMW met zijn deelname geen sportieve ambities beoogt doch enkel technische informatie wil vergaren. Afhankelijk van de evolutie van de motor kunnen er nog dergelijke gastoptredens volgen. Beide partijen hebben de intentie om op langere termijn samen te werken.
Tot op het einde van dit jaar combineert Smets zijn job voor BMW met zijn functie als trainer-coach van het Belgische MTM WK motorcross team.
Reactie Joël Smets: “Ik kijk bijzonder uit naar m’n samenwerking met BMW. Dat ik de gelegenheid krijg om regelmatig nog eens te rijden, maar zonder de druk verbonden aan resultaten, is erg prettig. Noem het voor mijn part het nuttige aan het aangename koppelen! Ik heb me altijd al aangesproken gevoelen door de enduro discipline en de ervaring die ik totnogtoe mocht opdoen, ondermeer tijdens m’n drie ISDE deelnames (noot: “International Six Days of Enduro”; zes dagen durend Wereldkampioenschap enduro voor landenteams) in die sport waren erg positief. Ooit ben ik begonnen als pionier in het rijden met viertakt motoren en het maakt me fier dat ik die ervaring van bijna 15 jaar kan delen met een belangrijke fabrikant als BMW. BMW maakt pas opnieuw haar intrede in de enduro, maar ze pakken de zaken erg gedegen aan en dat ligt me wel.”
Nuttige links :
www.joelsmets.be (persoonlijke site)
Geplaatst: za apr 21, 2007 08:30
door oossie
Rolando schreef:Toch wel jammer dat er Italiaanse voorpoten inzitten
ding zal gebouwt worden in een voormalige Husky fabriek.
Veel italiaans spul zit erop.
Buiten Marzocchie natuurlijk acerbis,brembo en nog wat andere italiaanse leveranciers.
Geplaatst: zo apr 22, 2007 14:12
door Sjokske
Houten Klaas schreef:Wel een mooi ding.
Tuurlijk vindt jij hem mooi Klaas, het heeft nl. wel wat trekken van Apriljaja (vintum persoonlijk trouwens ook niet echt lelijk, en dat voor een Beemer, hoogstwaarschijnlijk vanwege toch wat blauwe kleuren
).
Geplaatst: zo apr 22, 2007 15:01
door Houten Klaas
Idd ik noem het italiaanse trekjes die je erin terug ziet.
Geplaatst: zo apr 22, 2007 15:01
door Houten Klaas
Ben wel benieuwd wat dat ding gaat wegen.
Geplaatst: zo apr 22, 2007 17:51
door Sjokske
Waarschijnlijk wel iets minder dan jouw liefde aangezien er een cilinderke minder aan hangt
Geplaatst: ma apr 23, 2007 12:14
door Rolando
Sjokske schreef:Houten Klaas schreef:Wel een mooi ding.
Tuurlijk vindt jij hem mooi Klaas, het heeft nl. wel wat trekken van Apriljaja (vintum persoonlijk trouwens ook niet echt lelijk, en dat voor een Beemer, hoogstwaarschijnlijk vanwege toch wat blauwe kleuren
).
Denk het ook wel.
Geplaatst: ma apr 23, 2007 15:43
door wheeling_jo
Amaai Stefaan,
als uwe volgende wordt
, dikke moto za. Echt sjiek.
Josken
Geplaatst: ma apr 23, 2007 16:59
door stefaan525
[quote="wheeling_jo"]Amaai Stefaan,
als uwe volgende wordt
, dikke moto za. Echt sjiek.
Josken[/quot
dat zal van de sponser afhangen
Geplaatst: do apr 26, 2007 18:05
door gassen
De eerste BMW die er goed uitziet
Geplaatst: vr apr 27, 2007 07:11
door Sjokske
gassen schreef:De eerste BMW die er goed uitziet
Niet te plomp dus
Vind de nieuwe 3-en 5-serie trouwens ook wel aardig
Geplaatst: vr apr 27, 2007 12:02
door Jan :)
Geplaatst: vr apr 27, 2007 12:22
door Sjokske
Achterschokbreker ligt wel aardig plat, krijgt dus aardig wat krachten voor z'n kiezen. Voortandwiel wisselen volgens mij : borgmoer as achterbrug loshalen, as centimeterke of vijf naar rechts opschuiven, tandwiel over spline naar links wegschuiven en vervangen, dan de hele rambam weer terug monteren.
Electronica (injectie + toeters en bellen op uitlaat i.v.m. emissie) benk niet zo kapot van, maar in de nabije toekomst zul je weinig anders meer zien