Pagina 1 van 1
Yamaha versus Suzuki
Geplaatst: wo feb 14, 2007 13:10
door Designer
Hoi allemaal,
zoals in een ander topic gemeld ben ik me aan het orienteren voor een ander noppenfiets. Wat zijn zoal de verschillen tussen de DRZ-e en een WR, en dan vooral wat rijgedrag vermogen en onderhoud en niet te vergeten betrouwbaarheid.
Zelf heb ik nu een XR600, het vermogen is prima, rijdt als de brandweer maar voor de crossbaan minder geschikt vind ik zelf, maar in het mais is het weer lache. Zelf wil ik veel offroad blijven rijden maar ook wat vaker op de baan.
Graag jullie tips en aandachtspunten betreffende bovenstaan merken.
Geplaatst: wo feb 14, 2007 14:29
door fazy
Hangt er vanaf wat je wil natuurlijk. Ik rij zelf DRZ en in ons groepje zitten er verschillende WR 450 en 250.
Ikzelf vind de DRZ de betere keuze als je off-road en road wil combineren (doe dat zelf ook). De WR 250 mist wat kracht voor op de baan, de 450 heeft eigenlijk wat te veel voor in het terrein...
De DRZ is de middenweg, en vraagt heel wat minder onderhoud.
Geplaatst: wo feb 14, 2007 15:50
door Designer
Ik rij nu een XR600, deze doet het tijdens offroad ritten perfect, veel vermogen, maar het beestje is van 89 en ik wil wat jongers en meer van deze tijd, hoofdzakelijk rij ik offroad maar ook wil ik meer op de crossbaan gaan rijden. Ik snap niet wat je bedoelt met dat de WR teveel kracht heeft in het terrein, op dat moment is elke Pk toch welkom, of bedoel je dat die zenuwachtig is..
Geplaatst: wo feb 14, 2007 15:55
door fazy
Ik bedoel daarmee dat hij te agressief is. Althans dat vind ik. En het zijn niet altijd de pk's die het hem doen, maar vooral de handelbaarheid. Een WR zal zeker niet teleurstellen als je al geoefend bent, maar ik ben nu pas mijn 1e seizoen enduro bezig en dan is de 450 toch te schietig...
Geplaatst: wo feb 14, 2007 16:08
door Designer
Ik heb op een ktm 400 gereden en ik kwam van de xr af toen gewisseld van motor, maar dan is het verschil met die oude xr van en die ktm gigantisch, totaal geen koppel als je de 600 gewend bent.
een xr is niet zenuwachtig ofzo, ik zoek een vergelijkbare fiets als de xr600 maar dan nieuwer en iets minder CC's
Geplaatst: wo feb 14, 2007 16:42
door Gery400
als je vind dat een KTM 400 geen koppel heeft (ten opzichte van jouw XR600R),
dan kan ik je de "moderne" 4-takten enkel afraden
het enige wat volgens mij ietwat in de buurt gaat komen qua koppel is een 525,
of misschien de 500+ modellen van Husaberg?
Gery
Geplaatst: wo feb 14, 2007 16:44
door fazy
Met de DRZ heb ik toch geen klagen qua koppel...
Geplaatst: wo feb 14, 2007 17:43
door Designer
Mmm, heb ik het dan zo mis, mijn bedoeling is juist om zo 400/450 cc
terug te kopen, het probleem is als je een motor fatsoenlijk wil testn je er toch een wel 1 of 2 uurtjes op moet rijden en op verschillende onder, dan kun je pas een oordeel vellen, ik vond toen de lc400 tegen vallen, ik weet niet hoe het met een drz of wr is, niet getest maar dat probeer ik hier een beetje te ondervinden.
Wat ik wel lees en hoor is dat de drz zeeer onderhouds vriendelijk is (toch) en dat daar weinig problemen mee zijn.
Geplaatst: do feb 15, 2007 11:23
door Gery400
Designer schreef: ik vond toen de lc400 tegen vallen
400LC4?
die heeft wel een pak minder vermogen dan een EXC 400
Gery
Geplaatst: do feb 15, 2007 11:56
door Wortel
Een LC4 kan je op geen enkele manier vergelijken met een EXC met het RFS (Racing Four Stroke) blok.
Ik heb ook een 400LC4 gehad en dat was een hele fijne motor, niet kapot te krijgen, nogal zwaar maar ook weinig vermogen. Toch als je rondetijden bekijkt dan scheelde het toch niet zoveel... Je kon namelijk na elke bocht het gas vol tegen de stuit zetten zonder dat je in de bomen terecht kwam en dat is bij een EXC totaal anders...
Het grote vermogen en het zenuwachtige karakter van de moderne 4T's geeft niet altijd tijdwinst..
Geplaatst: do feb 15, 2007 13:32
door V4-lover
Nen DRZ kan ni zo goed zwemmen
Geplaatst: do feb 15, 2007 13:51
door xr-manu
Designer schreef: ik zoek een vergelijkbare fiets als de xr600 maar dan nieuwer en iets minder CC's
XR400,heeft met een kitje hetzelfde vermogen van een xr600 + minder gewicht,betere vering/geometrie voor technische enduro..
Geplaatst: do feb 15, 2007 13:58
door Designer
wat voor een kit is dat dan??
wat kost zoiets??
Geplaatst: do feb 15, 2007 21:45
door janwr400
heb zelf een XR500 en daarna een XR600 nu een yam wr400
stuurd veeeel beter is lichter en als je eenmaal gewent bent aan het hoge toerental sneller dan een XR 600 wel op toeren houden een xr trekt altijd en is op topsnelheid sneller dan een wr maar wil niet meer ruilen zeker niet op kruipdoorsluipdoor sporen sloten bomen en dergelijke
Geplaatst: vr feb 16, 2007 08:19
door fazy
V4-lover schreef:Nen DRZ kan ni zo goed zwemmen
Gij zijt een slecht karakter gij