Pagina 1 van 1

Vreemde vloeistof bij CR 250 ('87)

Geplaatst: wo feb 26, 2003 11:07
door gido
Wie kan mij helpen, ben beginende crosser en heb net cilinder laten honen en nieuwe zuiger. tot zover prima. Starten en lopen maar toen kwam er uit een slang welke bevestigd is aan het motorblok recht onder het inlaatspuitstuk bij de carborateur een grijze vloeistof. Ik vermoed dat het koelvloeistof is (knetterd bij het aansteken)?????? Wie kan mij helpen te vertellen wat dit is en wat er aan te doen. Ik wil toch graag binnenkort crossen..... :? :(

Geplaatst: wo feb 26, 2003 11:18
door Rudy
Koelvloeistof brandniet Afbeelding
Zal wel olie met water zijn

Geplaatst: wo feb 26, 2003 20:00
door adje
gido,

dit is de slang van de carterontluchting.
als er grijze smurrie uitkomt dan zou ik als jou was maar eens de carterolie aftappen.
als je carterolie helemaal grijs is dan kan dat 2 dingen betekenen.

NR. 1 : je aluminium koppelingsplaten ( tussenplaten ) zijn flink aan het slijten.( bij een honda cr )

NR. 2 : je keering tussen de waterpomp en het carter is kapot ( dit kun je zien als de grijze smurrie heel dun is , en aan het niveau van de koelvloeistof in de radiator )

succes met zoeken

Geplaatst: wo feb 26, 2003 21:03
door Rudy
ad f. schreef:gido,

dit is de slang van de carterontluchting.
als er grijze smurrie uitkomt dan zou ik als jou was maar eens de carterolie aftappen.
als je carterolie helemaal grijs is dan kan dat 2 dingen betekenen.

NR. 1 : je aluminium koppelingsplaten ( tussenplaten ) zijn flink aan het slijten.( bij een honda cr )

NR. 2 : je keering tussen de waterpomp en het carter is kapot ( dit kun je zien als de grijze smurrie heel dun is , en aan het niveau van de koelvloeistof in de radiator )

succes met zoeken
Nr 3: vorige eigenaar van water hield

Geplaatst: wo feb 26, 2003 21:13
door Zot
Juist deze blokken staan erom bekend dat het carter zelf lek gaat tussen de waterpomp en het blok. Ff heel voorzichtig de inspecteren die waterpomp dus.

Geplaatst: do feb 27, 2003 17:26
door gido
Alvast bedankt voor de reacties.
Ben er al achter dat mijn koelvloeistof niveau drastisch gezakt was.
Is deze keering bij de waterpomp makelijk (zelf) te vervangen of moet deze voor een dure operatie naar de motordoktor????

Gido

Geplaatst: do feb 27, 2003 17:47
door Rudy
Is best zelf te doen (in iedergeval bij een 125) bij 250 weet ik niet exact hoe het zit maar zal wel niet zo heel moeilijk zijn.


edit: Afbeelding

Nr 16 zal dan wel kapot zijn.

Geplaatst: di mar 18, 2003 18:12
door Zot
Het carter kun je repareren door er twee componenten shit in te smeren.
Geen vloeibaar alu, maar exopy. Ik heb nog wat van loctite liggen. Er staat op, art.no. 120 loctite UK Limited.

Succes,

Ro

Geplaatst: wo mar 19, 2003 13:19
door Sandman1979
Zoals rudy zn tekening laat zien is dit redelijk makkelijk te vervangen... heb het ook aan de hand gehad op mn 90'er...