Pagina 1 van 2

BMW Xchallenge of KTM ?

Geplaatst: wo jan 17, 2007 14:22
door xander
Hoi,

Verleden week de nieuwe BMW op het Brusselse autosalon zien staan.
En nu weet ik het niet meer.
Ofwel 144 kg BMW of een KTM 525 of 640.
Speelgoed zal alleen op Afrikaanse pistes gebruikt worden.

Wie geeft raad?
De BMW heeft 4 jaar waarborg, KTM 0 dagen.
Prijs is vergelijkbaar.

Xander

Geplaatst: wo jan 17, 2007 19:07
door Jo VdB
Als het "vlot-lopende" pistes zijn, neem dan maar die BMW (144 kg volgetankt).

Jo VdB

Re: BMW Xchallenge of KTM ?

Geplaatst: wo jan 17, 2007 19:38
door Freek
xander schreef: De BMW heeft 4 jaar waarborg, KTM 0 dagen.
Op de 640 adventure zit d8 ik 2 jaar garantie

Geplaatst: wo jan 17, 2007 19:44
door Max_Kool
Dat is toch het leeggewicht?

(nog steeds in dezelfde klasse als de 640 LC4 of TE 610 E trouwens)

Geplaatst: wo jan 17, 2007 22:02
door oossie
tja de Xchalenge is dermate nieuw daar wil je denk ik niet de voorloper zijn met problemen. En dan zullen de problemen voornamelijk uit het rijwielgedeeltekomen want het blok is Super en kan heel veel hebben. Werd ook al gebruikt in de 650GS serie.

Tja dan de LC4. die ken ik niet persoonlijk maar is wel een uitgerijpt concept.

Mijn hart zegt BMW. Mijn verstand de KTM.
Trouwens een 525 vergelijken met een 650.... is als appels en peren

Geplaatst: do jan 18, 2007 08:02
door erwindob
oossie schreef:
Mijn hart zegt BMW. Mijn verstand de KTM.
:D Da's voor veel mensen de wereld op z'n kop!

Overigens was die nieuwe bmw volgens de dealer in Hillegom helemaal niet leverbaar in NL op een normale manier.
Hij kan er wel een bestellen maar dan gelijk op naam, dus niet even kijken in de winkel of zo.
(terwijl het ding wel in de BDM folder stond)

Geplaatst: do jan 18, 2007 08:41
door TTT
als die BMW net zo "praktisch" in elkaar zit als de GS650 zou ik snel voor de KTM kiezen.

Geplaatst: do jan 18, 2007 08:45
door erwindob
TTT schreef:als die BMW net zo "praktisch" in elkaar zit als de GS650 zou ik snel voor de KTM kiezen.
Ja, of minimaal een hele snelle electrische torx schroevendraaier kopen en altijd meenemen.
(moesten er 12 of 16 los om het koelvloeistofpeil echt te kunnen zien?)

Geplaatst: do jan 18, 2007 09:19
door oossie
Zodra die in Apeldoorn staat. ga ik voelen en ruiken :twisted:

Vindt het een mooi ding. Maar m'n KTM blijft

Geplaatst: do jan 18, 2007 11:52
door xander
De kogel is door de kerk,
brengt wat meer kleur in de garage.
De BMW past perfect tussen de KTM 250 2T en de 1200 GS.
Enige nadeel is dat mijn vrouw zal zien dat ik een nieuwe motor heb. Van oranje naar oranje viel dat minder op.
Zal mij zeker een nieuw kleedje kosten.
Xander

Geplaatst: do mar 08, 2007 19:19
door Jo VdB
vertel ons dan nu ook wat omtrent je ervaringen met de BMW !

Jo VdB

Geplaatst: do mar 08, 2007 22:26
door oossie
xander schreef:De kogel is door de kerk,
brengt wat meer kleur in de garage.
De BMW past perfect tussen de KTM 250 2T en de 1200 GS.
Wow gefeliciteerd. Ben ook benieuwd naar je ervaringen

Geplaatst: vr mar 09, 2007 17:59
door xander
Nog even geduld jongens,

De dealer heeft dit week-end nog open deurdagen, en wou hem tentoonstellen.
Dinsdag ga ik hem halen en de dinsdag daarop ga ik hem aan de tand voelen in Marokko.
Is er trouwens nieumand die GPS tracks heeft van Marokko?

Xander

Geplaatst: za mar 10, 2007 00:15
door erwindob
xander schreef:Nog even geduld jongens,

De dealer heeft dit week-end nog open deurdagen, en wou hem tentoonstellen.
Dinsdag ga ik hem halen en de dinsdag daarop ga ik hem aan de tand voelen in Marokko.
Is er trouwens nieumand die GPS tracks heeft van Marokko?

Xander
Yep, Tuareg 2006 en Raid de l'amitie 2005 (zie www.erwindob.net )

pb effe een emailadres als je de tracklogs wilt hebben.

Geplaatst: za mar 10, 2007 09:21
door Max_Kool
Effe een zijspoor: heb je al kaarten van Marokko?

Op deze pagina staat wat interessants.

Geplaatst: zo mar 11, 2007 08:37
door xander
Max_Kool schreef:Effe een zijspoor: heb je al kaarten van Marokko?

Op deze pagina staat wat interessants.

Dank u, die heb ik, zijn fantastisch!

Maar die site van erwindob.net, daar geraak ik niet op.

Xander

Geplaatst: zo mar 11, 2007 08:47
door Max_Kool

Geplaatst: zo mar 11, 2007 21:39
door erwindob
't haakje sluiten stond er bij in de url :oops:

Geplaatst: ma mar 26, 2007 13:30
door xander
Zoals beloofd mijn eerste ervaringen met de Xchallenge.
Onze Marokkotrip is na dag twee brusk ten einde gekomen na een val van mijn maat op een Adventure, die er een gebroken sleutelbeen aan overhield. Motor heeft ondertussen 1100 km op de teller, waarvan de meeste op onverharde wegen. Enkel opstappen is een probleem met mijn 1,76m. De luchtvering zet hem onbelast namelijk in de hoogste stand.
Maar eens je erop zit zweef je over oneffenheden alsof je op een vliegend tapijt zit. Hij is ook enorm wendbaar. Alleen de velgen die er trouwens heel mooi uit zien zijn van marsepijn.
De motor heeft echt veel vermogen, vooral het koppel is indrukwekkend.
Spijtig dat ik forfait moest geven na twee dagen pistes.
Xander

Geplaatst: wo apr 04, 2007 17:08
door xander
't is maar een one-night stand geweest.
De BMW deze namiddag terug ingeruild voor een 525.
Ge moest eens weten hoe gelukkig ik me voel bij mijn oude, gekende liefde.
Xander

Geplaatst: wo apr 04, 2007 17:29
door mark20v
xander schreef:'t is maar een one-night stand geweest.
De BMW deze namiddag terug ingeruild voor een 525.
Ge moest eens weten hoe gelukkig ik me voel bij mijn oude, gekende liefde.
Xander
Grappig, iig gefeliciteerd met je "nieuwe" aanwinst :wink:
ps. zulke dingen kun je ook beter flikken met je motor dan met je vrouw :roll:

Geplaatst: wo apr 04, 2007 19:50
door Sanne
Heb je foto's ik ben erg benieuwd hoe dat er allemaal uitziet.

Geplaatst: do apr 05, 2007 00:58
door xander
Sanne,
Bedoel je de vrouw of de motor?

Xander

Geplaatst: do apr 05, 2007 11:16
door oossie
wat is de reden van weer de wissel naar een ktm 525?

Of had je de BMW alleen voor het marokko avontuur?

Geplaatst: do apr 05, 2007 19:16
door xander
De BMW was inderdaad voor Afrikaanse avonturen bestemd, de 525 trouwens ook, alhoewel de verleiding groter zal zijn om ook hier eens 4 takt te rijden wanneer het parcours niet te zwaar wordt ingeschat.

Het grote probleem met de BMW was dat in met mijn 1,76 minstens 10 cm tekort kom op op een normale manier op te stappen. De luchtvering zet hem namelijk op de hoogste stand in rust. Eens je erop zat was het echter een vliegend tapijt. En ik moet toegeven dat ik de punch van de KTM toch een beetje miste.

Xander