ontsteking Honda cr 250 '85/'86
Geplaatst: ma feb 24, 2003 19:42
hallo allemaal
ik heb hier thuis nog een cr250 uit 1985 staan waar ik veel recreatief mee
rijd aleen is er een dingetje waaar ik niet uitkom(ben monteur maar hier ben ik nog niet achter)
als ik de motor pak om te crossen en ik sla hem aan dan pakt ie hem bijna altijd ineenkeer kicken .
maar als ie hem niet pakt en ik pak de bougie eruit dan vonkt ie niet,soms valt hij ook even weg en pakt dan weer op als een gek en ik kan verder aan het lopen niks horen of vinden het is dus puur zo nu en dan,als ik hem wegzet als ie het niet doet en ik pak hem een uurtje erna weer dan trap ik um zo weer aan en rijd ie zonder problemen
ik heb de bedrading en diverse stekkers en de dodemansknop al gechekt
maar dit is het niet. iemand enig idee waar het in zit?
het gaat om een vliegwiel ontsteking met pickup en dusGEEN binnenrotor
de bobine lijkt verekte veel op die van mt/mb en de cdi unit is een metalen bakje wat is dicht gegoten met BLAUWE hars.
ook gegevens over doormeten zijn welkom wie kan mij trouwens vertellen wat ATAC betekent (heb ik me nooit in verdiept)
en hij is getuned door KvL iemand enig ide wioe dit is ?? altijd leuk om te
weten
groetjes HANS
ik heb hier thuis nog een cr250 uit 1985 staan waar ik veel recreatief mee
rijd aleen is er een dingetje waaar ik niet uitkom(ben monteur maar hier ben ik nog niet achter)
als ik de motor pak om te crossen en ik sla hem aan dan pakt ie hem bijna altijd ineenkeer kicken .
maar als ie hem niet pakt en ik pak de bougie eruit dan vonkt ie niet,soms valt hij ook even weg en pakt dan weer op als een gek en ik kan verder aan het lopen niks horen of vinden het is dus puur zo nu en dan,als ik hem wegzet als ie het niet doet en ik pak hem een uurtje erna weer dan trap ik um zo weer aan en rijd ie zonder problemen
ik heb de bedrading en diverse stekkers en de dodemansknop al gechekt
maar dit is het niet. iemand enig idee waar het in zit?
het gaat om een vliegwiel ontsteking met pickup en dusGEEN binnenrotor
de bobine lijkt verekte veel op die van mt/mb en de cdi unit is een metalen bakje wat is dicht gegoten met BLAUWE hars.
ook gegevens over doormeten zijn welkom wie kan mij trouwens vertellen wat ATAC betekent (heb ik me nooit in verdiept)
en hij is getuned door KvL iemand enig ide wioe dit is ?? altijd leuk om te
weten
groetjes HANS