Pagina 1 van 2

winteronderhoud???

Geplaatst: za jan 06, 2007 17:04
door Klx300R
zijn er hier mensen die bezig zijn aan een winteronderhoud??? ik alvast wel...
brommertje is helemaal uiteen gehaald...
Kader herlakt in zwart alle alu mooi opgepoetst,achterbrug terug mooi int origineel zilver gezet, alsook carterdekseltje enzo.
nu is het nog wachten op wat onderdelen voor het blok en de wielen
Heb warp9 velgen besteld met spaken (iemand ervaring mee???)

Aan het blok is ook groot onderhoud:
Komt een hotrods krukas in,wiseco zuiger en nieuwe lagers op de krukas met bouragen en alles bij

en voorts wat kleine prul, nieuwe kettingset,remblokken, schakelpoot,koppelingshendel+kabel,handbeschermers...

Ook komen er allemaal nieuwe lagers in de achterbrug en link... was zeker nodig... was al voor een deel vermalen... en heb mogen meppen om de oude eruit te krijgen.

en voor het grote deel overal nieuwe boutjes en moeren in he...
hopelijk gaat hij dan weer voor een jaartje mee :)

greetz

Geplaatst: za jan 06, 2007 17:51
door stefaan525
Met zo een prachtig enduro weertje :o ,ik gaan wachten tot als het ne keer vriest :wink:

Geplaatst: za jan 06, 2007 20:40
door speedphreax
Afbeelding
Het blok ligt uit elkaar voor inspectie (heeft nu 140 uur gelopen) en verder zijn alle scharnierpunten en lagers inmiddels schoongemaakt en van nieuw vet voorzien. In de voorvork komt nieuwe olie. Er komt nieuw plastic op maar verder is er niet echt wat stuk ofzo. De halve motor is ook in de afwasmachine geweest. Luchtfilterbak wordt daar goed schoon van!

Geplaatst: za jan 06, 2007 21:15
door huskie
Speed, doe ook eens wat piccies wat je blokje, dat open ligt. Pls!!

Re: winteronderhoud???

Geplaatst: ma jan 08, 2007 11:53
door schildertje
Klx300R schreef: Ook komen er allemaal nieuwe lagers in de achterbrug en link... was zeker nodig... was al voor een deel vermalen... en heb mogen meppen om de oude eruit te krijgen.
:shock:

2x per jaar assen en bouten(zitten er ook vetnippels op?meerdere malen vetspuit erop zetten) loshalen schoonmaken en smeren, rot het ook niet vast :D

Re: winteronderhoud???

Geplaatst: ma jan 08, 2007 14:10
door Klx300R
schildertje schreef:
Klx300R schreef: Ook komen er allemaal nieuwe lagers in de achterbrug en link... was zeker nodig... was al voor een deel vermalen... en heb mogen meppen om de oude eruit te krijgen.
:shock:

2x per jaar assen en bouten(zitten er ook vetnippels op?meerdere malen vetspuit erop zetten) loshalen schoonmaken en smeren, rot het ook niet vast :D

bij mij is dat normaal ook zo,maar heb deze moto enkele maanden geleden gekocht en bij de vorige eigenaar was dit blijkbaar niet zo...
smeernippels zitten er niet op,heb er alvast op mijn balhoofd gezet... die link ga ik ook nog zien te voorzien.
greetz

Re: winteronderhoud???

Geplaatst: ma jan 08, 2007 20:54
door dennis blue magic
warp9 velgen :?: meer uitleg aub klinkt mij onbekend, ben altijd benieuwd naar iets nieuw.

Re: winteronderhoud???

Geplaatst: ma jan 08, 2007 21:26
door Klx300R
dennis blue magic schreef:warp9 velgen :?: meer uitleg aub klinkt mij onbekend, ben altijd benieuwd naar iets nieuw.

zijn gewoon aftermarket velgen en spaken uit de vs... veel goedkoper maar naart schijnt even sterk. voor diene prijs wil ik wel es proberen...
mijn velgen hebben enkele blutsen en achteraan zijn ook enkele spaken losgerammeld.


http://www.rockymountainatv.com/viewLar ... m-_all.jpg

Geplaatst: di jan 09, 2007 13:08
door speedphreax
huskie schreef:Speed, doe ook eens wat piccies wat je blokje, dat open ligt. Pls!!
Geen foto's helaas want ik ben maar eens lui geweest en heb het blok bij Brouwer ingeleverd. Ik denk dat ik nu definitief een luxe probleem heb. Ik had nog wat andere projectjes waar ik meer zin in had zoals het inbouwen van een voorvork met schijfrem op mijn XT.

Vandaag te horen gekregen dat de volgende zaken vervangen moeten worden:

-bigend+drijfstang+krukaslagers
-tandwiel van de e-start miste een tand
-paar tandwielen in de bak beschadigd (zal die tand van de e-start wel zijn geweest)
-db-ketting

Dat bigend had ik ook wel horen klapperen en dat was dan ook precies de reden dat ik was begonnen aan het winteronderhoud. E-start was ook al een tijdje niet echt betrouwbaar en af en toe heel luidruchtig.

Defecte onderdelen krijg ik erbij als ik hem van het weekend weer ophaal dus dan maak ik wel wat foto's.

Geplaatst: di jan 09, 2007 14:33
door TTT
speedphreax schreef: Vandaag te horen gekregen dat de volgende zaken vervangen moeten worden:

-bigend+drijfstang+krukaslagers
-tandwiel van de e-start miste een tand
-paar tandwielen in de bak beschadigd (zal die tand van de e-start wel zijn geweest)
-db-ketting

Dat bigend had ik ook wel horen klapperen en dat was dan ook precies de reden dat ik was begonnen aan het winteronderhoud. E-start was ook al een tijdje niet echt betrouwbaar en af en toe heel luidruchtig.

Defecte onderdelen krijg ik erbij als ik hem van het weekend weer ophaal dus dan maak ik wel wat foto's.
Na 140 uur al? Da's veel te snel.
En geen ingeslagen inlaatkleppen?

Geplaatst: di jan 09, 2007 15:41
door speedphreax
TTT schreef: Na 140 uur al? Da's veel te snel.
En geen ingeslagen inlaatkleppen?
Te snel? Nou ja... wat heet te snel. 2 jaar vind ik nog wel meevallen. Het is stuk en dus moet het gerepareerd worden. Verder wel altijd netjes het onderhoud gedaan hoor. Dat zeker.

Kleppen waren nog goed zeiden ze.

Geplaatst: di jan 09, 2007 16:01
door melkboer marco
ik heb ook het spul uit elkaar liggen!!
het frame ligt bij de spuiter,
wordt zwart ge-poedercoad..
rest alles al schoon gemaakt.
luchtfilterhuis ook maar eens helemaal schoon gemaakt.
(werd tijd ook!!)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

blok heb ik ook weggebracht.
hij schiet uit de 3e of 4e versnelling :roll: :roll:
er zal vast nog wel meer aan zitten te komen! :cry:
maar dan is ie ook weer klaar voor een paar jaar!! (hoop ik)

groet'n Marco

Geplaatst: wo jan 10, 2007 09:42
door TTT
speedphreax schreef:
TTT schreef: Na 140 uur al? Da's veel te snel.
En geen ingeslagen inlaatkleppen?
Te snel? Nou ja... wat heet te snel. 2 jaar vind ik nog wel meevallen. Het is stuk en dus moet het gerepareerd worden. Verder wel altijd netjes het onderhoud gedaan hoor. Dat zeker.

Kleppen waren nog goed zeiden ze.
Maatje van heeft 350 uur op zijn blok, zonder enige revisie.
Ikzelf zit ook over de 200, niks aan de hand, loopt nog als een zonnetje.
Wel heb ik bij 100 uur de inlaatkleppen vervangen omdat de kop er toch af was (lekkende klepseal). Deze waren ingeslagen en dat is altijd zo want de KTM inlaat kleppen zijn nogal zacht. Maar da's niet erg zolang je nog voldoende speling hebt.

Geplaatst: do jan 11, 2007 13:48
door folie
TTT schreef:
speedphreax schreef:
TTT schreef: Na 140 uur al? Da's veel te snel.
En geen ingeslagen inlaatkleppen?
Te snel? Nou ja... wat heet te snel. 2 jaar vind ik nog wel meevallen. Het is stuk en dus moet het gerepareerd worden. Verder wel altijd netjes het onderhoud gedaan hoor. Dat zeker.

Kleppen waren nog goed zeiden ze.
Maatje van heeft 350 uur op zijn blok, zonder enige revisie.
Ikzelf zit ook over de 200, niks aan de hand, loopt nog als een zonnetje.
Wel heb ik bij 100 uur de inlaatkleppen vervangen omdat de kop er toch af was (lekkende klepseal). Deze waren ingeslagen en dat is altijd zo want de KTM inlaat kleppen zijn nogal zacht. Maar da's niet erg zolang je nog voldoende speling hebt.
Aan het onderwater houden kan het dus niet liggen... :lol:
Misschien toch maar niet meer je carburateur 'cleanen' met koppeling in en gas open ? :wink:

Geplaatst: do jan 11, 2007 15:42
door speedphreax
folie schreef:Misschien toch maar niet meer je carburateur 'cleanen' met koppeling in en gas open ? :wink:
Hij is na die tijd wel minder geworden ja;-) Kan er best wel eens aan gelegen hebben. Maar goed... daarna waren er nog een paar hele zware offroad ritten waarbij ik ook vaak tegen de begrenzer aan een flink stuk veld om heb lopen ploegen. Ik heb eigenlijk meer de indruk dat dat de genadeklap is geweest.

Ach ja.. zaterdag betalen en dan ben ik het de dag erna weer vergeten. Hij moet nog eind 2007 mee dus ik heb geen zin om er op te beknibbelen. Stuk is stuk en wat stuk is moet gewoon gerepareerd worden en als het even kan het liefst zonder houten bigend ofzo. Ik heb ook geen kinderen.. dat scheelt allicht.

Trouwens.. over die zachte kleppen: Ik heb bij de 45 uur wel gehad dat mijn kleppen ineens veel te strak stonden. Ik merkte dat doordat hij plotseling begon te ploffen met gas terug en doordat het stationair minder stabiel werd. Nadat ik ze toen gesteld heb, is het weer stabiel gebleven en liep hij weer prima.

Geplaatst: do jan 11, 2007 16:51
door Wortel
Mijn fietsje (525EXC '03) gaat ook uitelkaar alleen twijfel ik nog wat er aan te doen. Hij heeft 220uur gelopen en bij Lemmens zeggen ze nu dat mijn bigend vervangen moet worden. Heb toevallig ook op KTM talk een vraag openstaan en wacht nu op de reacties.
Het ding heeft altijd perfect gelopen maar ik moet er in maart wel de woestijn mee in dus hij moet wel goed blijven....

Geplaatst: do jan 11, 2007 21:43
door Fox-kid
melkboer marco schreef:ik heb ook het spul uit elkaar liggen!!
het frame ligt bij de spuiter,
wordt zwart ge-poedercoad..
rest alles al schoon gemaakt.
luchtfilterhuis ook maar eens helemaal schoon gemaakt.
(werd tijd ook!!)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

blok heb ik ook weggebracht.
hij schiet uit de 3e of 4e versnelling :roll: :roll:
er zal vast nog wel meer aan zitten te komen! :cry:
maar dan is ie ook weer klaar voor een paar jaar!! (hoop ik)

groet'n Marco
Ik zeg: mooie werkplaat heb je daar :!:

Geplaatst: za jan 13, 2007 16:25
door Sjokske
En maak eerst die kevers eens af :idea: (kan ik gelukkig nu weer zeggen nu moeders d'r amazon combi weer tiptop in orde is, gewoon een andere gekocht 8) ).

Geplaatst: zo jan 14, 2007 19:32
door melkboer marco
heeft voor een paar jaar terug altijd een vrachtwagen in gestaan!!
We hebben nu een opleggen, en die past er niet in!!
zo'n brug voor auto's is ook makkelijk voor motoren!
En maak eerst die kevers eens af
die zijn gelukkig niet van mij!!!! :lol:
is er één, die rechtse moet een aanhangwagen worden!!?? :roll:
groet'n Marco.

ps. een schoonmaak zit er aan te komen!! :lol: :lol:
het is er wel een zooitje.
ik zal de volgende keer kijken hoe ik de foto's maak!!!!

Geplaatst: ma jan 15, 2007 10:59
door speedphreax
De mijne heeft gisteren weer gelopen!! Vanavond nog even afbouwen en proefrijden maar in ieder geval liep het blokje weer mooi stil.

Geplaatst: wo jan 17, 2007 20:01
door speedphreax
Nog even een paar foto's van mijn baktandwielen en een inlaat klep (was dus toch vervangen)

Scherven uit de nokken gebroken:
Afbeelding

Ronde hoeken in de gaten waar de nokken van het naastgelegen tandwiel in moeten vallen:
Afbeelding

Nog meer afgeronde hoeken:
Afbeelding

Tandwiel van de e-start mist een paar tanden:
Afbeelding

Klep(pen) ingeslagen:
Afbeelding

Geplaatst: wo jan 17, 2007 21:15
door Houten Klaas
Sjeuzes,Erwin wat zien die tandwielen eruit.

Geplaatst: wo jan 17, 2007 21:28
door speedphreax
Houten Klaas schreef:Sjeuzes,Erwin wat zien die tandwielen eruit.
Ik schrok er ook van. Ik rij normaal nooit bakken kapot maar dit was echt wel bijna stuk. Ik schakel echt bijna altijd met koppeling ook nog.

Jij hebt je blok toch ook los laten halen? Wat had jij allemaal?

Geplaatst: wo jan 17, 2007 23:42
door Guillaume
Hmm, dan ben ik zeker de enige die die tandwielen wel vind meevallen, heb zelf al wel eens heel wat serieuzers gezien, maar dat was dan ook meestal niet alleen maar slijtage... Ja oké, dat e-start tandwiel is wel te zien. :)

Maar merk je echt zo veel verschil met het shakelen dan, Speedphreax?

Geplaatst: do jan 18, 2007 09:48
door folie
tering... Da's al rap..