Hoe rij je het best over een schuinliggende boomstam?
Eerst zo haaks mogelijk naar de boom toe rijden en dan...naar de boom toe leunen zodat je de moto erover gooit...of in het verlengde van de boom leunen opdat je de zijdelings stap die je moto gaat nemen kan anticiperen...of anders...
Wie weet hoe je dit het best aanpakt?
schuine boomstam
Moderator: ghulst
Als je de ruimte hebt om er haaks op te rijden moet je dat doen, maar soms kan dit niet, op een single-track bijvoorbeeld. Zet je voorwiel evenwijdig met de boomstam, plaats je voet (aan de kant waar de boomstam ligt) boven op de boomstam. Steun goed op dat been en trek het voorwiel met een kleine wheelie in 1 beweging over de boom. Doordat je pivoteert op dat steunbeen zal de motor zich haaks gaan plaatsen tov de boom en met wat spierkracht en wat gas krijg je het achterwiel er ook wel over. Suc6 !
wheelie / stoppie , het voorwiel eroverheen door de motor op het achterwiel te trekken , raakt het voorwiel de grond , dan meteen de voorrem in en geleidelijk loslaten , hierdoor komt even al het gewicht op het voorwiel te staan , wat je nodig heb om je achterwiel over de stam te wippen . wel altijd proberen zo haaks mogelijk op de stam af te rijden .
nog beter , eerst even kijken of je er niet gewoon omheen kunt
nog beter , eerst even kijken of je er niet gewoon omheen kunt
4 strokes only !!
Het voorwiel krijg ik er meestal wel over, het is het achterwiel dat een zijwaartse beweging gaat maken wat me omgooit. Het achterwiel heeft het gewicht van het voorwiel licht te maken en als deze de boom raakt dan begint het mee te slepen waardoor ik evenwicht verlies.
-
ik ken dit probleem ook en als beginnend rijder heb ik er best veel last mee... De manier die Erik V. verteld lijkt mij het beste...
Ook ik ken dit probleem, paar keer langs een boomstam gelegen
maar het ligt er ook aan hoe dik de boom is, als het een normale boom is, geen ik gas bij en zorg ik dat mijn voorwiel er overheen tikt, dan gas los en dan gewicht naar voren en het achterwiel komt er wel overheen.
Als dit niet lukt stap ik gewoon af en til de motor er overheen, beter ff rustig aan doen en misschien ff afstappen dan net als de boom gestrekt op de grond eindigen
Succes!!
trouwens na die zware storm van laatst liggen er weer genoeg bomen op ons pad!!
maar het ligt er ook aan hoe dik de boom is, als het een normale boom is, geen ik gas bij en zorg ik dat mijn voorwiel er overheen tikt, dan gas los en dan gewicht naar voren en het achterwiel komt er wel overheen.
Als dit niet lukt stap ik gewoon af en til de motor er overheen, beter ff rustig aan doen en misschien ff afstappen dan net als de boom gestrekt op de grond eindigen
Succes!!
trouwens na die zware storm van laatst liggen er weer genoeg bomen op ons pad!!
Maakt niet uit. Daarna krabbel je weer overeind, tilt je motor weer op, start 'm weer en verder...pHreaC schreef:Hoe rij je het best over een schuinliggende boomstam?
Eerst zo haaks mogelijk naar de boom toe rijden en dan...naar de boom toe leunen zodat je de moto erover gooit...of in het verlengde van de boom leunen opdat je de zijdelings stap die je moto gaat nemen kan anticiperen...of anders...
Wie weet hoe je dit het best aanpakt?
Ken het ook, zeker als de bomen wat nat zijn!