Enduro Borculo door de ogen gezien van Huskie
Geplaatst: za feb 22, 2003 21:36
's morgens 05.30 ging de wekker af, ja je moet er wat voor hebben dacht ik toen die af ging. Een half uur later was ik er ook echt uit.
De avond ervoor alles ingepakt. Kleren, bezine, geld, kenteken bewijs, rijbewijs, het leek wel vakantie. En de motor natuurlijk, maar dat was gisteravond tochnog stressen want ik moest mijn verlichting en kenteken plaat nog bevestigen.
06.15 op pad naar het oosten van het land. Schitterend als je de zon zo ziet opkomen. Naarmate ik lochem voorbij was werd de stoet achter me steeds groter. Allemaal sportlui met hun motoren in een lange colonne naar borculo, en ik was hun leider,of wilde ze me passeren omdat ik zo langzaam reed.
Henkzelf had verteld dat het eerste wat je doet is je motor laten keuren, dus nadat ik gevraagd had waar dat was, even voor de zekerheid een laatste check. Even kijken of hij wel wil starten.
Nou dat viel gelukkig mee, hij deed het, alleen niet m'n achterlicht %$#%^^%, snel verhelpen door het zwarte draadje met blauw te verbinden en de blauwe met de groene, en ja hoor hij deed het.
Op naar de keuring. WAT EEN RIJ!!! Iedereen had naar henkzelf geluisterd. Na een kleine 30 minuten was ik aan de beurt. Gelukkig hij werd goed gekeurd. Op naar de inschrijving. WAT EEN RIJ!!!!!!!
4 man van BMAC en 2 man van de KNMV zaten achter een tafel. De 4 man van BMAC hadden niks om handen, maar mochten het tweetal van de KNMV niet helpen. Policy.... of zoiets. Terwijl iedereen stond warm te draaien met de motorkleren aan ging de inschrijving zijn gangetje. Eindelijk was ik ook hier aan de beurt. Starttijd 10.14. Nog ruim 25 minuten te gaan, geen probleem. Even helm halen, nog wat drinken en dan op weg naar de motor in het Parc Ferme.
De motor stond er nog, nrs bevestigen en er achter komen dat ik het ty-rippie vergeten ben. Aart biedt uitkomst en rent naar zijn auto. Handig om iemand in de buurt te hebben wonen. Ondertussen duw ik de motor richting startpodium. Aart komt me hier helpen met z'n ijzerdraadje(nee geen ty-rippie) en bevestigd de knippenkaart aan het stuur. Alles is nu in orde lijkt het, behalve dat ik mijn helm nog op moet zetten. 10.12, 10.13,
de helm is op, nu nog de bril. 10.14 ik moet het podium op, maar mijn bril zit nog niet goed. piep piep piep piep starten hoor ik. Ho ho wacht even, ik ben er nog niet. Drie man rijden weg om 10.14, huskie staat nog te klooien met zijn bril. Bril zit goed, snel het kan nog. Op het podium wil dat .... ding niet starten(klote bougie). Mijn eerste strafminuut in mijn nog jonge enduro carriere is reeds een feit. Ik word gemaand om door te rijden voorbij de kerstboom. Daar komt Aart me helpen. Ga zitten ik duw je wel even aan. Nee, zeg ik, dat mag niet. Kom op, voorbij de bocht, dat ziet niemand. Hij duwt me en na 5 meter doet hij het.
Mijn enduro is begonnen.
Ik geef een paar dotten met gas om de bougie schoon te blazen. De motor pruttelt, maar hij doet. De route is een eitje voor me en ik geniet van het mee doen. Kwa techniek kan ik dit makkelijk aan, alleen weet ik nog niet hoe hard ik moet gaan. Wat me opvalt is dat ik veel over gewone weg rij en dat je dan dus aardig kan doorrijden. Op het eerste gedeelte kom een KTM tegen die de enige niet doorwaadbare plaats heeft uitgekozen om door heen te gaan. Die zit dus vast. Hij heeft een eendagslicentie, concurent minder. Ruimschoots kom ik op tijd bij de eerste tijdcontrole. Alleen door die startproblemen weet ik niet hoe laat ik nu moet klokken. Ik dacht 10.14 plus 45 minuten is dus 10.59, maar weet het niet zeker en dus klok ik gewoon maar. Het tweede gedeelte is wat meer met kruipdoor sluipdoor en dit drukt het tempo. Hier staat dan ook 55 minuten voor. Het is mooi om te zien dat de toppers dus gemakkelijk 10 minuten te vroeg binnen komen en dus alle tijd hebben om te eten, drinken etc, terwijl ik me moet haasten. Die rijden toch wel wat harder door die maislanderijen heen. Maar ja ik ben geen topper, en die KTM stond in de sloot dus laatste ben ik niet geworden.
Trouwens bijna vergeten te vertellen. Bij de eerste tijdscontrole kwam ik erachter dat voorrempen eruit was gekomen, en door een spaak was krom geduwd. Gelukkig stond ik stil, want anders. Aardige mensen hebben me geholpen om hem weer recht te krijgen en daarna te borgen. Toevallig kwamen er twee KNMV mensen langs, net toen ze klaar waren. Ze keken streng maar ik hoop dat ik niet DSQ ben.
Het is voor herhaling vatbaar en de kinderen uit de buurt hebben van me genoten en ik van hun. Ik heb veel terug gezwaaid. De volgende keer zwaai ik minder en ga ik voor het klassement.
De avond ervoor alles ingepakt. Kleren, bezine, geld, kenteken bewijs, rijbewijs, het leek wel vakantie. En de motor natuurlijk, maar dat was gisteravond tochnog stressen want ik moest mijn verlichting en kenteken plaat nog bevestigen.
06.15 op pad naar het oosten van het land. Schitterend als je de zon zo ziet opkomen. Naarmate ik lochem voorbij was werd de stoet achter me steeds groter. Allemaal sportlui met hun motoren in een lange colonne naar borculo, en ik was hun leider,of wilde ze me passeren omdat ik zo langzaam reed.
Henkzelf had verteld dat het eerste wat je doet is je motor laten keuren, dus nadat ik gevraagd had waar dat was, even voor de zekerheid een laatste check. Even kijken of hij wel wil starten.
Nou dat viel gelukkig mee, hij deed het, alleen niet m'n achterlicht %$#%^^%, snel verhelpen door het zwarte draadje met blauw te verbinden en de blauwe met de groene, en ja hoor hij deed het.
Op naar de keuring. WAT EEN RIJ!!! Iedereen had naar henkzelf geluisterd. Na een kleine 30 minuten was ik aan de beurt. Gelukkig hij werd goed gekeurd. Op naar de inschrijving. WAT EEN RIJ!!!!!!!
4 man van BMAC en 2 man van de KNMV zaten achter een tafel. De 4 man van BMAC hadden niks om handen, maar mochten het tweetal van de KNMV niet helpen. Policy.... of zoiets. Terwijl iedereen stond warm te draaien met de motorkleren aan ging de inschrijving zijn gangetje. Eindelijk was ik ook hier aan de beurt. Starttijd 10.14. Nog ruim 25 minuten te gaan, geen probleem. Even helm halen, nog wat drinken en dan op weg naar de motor in het Parc Ferme.
De motor stond er nog, nrs bevestigen en er achter komen dat ik het ty-rippie vergeten ben. Aart biedt uitkomst en rent naar zijn auto. Handig om iemand in de buurt te hebben wonen. Ondertussen duw ik de motor richting startpodium. Aart komt me hier helpen met z'n ijzerdraadje(nee geen ty-rippie) en bevestigd de knippenkaart aan het stuur. Alles is nu in orde lijkt het, behalve dat ik mijn helm nog op moet zetten. 10.12, 10.13,
de helm is op, nu nog de bril. 10.14 ik moet het podium op, maar mijn bril zit nog niet goed. piep piep piep piep starten hoor ik. Ho ho wacht even, ik ben er nog niet. Drie man rijden weg om 10.14, huskie staat nog te klooien met zijn bril. Bril zit goed, snel het kan nog. Op het podium wil dat .... ding niet starten(klote bougie). Mijn eerste strafminuut in mijn nog jonge enduro carriere is reeds een feit. Ik word gemaand om door te rijden voorbij de kerstboom. Daar komt Aart me helpen. Ga zitten ik duw je wel even aan. Nee, zeg ik, dat mag niet. Kom op, voorbij de bocht, dat ziet niemand. Hij duwt me en na 5 meter doet hij het.
Mijn enduro is begonnen.
Ik geef een paar dotten met gas om de bougie schoon te blazen. De motor pruttelt, maar hij doet. De route is een eitje voor me en ik geniet van het mee doen. Kwa techniek kan ik dit makkelijk aan, alleen weet ik nog niet hoe hard ik moet gaan. Wat me opvalt is dat ik veel over gewone weg rij en dat je dan dus aardig kan doorrijden. Op het eerste gedeelte kom een KTM tegen die de enige niet doorwaadbare plaats heeft uitgekozen om door heen te gaan. Die zit dus vast. Hij heeft een eendagslicentie, concurent minder. Ruimschoots kom ik op tijd bij de eerste tijdcontrole. Alleen door die startproblemen weet ik niet hoe laat ik nu moet klokken. Ik dacht 10.14 plus 45 minuten is dus 10.59, maar weet het niet zeker en dus klok ik gewoon maar. Het tweede gedeelte is wat meer met kruipdoor sluipdoor en dit drukt het tempo. Hier staat dan ook 55 minuten voor. Het is mooi om te zien dat de toppers dus gemakkelijk 10 minuten te vroeg binnen komen en dus alle tijd hebben om te eten, drinken etc, terwijl ik me moet haasten. Die rijden toch wel wat harder door die maislanderijen heen. Maar ja ik ben geen topper, en die KTM stond in de sloot dus laatste ben ik niet geworden.
Trouwens bijna vergeten te vertellen. Bij de eerste tijdscontrole kwam ik erachter dat voorrempen eruit was gekomen, en door een spaak was krom geduwd. Gelukkig stond ik stil, want anders. Aardige mensen hebben me geholpen om hem weer recht te krijgen en daarna te borgen. Toevallig kwamen er twee KNMV mensen langs, net toen ze klaar waren. Ze keken streng maar ik hoop dat ik niet DSQ ben.
Het is voor herhaling vatbaar en de kinderen uit de buurt hebben van me genoten en ik van hun. Ik heb veel terug gezwaaid. De volgende keer zwaai ik minder en ga ik voor het klassement.