KDX200/220 of CR250 Enduro?
Geplaatst: do dec 07, 2006 11:26
Jongens,
Na 20 jaar wil ik weer gaan rijden/crossen.
Ik woon in Voorburg en wil zo afwisselend op de circuits Bleiswijk, Gouda en gewoon op de Maasvlakte gaan rijden, meer opties zijn er vanuit hier niet dacht ik.
Ik heb geen aanhanger en er ook geen plaats voor om dat ding ergens neer te zetten.
Ik heb een aantal criteria bekeken en een paar dingen de revue laten passeren.
Ik ben 1.78 en 83 kg.
Ik wil een lichtvoetige motor hebben met goede rij-eigenschappen waar ik ook nog mee de weg opkan. De rij-eigenschappen voor op de weg zijn van ondergeschikt belang.
KTM LC4, XR400/600 e.d. valt voor mij af. Volgens mij heb je dan meer het gevoel op een tractor te zitten als je tussen de 2 takt 125's rijd.
Betreft enduro standaard fabriek af zat ik te denken aan een Kawa KDX200/220, gezien de lovende kritieken uit de USA.
Volgens mij zijn die Kawa's 2e hands moeilijk te vinden dacht ik.
En hebben ze genoeg power?
Of een omgebouwde 2 takt crosser, bijvoorbeeld een honda cr 250 met kenteken.
Bij een echte crosser moet je regelmatig de zuiger en toebehoren vervangen.
Iemand ervaring met deze situatie?
Ik hoor het graag.
Na 20 jaar wil ik weer gaan rijden/crossen.
Ik woon in Voorburg en wil zo afwisselend op de circuits Bleiswijk, Gouda en gewoon op de Maasvlakte gaan rijden, meer opties zijn er vanuit hier niet dacht ik.
Ik heb geen aanhanger en er ook geen plaats voor om dat ding ergens neer te zetten.
Ik heb een aantal criteria bekeken en een paar dingen de revue laten passeren.
Ik ben 1.78 en 83 kg.
Ik wil een lichtvoetige motor hebben met goede rij-eigenschappen waar ik ook nog mee de weg opkan. De rij-eigenschappen voor op de weg zijn van ondergeschikt belang.
KTM LC4, XR400/600 e.d. valt voor mij af. Volgens mij heb je dan meer het gevoel op een tractor te zitten als je tussen de 2 takt 125's rijd.
Betreft enduro standaard fabriek af zat ik te denken aan een Kawa KDX200/220, gezien de lovende kritieken uit de USA.
Volgens mij zijn die Kawa's 2e hands moeilijk te vinden dacht ik.
En hebben ze genoeg power?
Of een omgebouwde 2 takt crosser, bijvoorbeeld een honda cr 250 met kenteken.
Bij een echte crosser moet je regelmatig de zuiger en toebehoren vervangen.
Iemand ervaring met deze situatie?
Ik hoor het graag.