Honda CR125 1993
Geplaatst: vr feb 21, 2003 20:52
Heb hem gekocht in 1999.
Motorisch:Bovenin toeren vond ik hem qua lopen wat minder mooi als KX125 van mijn broer (97) , onderin was hij alleen een stuk sterker als die zelfde kx. Overal voor een 125 redelijk brede en vooral bruikbare powerband. Probleem bovenin toeren lag ook aan membraan wat niet 100% meer was en uitlaat die beetje plat geweest is(zat aan de achterkant aardige deuk)
Rijwielgedeelte: Sturen deed hij perfect (gewoon makkelijk ook voor eem 14 jarige ).
Vering vond ik in het begin best goed, was vrijzacht maar kwam wel goed uit met mijn gewicht toen(50kg ongeveer) en ik ging toch niet zo hard. Later toen ik harder ging rijden (½ jaartje verder ongeveer) begon ik problemen te krijgen met hardheid vd vering, @ nunspeet met clubwerdstrijd ding volgensmij met iedere sprong onderin gehad (was ook groote rede heb te verkopen).
Heb nylon bussen gedraait waarmee veer wat verder in gedrukt zat (kx van mijn broer had het ook dus ik d8 maak ik ook maar eens na). Werke wel wat maar lang niet genoeg. Verder had ook deze CR het probleem wat veel oudere cr's (en ook wel wat weg modellen) hebben; slappe voorvork en best goede achterveer.
Wat is er aan kapot gegaan: Enige echte probleem wat ik heb gehad was een maand naardat ik heb gekocht had; lager wat achter voortandwiel zit kapot gelopen, gevolg:bijna alle lagers in blok waren aan soep (versnellingbak had niks!!!) koste me 400 gulden aan lagers enz (niet leuk als je heb net gekocht heb).
Technische gegevens:
Motor: 1 cilinder watergekoeld 2-takt
Boring*slag:54,0*54,5
Cilinderinhoud:124,8cc
Compressieverhouding:8,8:1
Max vermogen:29,4kW(40pk) bij 11000tpm
Max koppel:26,4Nm(2,69kgm) bij 10500tpm
Carburateyr:36mm keihin
Voorvork:Showa 43mm
Achterveer:kayaba
Motorisch:Bovenin toeren vond ik hem qua lopen wat minder mooi als KX125 van mijn broer (97) , onderin was hij alleen een stuk sterker als die zelfde kx. Overal voor een 125 redelijk brede en vooral bruikbare powerband. Probleem bovenin toeren lag ook aan membraan wat niet 100% meer was en uitlaat die beetje plat geweest is(zat aan de achterkant aardige deuk)
Rijwielgedeelte: Sturen deed hij perfect (gewoon makkelijk ook voor eem 14 jarige ).
Vering vond ik in het begin best goed, was vrijzacht maar kwam wel goed uit met mijn gewicht toen(50kg ongeveer) en ik ging toch niet zo hard. Later toen ik harder ging rijden (½ jaartje verder ongeveer) begon ik problemen te krijgen met hardheid vd vering, @ nunspeet met clubwerdstrijd ding volgensmij met iedere sprong onderin gehad (was ook groote rede heb te verkopen).
Heb nylon bussen gedraait waarmee veer wat verder in gedrukt zat (kx van mijn broer had het ook dus ik d8 maak ik ook maar eens na). Werke wel wat maar lang niet genoeg. Verder had ook deze CR het probleem wat veel oudere cr's (en ook wel wat weg modellen) hebben; slappe voorvork en best goede achterveer.
Wat is er aan kapot gegaan: Enige echte probleem wat ik heb gehad was een maand naardat ik heb gekocht had; lager wat achter voortandwiel zit kapot gelopen, gevolg:bijna alle lagers in blok waren aan soep (versnellingbak had niks!!!) koste me 400 gulden aan lagers enz (niet leuk als je heb net gekocht heb).
Technische gegevens:
Motor: 1 cilinder watergekoeld 2-takt
Boring*slag:54,0*54,5
Cilinderinhoud:124,8cc
Compressieverhouding:8,8:1
Max vermogen:29,4kW(40pk) bij 11000tpm
Max koppel:26,4Nm(2,69kgm) bij 10500tpm
Carburateyr:36mm keihin
Voorvork:Showa 43mm
Achterveer:kayaba