Pagina 1 van 2

vijf tips aan de constructeurs...

Geplaatst: do nov 23, 2006 22:53
door hornet911
Welke vijf tips zouden jullie aan de constructeurs geven mbt hun offroadmotoren?

Greetzzz, villard

tips constructeurs

Geplaatst: do nov 23, 2006 22:59
door Erik V
Standaard stuur-en radiatorbeugels zouden een goed begin zijn.

Geplaatst: do nov 23, 2006 23:01
door erwindob
Oliezeefjes die niet verkeerd om gemonteerd kunnen worden

(don't ask)

Geplaatst: vr nov 24, 2006 00:09
door schildertje
:evil: screw de EU en zet een fatsoenlijke zijstandaard op de fietsen :evil:

Geplaatst: vr nov 24, 2006 08:13
door Sjokske
Maak 'm niet te duur :shock:

Geplaatst: vr nov 24, 2006 09:40
door oossie
een uitlaat die aan de db eisen voldoet

Geplaatst: wo nov 29, 2006 18:44
door hornet911
is dat alles?

Geplaatst: wo nov 29, 2006 18:51
door fazy
Een onmiddellijk-proper-na-modderig-ritje knop :sleeping:

Geplaatst: wo nov 29, 2006 20:53
door Estivie
mmmm... als we toch mogen zeveren:

Een "onzichtbaar voor boswachters en politie"-modus :lol:

Geplaatst: wo nov 29, 2006 21:59
door Klx300R
-standaard gepoedercoat
-standaard 19" in enduromotoren
-homologeerbare crossmototoren (zoals vroeger)
-meer samenwerking met aftermarket merken voor betere eindafwerking (yamaha+renthal,gasgas+grimeca,hebo,ohlins (al enkele vb'en))

-.....

Geplaatst: wo nov 29, 2006 22:06
door fazy
Een volwaardige kilométrique is een gemak. Had enkel een dagteller en da's voor mij echt wel te weinig. Een Sigma tellertje is een goed alternatief.

Geplaatst: zo dec 03, 2006 11:25
door gassen
Cardan of dichte ketting tunnel.
Middenbok en op de juiste plek geplaatst.
Snelsluiters ipv bouten.
Luchtfilter zo hoog mogelijk en zeker niet aan de zijkant.
Voldoende ruimte om afstellingen snel te kunnen doen.

als ik alles zo terug lees komt een husa in de richting :roll:

Geplaatst: zo dec 03, 2006 14:07
door hornet911
gassen schreef:Cardan of dichte ketting tunnel.
Middenbok en op de juiste plek geplaatst.
Snelsluiters ipv bouten.
Luchtfilter zo hoog mogelijk en zeker niet aan de zijkant.
Voldoende ruimte om afstellingen snel te kunnen doen.

als ik alles zo terug lees komt een husa in de richting :roll:
Daar moeten we eens werk van maken!!! :lol:

Geplaatst: di dec 05, 2006 15:02
door baksteen
Estivie schreef:mmmm... als we toch mogen zeveren:

Een "onzichtbaar voor boswachters en politie"-modus :lol:
Witte motor kopen en blauw/rode banen erop schilderen en nors doch vriendelijk zwaaien als je er 1 tegenkomt....succes verzekerd *D

Geplaatst: di dec 05, 2006 15:10
door Helen
De motor in verschillende maten voorzien: small, medium, high.
Vooral qua zadelhoogte dan. :?

Geplaatst: wo dec 06, 2006 00:21
door Fee
Het blok zodanig uitvoeren dat het minder kwetsbaar is voor stenen/steenslag en zodanig uitvoeren dat die motor niet 10 kg zwaarder wordt van alle klei die erin/tussen blijft hangen... een beetje is natuurlijk niet te vermijden... maarja.. ze zien maar! :lol:

Geplaatst: wo dec 06, 2006 09:48
door pHreaC
-tweetakt met injectie die eenvoudig bij te sturen is via pc
-gemakkelijk te verwijderen/installeren weg-kit
-onderhoudsvriendelijke eindoverbrenging
-minder winstmarge - vergelijk moto hier vs moto usa
-minder gewicht
-zelfde stukken voor verschillende merken : standaard oliefilter, luchtfilter, naven... dit moet de prijs toch drukken naar aftermarket toe
-....

Geplaatst: wo dec 06, 2006 17:41
door baksteen
pHreaC schreef:

-minder winstmarge - vergelijk moto hier vs moto usa
Ik denk dat we daarvoor toch echt bij de nederlandse staat moeten zijn....een motor komt uit de fabriek voor 1 prijs....daarna komen de echte kosten pas..:X:X

Geplaatst: wo dec 06, 2006 22:03
door Klx300R
baksteen schreef:
pHreaC schreef:

-minder winstmarge - vergelijk moto hier vs moto usa
Ik denk dat we daarvoor toch echt bij de nederlandse staat moeten zijn....een motor komt uit de fabriek voor 1 prijs....daarna komen de echte kosten pas..:X:X
niet aleen bij de nederlandse.... tel de belgische er ook maar bij... zeg maar de EU.... eens daarbuiten is het VEEEEEEL goedkoper
greetz

Geplaatst: do dec 28, 2006 17:44
door FastR
standaard gps :scrambleup:

Geplaatst: do dec 28, 2006 21:40
door Bikevouwer
Een snelwisselsysteem voor wielen !!

Geplaatst: do dec 28, 2006 21:56
door henkzelf
* minimaal 14 tands voortandwiel ivm slijtage
* geen "zwevende" kettingspanners die de achteras blokkeren bij het eruit trekken
* smeernippels op de link en achterbrug

Geplaatst: do dec 28, 2006 22:17
door hornet911
henkzelf schreef:* minimaal 14 tands voortandwiel ivm slijtage
* geen "zwevende" kettingspanners die de achteras blokkeren bij het eruit trekken
* smeernippels op de link en achterbrug
Vergeet het balhoofd niet!!

Geplaatst: do dec 28, 2006 23:43
door Sjokske
Is inderdaad geen overbodige luxe, een balhoofd :twisted:

Geplaatst: zo dec 31, 2006 00:53
door JoeBaR
ktm exc racing 4 takt.

- oliedrukmeter of waarschuwingslampje op het stuur.(voor al je oliepomp het begeven heeft)

- frame buis boven de cilinderkop een kleine 2 centimeter verder naar boven plaatsen , zodat het makkelijker wordt om de cilinder en cilinderkop te verwijderen (bijv als je een nieuwe zuiger moet) en het blok in het frame kan blijven zitten. (kan nu ook ,maar is wat lastig) .

- plug met oliezeef onderin het blok ....deze zou eigenlijk uit een degelijk stukje materiaal vervaardigd moeten worden , daar de inbus kop vrijwel altijd stuk draait.

- de radiateurs zouden iets dikker kunnen , zodat ze meer een stootje kunnen hebben .

- heren Kronreif en Trunkenpolz uit Mattighofen ... ga alsjeblieft weer terug naar het plastic van de modellen van VOOR 2007 ... wat er nu opzit is werkelijk niet om aan te zien.