Pagina 1 van 1
Verschil Yamaha YZF426 en WR426
Geplaatst: wo nov 22, 2006 20:20
door xr250_1988
Ik zag bij gussinklomotoren.nl een Yamaha YZF426 met kenteken te koop staan. Nu dacht ik altijd dat een WR400/WR426 de enduro uitvoering was van de (cross) YZF400/YZF426. Dus met kenteken en verlichting. Maar nu zie ik een YZF426 staan met kenteken, moet dit dan niet een WR426 zijn? Hoe zit dat? Zit er op deze motorfietsen ook een elektrische starter?
Bij deze handelaar zag ik ook nog een XR400 uit '02 te koop staan. Waaruit verschillen deze motoren zich kwa betrouwbaarheid, onderhoud, rijeigenschappen enz. Het moet een opvolger worden voor de XR250. Ik wil er ook (redelijk fatsoenlijk) mee op de weg kunnen rijden.
Bvd voor jullie reacties!
Geplaatst: wo nov 22, 2006 20:28
door schildertje

Bij mijn weten is een yzf een omgebouwde crosser

Geplaatst: wo nov 22, 2006 20:33
door schildertje

Als je wat van betrouwbaar XR materiaal wil weten.
Ga ff met Wim Boks van Boksmotyre in duiven praten, die heeft een XR400 en rijdt daar onderander in spanje met veel plezier rond.
Bij mijn weten zijn die dingen onverwoestbaar
www.boksmotyre.nl
Geplaatst: wo nov 22, 2006 20:38
door Dr_Bean
XR400 is idd zeer betrouwbaarder.
Ook veel 'milder'motorcharacter dan een WR/Yzf. ALs je op den duur wat meer uit de XR400 wil, zijn er makkelijk (en niet overdreven duur) allerlei setjes en kits te kopen (->XR440).
Erwin rijdt er ook rally mee.
Geplaatst: wo nov 22, 2006 20:44
door xr250_1988
Dr_Bean schreef:XR400 is idd zeer betrouwbaarder.
Ook veel 'milder'motorcharacter dan een WR/Yzf. ALs je op den duur wat meer uit de XR400 wil, zijn er makkelijk (en niet overdreven duur) allerlei setjes en kits te kopen (->XR440).
Erwin rijdt er ook rally mee.
Is zo'n Xr400 ook geschikt om af en toe een crossbaan te pakken (zoals bijv. Heksenplas in Hummelo of Finland Circuit in Westdorpe).
Geplaatst: wo nov 22, 2006 20:56
door huskie
Voor jou waarschijnlijk wel, maar in principe niet mee gaan crossen op een "echte" crossbaan, vering is absoluut niet toereikend, of er moet aan gesleuteld zijn.
Geplaatst: do nov 23, 2006 13:10
door Klx300R
yz426= crossversie
wr426=enduroversie
wr426 is compleet hetzelfde op enkele dingen na, andere nokkenas met automatische decompresser (andere timing)
expantievat voor koelwater
bobijn en lichten
18" ipv 19"
grotere naftbak
vertanding van de boit is ook anders,de YZ heeft een lange eerste en derest kort
WR heeft korte eerste en laatste lange (voor topsnelheid te kunnen maken)
greetz
Geplaatst: do nov 23, 2006 13:25
door oossie
schildertje schreef:
Ga ff met Wim Boks van Boksmotyre in duiven praten, die heeft een XR400 en rijdt daar onderander in spanje met veel plezier rond.
idd Wim Boks rijdt er met veel plezier op rond, alleen al omdat het een makkelijke sleutelfiets is en weinig onderhoud vraagt.
Geplaatst: do nov 23, 2006 21:01
door xr250_1988
Klx300R schreef:yz426= crossversie
wr426=enduroversie
wr426 is compleet hetzelfde op enkele dingen na, andere nokkenas met automatische decompresser (andere timing)
expantievat voor koelwater
bobijn en lichten
18" ipv 19"
grotere naftbak
vertanding van de boit is ook anders,de YZ heeft een lange eerste en derest kort
WR heeft korte eerste en laatste lange (voor topsnelheid te kunnen maken)
greetz
Heeft een YZF426 (met kenteken) een elektrische starter? En hoe zit dat met die versnellingsbakken van dit type? Ik hoorde dat dit een zwak punt is bij een YZF. Klopt dit verhaal?
Geplaatst: do nov 23, 2006 21:09
door ives
Enkel de WR's zijn electrisch gestart. Hoewel enkel vanaf 2003 (of ik vergis me). Een YZF lijkt me niet geweldig geschikt voor op de weg, kwestie gearing. Kan wel verholpen worden met de juiste tandwielverhouding maar dan mis je volgens mij toch nog steeds een beetje dat 'overdrive' gevoel..
Geplaatst: do nov 23, 2006 21:26
door schildertje
xr250_1988 schreef:Klx300R schreef:yz426= crossversie
wr426=enduroversie
wr426 is compleet hetzelfde op enkele dingen na, andere nokkenas met automatische decompresser (andere timing)
expantievat voor koelwater
bobijn en lichten
18" ipv 19"
grotere naftbak
vertanding van de boit is ook anders,de YZ heeft een lange eerste en derest kort
WR heeft korte eerste en laatste lange (voor topsnelheid te kunnen maken)
greetz
Heeft een YZF426 (met kenteken) een elektrische starter? En hoe zit dat met die versnellingsbakken van dit type? Ik hoorde dat dit een zwak punt is bij een YZF. Klopt dit verhaal?
Heb ik ook
gehoord, ging over de 3e versnelling, maare ben geen ervarings deskundige

Geplaatst: vr nov 24, 2006 10:02
door Klx300R
xr250_1988 schreef:Klx300R schreef:yz426= crossversie
wr426=enduroversie
wr426 is compleet hetzelfde op enkele dingen na, andere nokkenas met automatische decompresser (andere timing)
expantievat voor koelwater
bobijn en lichten
18" ipv 19"
grotere naftbak
vertanding van de boit is ook anders,de YZ heeft een lange eerste en derest kort
WR heeft korte eerste en laatste lange (voor topsnelheid te kunnen maken)
greetz
Heeft een YZF426 (met kenteken) een elektrische starter? En hoe zit dat met die versnellingsbakken van dit type? Ik hoorde dat dit een zwak punt is bij een YZF. Klopt dit verhaal?
de wr426 heeft ook geen elektrische starter, die heeft aleen de 450. inderdaad is "een zwak punt"... eerder een kwaaltje de 2001had er beetje last van,de 2002 niet, oplossing was dus een 2002bak in een 2001 steken. bijna iedereen heeft dit gedaan (aangezien de meeste blokken toch al zijn opengeweest is dit verandert geweest vanuit de dealers uit)
de verhalen vabn bakken die uit elkaar vliegen komt omdat mensen de tekens ervoor negeerden, namelijk uit vitesse springen...
greetz
Geplaatst: vr nov 24, 2006 16:52
door adde
heb zelf een omgekeurde yzf gehad
op zich rijd dit perfect, is wel wat agresiever als een wr
heb ook de problemen met de versnellingsbak gehad tot 2x toe
kost iedere keer een kleine 3 tot 400 euro
verder niets mis mee
Re: Verschil Yamaha YZF426 en WR426
Geplaatst: za nov 25, 2006 12:08
door xr250_1988
Ik ben vanmorgen wezen kijken naar deze 2 motorfietsen. De XR400 '02 zag er nogal "gehavend"uit voor een 2002. De YZF426 daarintegen zag er beter uit. De YZF is van het bouwjaar 2002 en is in 2004 op kenteken gezet. Even een stukje gereden op de fietsen. De XR400 lijkt me toch niet zo geschikt voor op de crossbaan (vering en gewicht). De YZF is echt wel een beer van een motor. Wat een power! Is dit wel iets voor een beginnende crosser/off-road rijder (en als opvolger van een XR250). Wat zijn de zwakke punten van een YZF/WR?

Re: Verschil Yamaha YZF426 en WR426
Geplaatst: za nov 25, 2006 13:00
door Klx300R
xr250_1988 schreef:Ik ben vanmorgen wezen kijken naar deze 2 motorfietsen. De XR400 '02 zag er nogal "gehavend"uit voor een 2002. De YZF426 daarintegen zag er beter uit. De YZF is van het bouwjaar 2002 en is in 2004 op kenteken gezet. Even een stukje gereden op de fietsen. De XR400 lijkt me toch niet zo geschikt voor op de crossbaan (vering en gewicht). De YZF is echt wel een beer van een motor. Wat een power! Is dit wel iets voor een beginnende crosser/off-road rijder (en als opvolger van een XR250). Wat zijn de zwakke punten van een YZF/WR?

mits goed onderhoud heeft die er geen

ik kwam vanop men klx300 en heb direkt met de 426 een enduroweekend in beaujolais gedaan... zolang je dat rechterhand beheerst zoals het moet, een zalige moto (buiten het kicken soms) na 3Xniet draaien bougie eruit :)ze verzuipen nogal snel als ze koud staan en er iemand aan de gas draait zonder dat de motor loopt. (maar liegt ook aan de afstelling)
greetz
Geplaatst: vr dec 08, 2006 12:50
door Rolando
schildertje schreef:
Bij mijn weten is een yzf een omgebouwde crosser

Dit klopt.
De WR setting is standaard wat getemperd
Geplaatst: za dec 30, 2006 23:34
door JoeBaR
Klx300R schreef:xr250_1988 schreef:Klx300R schreef:yz426= crossversie
wr426=enduroversie
wr426 is compleet hetzelfde op enkele dingen na, andere nokkenas met automatische decompresser (andere timing)
expantievat voor koelwater
bobijn en lichten
18" ipv 19"
grotere naftbak
vertanding van de boit is ook anders,de YZ heeft een lange eerste en derest kort
WR heeft korte eerste en laatste lange (voor topsnelheid te kunnen maken)
greetz
Heeft een YZF426 (met kenteken) een elektrische starter? En hoe zit dat met die versnellingsbakken van dit type? Ik hoorde dat dit een zwak punt is bij een YZF. Klopt dit verhaal?
de wr426 heeft ook geen elektrische starter, die heeft aleen de 450. inderdaad is "een zwak punt"... eerder een kwaaltje de 2001had er beetje last van,de 2002 niet, oplossing was dus een 2002bak in een 2001 steken. bijna iedereen heeft dit gedaan (aangezien de meeste blokken toch al zijn opengeweest is dit verandert geweest vanuit de dealers uit)
de verhalen vabn bakken die uit elkaar vliegen komt omdat mensen de tekens ervoor negeerden, namelijk uit vitesse springen...
greetz
voeg daar aan toe dat de WR426f een lagere zuiger heeft , kleinere kleppen , kleinere carburateur en nokkenassen met minder hoge nokken als de YZ426f .. dus niet enkelt uiterlijk verschil