Pagina 1 van 2
Aprilia RXV
Geplaatst: wo nov 08, 2006 23:04
door Helen
Ik heb hier toch maar een apart topic van gemaakt, want ik krijg de
van die veel te grote foto's in die vorige topic.
Ik kon het niet laten om even op Pruus zijn beweringen in te gaan.
pruus schreef:Aprilia is gekent voor late leveringen en heel moeilijke onderdelen-verzorging. Design over functie is mijn bescheiden mening. Het luchtfilter zit vast met vier moeilijk berijkbare schroeven! Niet over piekeren zou ik zeggen...Maar ja, ik ben dan ook verwent
Aprilia belooft voor de offroad machines een "one day" levertijd. Omdat ze zich realiseren dat offroaders hun onderdelen SNEL willen hebben. (sic)
De luchtfilter van de RXV zit onder de benzinetank, die met 1 boutje losgemaakt wordt, en naar achteren klapt, waar je hem met een haakje kan open laten staan. Het zadel gaat eraf met één snelschroef. Zoals bij de Husqvarna TE 250, maar dan andersom. Het zadel schuift vooraan eraf, niet naar achteren. (Ook interessanter. Ik herinner me nog die keer dat ik aan een redelijke snelheid over een veldweg aan het rijden was (rechtstaand) en iets voelde wiebelen tussen mijn benen. Bleek mijn zadel te zijn dat aan het ontsnappen was)
De luchtfilter is overigens een wegwerpfilter van papier (schijnt het, niet zelf gezien), geen gedoe meer met cleaner en olie.
Tja, de Aprilia offroad is niet meer dezelfde van vroeger
Geplaatst: do nov 09, 2006 10:03
door Houten Klaas
Startwin in Loenen en Jos van Bergen Henegouwen zijn een project gestart met de RXV voor de doorontwikkeling, wat al weer enige tijd loopt. Je kunt bij hem proefrijden op deze RXV op een crossbaan of iets dergelijks.
Twinair heeft al een schuimfilter voor de RXV,de aftermarket voor deze motor is nog niet zo aktief. De aantallen zijn doodgewoon niet interesant
Wanneer Rekluse met een koppeling komt voor deze motor ben ik om.
De onderdelen levering is nog steeds niet je van het,het gaat beter.
Er ligt hier naar mijn mening ook een schone taak voor de dealer. Voor de RXV moet gewoonweg meer in het eigen magazijn komen te liggen als voor de reguliere wegmoter die ze hebben rijden.
Ik heb een Aprilia hart en dat blijft.
Afgelopen enduro in Zelhem zelfs laten servicen door de voorzitter van de Aprilia Riders Association in Nederland.
Ik heb nog een RS 250 naast mijn KTM,ook fijn speeltje.
Geplaatst: do nov 09, 2006 11:41
door Helen
Houten Klaas schreef:Wanneer Rekluse met een koppeling komt voor deze motor ben ik om.
Dat snap ik. Voor mij was de grootste aanpassing aan de RXV het terug wennen aan een gewone koppeling (ik heb ook al een jaartje een Rekluse), de zithoogte (mijn Huskietje heeft een putje in het zadel) en de PK's, maar dat was nog het minst moeilijke!
Geplaatst: di nov 14, 2006 13:53
door Sjokske
Altijd gedacht dat het frame 100% aluminium was, maar is gedeeltelijk staal volgens tech spec's (en na aandachtig bekijken van de foto's van het nieuwe model -
http://www.aprilia.com/upload/modelli/o ... 3_0084.jpg - ook met eigen ogen gezien).
Wel fris die nieuwe kleuren (iets voor Adje
)
Geplaatst: di nov 14, 2006 14:19
door speedphreax
Hier staat ook nog een heel groot topic met heel veel info.
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/135974/1
Nu hebben op internet de zeurders al snel de overhand maar ik vind toch dat er wel veel problemen zijn met de RXV/SXV
Geplaatst: di nov 14, 2006 15:26
door Sjokske
Hier staat ook nog een heel groot topic met heel veel info.
En ook een hele hoop wazig gelul
Geplaatst: di nov 14, 2006 16:13
door speedphreax
Even in het kort dan
:
-Startmotor is een zwak punt
-Er zijn al een paar mensen die binnen heel korte tijd een revisie nodig hebben
-Beschikbaarheid van onderdelen is slecht maar wordt langzamerhand wat beter
Geplaatst: di nov 14, 2006 16:34
door Helen
Sjokske schreef:Altijd gedacht dat het frame 100% aluminium was, maar is gedeeltelijk staal volgens tech spec's (en na aandachtig bekijken van de foto's van het nieuwe model -
http://www.aprilia.com/upload/modelli/o ... 3_0084.jpg - ook met eigen ogen gezien).
Wel fris die nieuwe kleuren (iets voor Adje
)
Inderdaad, stalen buizenframe met aluminium zijpanelen, en de motor ertussen als geïntegreerd deel van het frame.
Ik heb het frame apart gezien (zonder motor), zag er knap uit!
Geplaatst: di nov 14, 2006 16:36
door Helen
Sjokske schreef:Hier staat ook nog een heel groot topic met heel veel info.
En ook een hele hoop wazig gelul
Een uitgebreid artikel over de RXV staat in De MotorGazet van vorige week (door Marc Dammen). Ik weet niet of die in Nederland te krijgen is.
Geplaatst: di nov 14, 2006 17:44
door adde
iemand die ik ken heeft er begin dit jaar ook een gekocht
heeft er nu wel al een nieuw blok onder zitten
Geplaatst: di nov 14, 2006 17:53
door Houten Klaas
speedphreax schreef:Even in het kort dan
:
-Startmotor is een zwak punt
-Er zijn al een paar mensen die binnen heel korte tijd een revisie nodig hebben
-Beschikbaarheid van onderdelen is slecht maar wordt langzamerhand wat beter
Ik heb het zelf ervaren hoe het zit met de startmotor, het is net of die niet door de compressie heen kan komen. Een keer kort indrukken en daarna pakt hij heel simpel. Niet indrukken en vast houden als die "vast"slaat.
Hij verbrand gewoon.
Geplaatst: vr nov 17, 2006 15:45
door Noob
speedphreax schreef:
-Beschikbaarheid van onderdelen is slecht maar wordt langzamerhand wat beter
Dat had ook te maken met het feit dat Aprilia bijna failiiet is geweest.
Waardoor de prioriteit van Aprilia bij andere zaken heeft gelegen.
Ik heb een intervieuw in de Motor Magazine gelezen met de importeur van Aprila (onderdelen),die vertelde dat het probleem was opgelost....
Geplaatst: vr nov 17, 2006 20:17
door Jo VdB
Noob schreef:
Ik heb een intervieuw in de Motor Magazine gelezen met de importeur van Aprila (onderdelen),die vertelde dat het probleem was opgelost....
Ja hallo !!
Nogal wiedes dat de importeur zijn zwakke punten niet luidkeels gaat van de daken roepen ...
Marketing heet dat...
Jo VdB
Geplaatst: vr nov 17, 2006 22:04
door Houten Klaas
Er zijn veel meer oorzaken. Europees magazijn is verhuisd. Nieuwe importeur ,heel logistiek Aprilia is greorganiseerd en naar mijn idee moeten de dealers meer op de plank gaan leggen.
Het is verbeterd maar het lek is nog niet boven. Toch wordt de aanval richting KTM in gezet dat is een feit. Uitgesproken door .....
Geplaatst: za nov 18, 2006 00:37
door speedphreax
Naast de organisatie van het bedrijf Aprilia mankeert er technisch ook nog wel wat aan het beestje zelf. Overal hoor je verhalen van kapotgedraaide motorblokken. Er schijnen ook al meerdere mensen te zijn waarbij de nokkenas helemaal door de geharde laag is gesleten na een km of 5000. Daarnaast hoor ik ook verhalen over slechte smering en lekke koppakkingen.
Mooie machine maar ik wacht nog wel een paar jaar.
Geplaatst: za nov 18, 2006 09:05
door Houten Klaas
Dit verhaal ken ik van 1 persoon,waar heb je dit nog meer gehoord? Ik rij aankomend jaar nog op de ktm,daarna moet het de rxv worden.
Geplaatst: za nov 18, 2006 09:40
door speedphreax
Houten Klaas schreef:Dit verhaal ken ik van 1 persoon,waar heb je dit nog meer gehoord? Ik rij aankomend jaar nog op de ktm,daarna moet het de rxv worden.
Ik dacht dat die gast met die RXV op motorforum dat zei in dat mega topic waar ik naar linkte.
Eind 2007 ga ik trouwens ook weer wat kopen. Als de Aprilia dan betrouwbaarder is dan is het ook wel een gegadigde al denk ik niet dat ik ook wat nuttigs met al dat vermogen zal kunnen. Ik rij nu ook niet de hele tijd volgas. Als Supermoto zie ik er het nut nog wel van in want dan kun je de extra pk's wel gebruiken.
Geplaatst: za nov 18, 2006 15:06
door Houten Klaas
Precies ik ken alleen dat verhaal van die ene van MF, maar goed dan is er nog maar 1 bewezen.
Geplaatst: za nov 18, 2006 15:14
door huskie
Jo VdB schreef:
Marketing heet dat...
Jo VdB
Heet dat niet Sales!
Of misschien PR?
Geplaatst: za nov 18, 2006 19:39
door schildertje
http://www.gasgasmotos.es/rcs/enduro/ec ... fse450.jpg
vergeet de RXV even en geniet zou ik zeggen.
Of ga ff live kieken in Nijnsel.
Geplaatst: za nov 18, 2006 20:39
door Sjokske
Of ga ff live kieken in Nijnsel.
Naaaaaaaaaahhhhh, in Oudleusen
Geplaatst: ma dec 04, 2006 23:10
door Gast
Ik heb de enduro Aprilia's een keer van dichtbij bekeken op de paddock van de TT. Kwam me niet echt degelijk over meer een beetje een popi jopi ding.
Geplaatst: ma dec 04, 2006 23:55
door Dr_Bean
..
Geplaatst: di dec 05, 2006 20:12
door mech
Wat die Aprillia het hardste nodig heeft is een schakelaar om 1 cylinder uit te zetten. Dat ding heeft zo veel vermogen in een keer dat op het moment dat er geen optimale grip is (eigenlijk altijd offroad) het achterwiel ongecontroleerd gaat spinnen. Zie dit jaar Boturi in het WK, reedt met de KTM makkelijk eerste 5, dit jaar met veel moeite eerste 10. en dat komt echt niet door die jongen.
Voor Supermoto is het een goed ding denk ik, maar offroad kom je veel te kort. Uitlaat systeem is nog niet doorontwikkeld, fabrieks team reed met een of ander knutsel project wat er niet uit ziet. En zoals eerder motorkarakter is meer dat van een straat motor, een aan/uit geval waar je een heel goed gevoel moet hebben om er iets mee te kunnen.
Maar veel mensen vinden dat allemaal best om iets anders te hebben.
Zo zijn er ook die met een TM rijden...
Geplaatst: wo dec 06, 2006 12:02
door Sjokske
Dè wel jè