Aprilia RXV

Deel jouw ervaringen met motoren en aanverwante artikelen.

Moderator: ghulst

Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

Ik heb hier toch maar een apart topic van gemaakt, want ik krijg de :evil: :x :schieten: van die veel te grote foto's in die vorige topic.
Ik kon het niet laten om even op Pruus zijn beweringen in te gaan.
pruus schreef:Aprilia is gekent voor late leveringen en heel moeilijke onderdelen-verzorging. Design over functie is mijn bescheiden mening. Het luchtfilter zit vast met vier moeilijk berijkbare schroeven! Niet over piekeren zou ik zeggen...Maar ja, ik ben dan ook verwent 8)
Aprilia belooft voor de offroad machines een "one day" levertijd. Omdat ze zich realiseren dat offroaders hun onderdelen SNEL willen hebben. (sic)
De luchtfilter van de RXV zit onder de benzinetank, die met 1 boutje losgemaakt wordt, en naar achteren klapt, waar je hem met een haakje kan open laten staan. Het zadel gaat eraf met één snelschroef. Zoals bij de Husqvarna TE 250, maar dan andersom. Het zadel schuift vooraan eraf, niet naar achteren. (Ook interessanter. Ik herinner me nog die keer dat ik aan een redelijke snelheid over een veldweg aan het rijden was (rechtstaand) en iets voelde wiebelen tussen mijn benen. Bleek mijn zadel te zijn dat aan het ontsnappen was)
De luchtfilter is overigens een wegwerpfilter van papier (schijnt het, niet zelf gezien), geen gedoe meer met cleaner en olie.
Tja, de Aprilia offroad is niet meer dezelfde van vroeger 8)
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Startwin in Loenen en Jos van Bergen Henegouwen zijn een project gestart met de RXV voor de doorontwikkeling, wat al weer enige tijd loopt. Je kunt bij hem proefrijden op deze RXV op een crossbaan of iets dergelijks.

Twinair heeft al een schuimfilter voor de RXV,de aftermarket voor deze motor is nog niet zo aktief. De aantallen zijn doodgewoon niet interesant

Wanneer Rekluse met een koppeling komt voor deze motor ben ik om.

De onderdelen levering is nog steeds niet je van het,het gaat beter.

Er ligt hier naar mijn mening ook een schone taak voor de dealer. Voor de RXV moet gewoonweg meer in het eigen magazijn komen te liggen als voor de reguliere wegmoter die ze hebben rijden.

Ik heb een Aprilia hart en dat blijft.

Afgelopen enduro in Zelhem zelfs laten servicen door de voorzitter van de Aprilia Riders Association in Nederland. :wink:

Ik heb nog een RS 250 naast mijn KTM,ook fijn speeltje. :P
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

Houten Klaas schreef:Wanneer Rekluse met een koppeling komt voor deze motor ben ik om.
Dat snap ik. Voor mij was de grootste aanpassing aan de RXV het terug wennen aan een gewone koppeling (ik heb ook al een jaartje een Rekluse), de zithoogte (mijn Huskietje heeft een putje in het zadel) en de PK's, maar dat was nog het minst moeilijke!
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Altijd gedacht dat het frame 100% aluminium was, maar is gedeeltelijk staal volgens tech spec's (en na aandachtig bekijken van de foto's van het nieuwe model - http://www.aprilia.com/upload/modelli/o ... 3_0084.jpg - ook met eigen ogen gezien).
Wel fris die nieuwe kleuren (iets voor Adje :!: )
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Hier staat ook nog een heel groot topic met heel veel info.

http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/135974/1

Nu hebben op internet de zeurders al snel de overhand maar ik vind toch dat er wel veel problemen zijn met de RXV/SXV
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Hier staat ook nog een heel groot topic met heel veel info.
En ook een hele hoop wazig gelul :(
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Even in het kort dan :D :

-Startmotor is een zwak punt
-Er zijn al een paar mensen die binnen heel korte tijd een revisie nodig hebben
-Beschikbaarheid van onderdelen is slecht maar wordt langzamerhand wat beter
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

Sjokske schreef:Altijd gedacht dat het frame 100% aluminium was, maar is gedeeltelijk staal volgens tech spec's (en na aandachtig bekijken van de foto's van het nieuwe model - http://www.aprilia.com/upload/modelli/o ... 3_0084.jpg - ook met eigen ogen gezien).
Wel fris die nieuwe kleuren (iets voor Adje :!: )
Inderdaad, stalen buizenframe met aluminium zijpanelen, en de motor ertussen als geïntegreerd deel van het frame.
Ik heb het frame apart gezien (zonder motor), zag er knap uit!
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

Sjokske schreef:
Hier staat ook nog een heel groot topic met heel veel info.
En ook een hele hoop wazig gelul :(
Een uitgebreid artikel over de RXV staat in De MotorGazet van vorige week (door Marc Dammen). Ik weet niet of die in Nederland te krijgen is.
Beter een slecht karakter dan geen karakter
adde
Berichten: 211
Lid geworden op: di mar 01, 2005 15:24
Locatie: omgeving eindhoven

iemand die ik ken heeft er begin dit jaar ook een gekocht
heeft er nu wel al een nieuw blok onder zitten :shock:
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

speedphreax schreef:Even in het kort dan :D :

-Startmotor is een zwak punt
-Er zijn al een paar mensen die binnen heel korte tijd een revisie nodig hebben
-Beschikbaarheid van onderdelen is slecht maar wordt langzamerhand wat beter
Ik heb het zelf ervaren hoe het zit met de startmotor, het is net of die niet door de compressie heen kan komen. Een keer kort indrukken en daarna pakt hij heel simpel. Niet indrukken en vast houden als die "vast"slaat.

Hij verbrand gewoon.
Noob
Berichten: 20
Lid geworden op: ma aug 28, 2006 12:05
Locatie: Assen,Drenthe

speedphreax schreef: -Beschikbaarheid van onderdelen is slecht maar wordt langzamerhand wat beter
Dat had ook te maken met het feit dat Aprilia bijna failiiet is geweest.
Waardoor de prioriteit van Aprilia bij andere zaken heeft gelegen.
Ik heb een intervieuw in de Motor Magazine gelezen met de importeur van Aprila (onderdelen),die vertelde dat het probleem was opgelost....
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Noob schreef: Ik heb een intervieuw in de Motor Magazine gelezen met de importeur van Aprila (onderdelen),die vertelde dat het probleem was opgelost....
Ja hallo !!

Nogal wiedes dat de importeur zijn zwakke punten niet luidkeels gaat van de daken roepen ...

Marketing heet dat... :wink:

Jo VdB
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Er zijn veel meer oorzaken. Europees magazijn is verhuisd. Nieuwe importeur ,heel logistiek Aprilia is greorganiseerd en naar mijn idee moeten de dealers meer op de plank gaan leggen.

Het is verbeterd maar het lek is nog niet boven. Toch wordt de aanval richting KTM in gezet dat is een feit. Uitgesproken door .....
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Naast de organisatie van het bedrijf Aprilia mankeert er technisch ook nog wel wat aan het beestje zelf. Overal hoor je verhalen van kapotgedraaide motorblokken. Er schijnen ook al meerdere mensen te zijn waarbij de nokkenas helemaal door de geharde laag is gesleten na een km of 5000. Daarnaast hoor ik ook verhalen over slechte smering en lekke koppakkingen.

Mooie machine maar ik wacht nog wel een paar jaar.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Dit verhaal ken ik van 1 persoon,waar heb je dit nog meer gehoord? Ik rij aankomend jaar nog op de ktm,daarna moet het de rxv worden.
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Houten Klaas schreef:Dit verhaal ken ik van 1 persoon,waar heb je dit nog meer gehoord? Ik rij aankomend jaar nog op de ktm,daarna moet het de rxv worden.
Ik dacht dat die gast met die RXV op motorforum dat zei in dat mega topic waar ik naar linkte.

Eind 2007 ga ik trouwens ook weer wat kopen. Als de Aprilia dan betrouwbaarder is dan is het ook wel een gegadigde al denk ik niet dat ik ook wat nuttigs met al dat vermogen zal kunnen. Ik rij nu ook niet de hele tijd volgas. Als Supermoto zie ik er het nut nog wel van in want dan kun je de extra pk's wel gebruiken.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Precies ik ken alleen dat verhaal van die ene van MF, maar goed dan is er nog maar 1 bewezen.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Jo VdB schreef:
Marketing heet dat... :wink:

Jo VdB
Heet dat niet Sales!
Of misschien PR? :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
schildertje
Berichten: 654
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
Locatie: gelderland offroadland
Contacteer:

:D http://www.gasgasmotos.es/rcs/enduro/ec ... fse450.jpg

vergeet de RXV even en geniet zou ik zeggen.
Of ga ff live kieken in Nijnsel. :wink:
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Of ga ff live kieken in Nijnsel.
Naaaaaaaaaahhhhh, in Oudleusen :idea: 8)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Gast

Ik heb de enduro Aprilia's een keer van dichtbij bekeken op de paddock van de TT. Kwam me niet echt degelijk over meer een beetje een popi jopi ding.
Laatst gewijzigd door Gast op di dec 05, 2006 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Dr_Bean
Berichten: 433
Lid geworden op: ma sep 27, 2004 22:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

..
Laatst gewijzigd door Dr_Bean op wo dec 06, 2006 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
mech
Berichten: 429
Lid geworden op: za jan 08, 2005 17:30
Locatie: Brabant

Wat die Aprillia het hardste nodig heeft is een schakelaar om 1 cylinder uit te zetten. Dat ding heeft zo veel vermogen in een keer dat op het moment dat er geen optimale grip is (eigenlijk altijd offroad) het achterwiel ongecontroleerd gaat spinnen. Zie dit jaar Boturi in het WK, reedt met de KTM makkelijk eerste 5, dit jaar met veel moeite eerste 10. en dat komt echt niet door die jongen.
Voor Supermoto is het een goed ding denk ik, maar offroad kom je veel te kort. Uitlaat systeem is nog niet doorontwikkeld, fabrieks team reed met een of ander knutsel project wat er niet uit ziet. En zoals eerder motorkarakter is meer dat van een straat motor, een aan/uit geval waar je een heel goed gevoel moet hebben om er iets mee te kunnen.
Maar veel mensen vinden dat allemaal best om iets anders te hebben.
Zo zijn er ook die met een TM rijden... :D
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Dè wel jè 8)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Plaats reactie