Pagina 1 van 1
offroadrit manderveen
Geplaatst: za okt 21, 2006 21:18
door gixxer88
gaat er nog iemand in manderveen crossen.
ik wil er graag rijden maar doen ze daar moeilijk over de banden.
op mijn banden staat not for highway service mag ik daar dan rijden.
is dan mijn eerste offroad rit.
ik ben echt nog een beginneling heb mij motor een ktm250 2takt nog maar 1 maand.
Geplaatst: za okt 21, 2006 21:49
door oossie
Officieel mag het niet.
Maar als je geluk hebt heb je een niet oplettende keurmeester.
Ik zou het erniet opwagen. zo zonde dat je geld dan weggegooit kan zijn.
November begint voor mij de OTR.
Geplaatst: za okt 21, 2006 22:06
door gixxer88
dan gok ik er niet op want moet best een stukje rijden.
volgende week maar goede banden regelen want wil wel rijden in handel.
welke banden mogen dan wel.
Geplaatst: za okt 21, 2006 23:56
door speedphreax
Bij een evenement van de MON kom je nog wel weg met crossbanden maar bij een KNMV evenement (= Manderveen) zou ik de gok niet wagen. Het is natuurlijk zowiezo een onzin regel maar het wordt wel meestal vrij goed gecontroleerd.
Elke band die DOT approved is mag je gebruiken tijdens een Offroad rit. Dat is dus elke band die ook op de weg mag komen. FIM approved (= hoger dan DOT) mag ook maar dat is niet perse nodig tenzij je enduro wedstrijden wilt rijden. DOT of FIM staat altijd op de zijkant van de band.
Geplaatst: zo okt 22, 2006 12:18
door gixxer88
oke bedankt.
dan ga ik op zoek naar banden met een dot keurmerk.
Geplaatst: zo okt 22, 2006 13:02
door johanb
Elke band die DOT approved is mag je gebruiken tijdens een Offroad rit. Dat is dus elke band die ook op de weg mag komen. FIM approved (= hoger dan DOT) mag ook maar dat is niet perse nodig tenzij je enduro wedstrijden wilt rijden. DOT of FIM staat altijd op de zijkant van de band.
zijn de noppen voor de fim hoger dan bij de knmv?
http://www.enduro.nl/temp/noppenhoogte.htm
Geplaatst: zo okt 22, 2006 15:20
door Houten Klaas
Nee, maar er zijn noppenbanden op de markt met volgens mij het fim logo maar wel met meer dan 13 mm nop.Dit gaf problemen in Vorden.
Geplaatst: zo okt 22, 2006 17:55
door singlerider1
Weer een leuke rit gereden vandaag wel veel knippenvoor en na elke bocht.
Weet iemand hoe het afgelopen is met de gevallen rijder langs het kanaal? Zag er niet gezond uit hoe hij daar lag. (Sterkte voor deze rijder)
Geplaatst: zo okt 22, 2006 19:52
door speedphreax
singlerider1 schreef:Weer een leuke rit gereden vandaag wel veel knippenvoor en na elke bocht.
Weet iemand hoe het afgelopen is met de gevallen rijder langs het kanaal? Zag er niet gezond uit hoe hij daar lag. (Sterkte voor deze rijder)
Ik heb er zelfs twee in de kreukels zien liggen. Allebei zag er niet echt goed uit.
Voor de rest verder wel een leuke dag gehad. Het knippengedoe ging bij mij voor de verandering eens een keertje erg goed. Wel een keer teveel vertrouwen gekregen en er daardoor bija heel hard afgeworpen. Nou ja... niets aan de hand verder.
Mijn maat heeft tijdens de tweede ronde wel zijn LC4 definitief af kunnen schrijven met een dikke motorschade. Hij wilde ineens geen volgas meer accepteren dus het leek alsof hij niet genoeg benzine kreeg. Toen heeft hij hem even platgelegd in de hoop dat dat wat zou helpen maar daarna kreeg hij hem echt niet meer gestart. Pas na een keer of 50 (zonder overdrijven) trappen deed hij het eindelijk weer. Het probleem met de benzine bleef echter dus er was niet mee te rijden.
Ik herinnerde me ineens dat ik mijn carburateur in Steenwijk tijdens de rit heb 'gereinigd' door hem een seconde of 5 in de begrenzer te houden. Tsja, ik was boos en dan doe je wel eens zoiets
. Die maat van me probeerde dat ook dus met zijn LC4. Eerst met een beetje gas het toerental laten stijgen en dan ineens volgas. 5 seconden ging het goed maar daarna sloeg ie gewoon weer dood met nu ook een hoop enge geluiden! Een poging tot kickstarten bevestigde het vermoeden dat we al hadden. Die zat muurvast! Snel in de versnelling gezet en geprobeerd hem achteruit weer los te duwen (wil wel eens helpen) maar toen zagen we al dat het hele ontstekingsdeksel meebewoog.
In ieder geval is het lager en de onsteking dus beschadigd maar vast nog wel meer. Nou ja... in ieder geval is ie er nu vanaf en gaat hij nu ook eindelijk iets met een knopje kopen. Hoef ik ook niet meer zoveel op hem te wachten als hij hem staat te starten. Het is eigenlijk nog een wonder dat die LC4 zo lang heeft gelopen. Van deze motor zaten een dik jaar geleden de zuigerveren ook al een keer helemaal vast waardoor hij geen compressie meer had. Hij heeft toen simpelweg de groeven wat uitgevijld omdat hij geen zin had om er nog geld in te stoppen. Het ding heeft daarna dus nog een jaar zonder onderhoud gelopen. Wel verbruikte hij sinds die tijd nogal olie en ook had hij af en toe overdruk op het carter waardoor er veel olie uit de ontluchting kwam.
Ik heb zelf de tweede ronde wel zonder problemen af kunnen maken (nadat ik hem terug geduwd had)
Geplaatst: zo okt 22, 2006 20:35
door StevenD
En nu? Gratis af te halen? Dan rij ik ff langs
Geplaatst: zo okt 22, 2006 21:03
door singlerider1
Volgens mij heb ik jullie zien staan op een bospad.
Is die maat van je bij mij uit de buurt(Woerden of zo) , met een wit /groene LC4?
Geplaatst: zo okt 22, 2006 21:32
door speedphreax
singlerider1 schreef:Volgens mij heb ik jullie zien staan op een bospad.
Is die maat van je bij mij uit de buurt(Woerden of zo) , met een wit /groene LC4?
Ik denk dat je de juiste voor je hebt.
Geplaatst: zo okt 22, 2006 22:34
door mmrizio
Zolang je 'm maar niet verwart met die andere uit Woerden
Geplaatst: ma okt 23, 2006 21:49
door folie
speedphreax schreef:
Ik herinnerde me ineens dat ik mijn carburateur in Steenwijk tijdens de rit heb 'gereinigd' door hem een seconde of 5 in de begrenzer te houden. Tsja, ik was boos en dan doe je wel eens zoiets
. Die maat van me probeerde dat ook dus met zijn LC4. Eerst met een beetje gas het toerental laten stijgen en dan ineens volgas. 5 seconden ging het goed maar daarna sloeg ie gewoon weer dood met nu ook een hoop enge geluiden! Een poging tot kickstarten bevestigde het vermoeden dat we al hadden. Die zat muurvast! Snel in de versnelling gezet en geprobeerd hem achteruit weer los te duwen (wil wel eens helpen) maar toen zagen we al dat het hele ontstekingsdeksel meebewoog.
Bij die oude LC4's klapt door de centrifugaalkracht de rotor uit elkaar.
Tegenswoordig wordt die door een metalen blik-omhulsel bij elkaar gehouden. Niet meer doen, met geen een dikke viertakt trouwens.
in de kreukels
Geplaatst: vr okt 27, 2006 11:51
door paul rigter
Hallo,
Ik was een van de mannen die in de kreukels lag. Heb twee gebroken rugwervels maar het gaat nu wel weer, ben al weer thuis. (3maanden rust houden) Toen ik in het ziekenhuis lag kwam er een half uur na mij ook een binnen met hetzelfde letsel (gebroken wervels) maar nog ernstiger. Ik ben benieuwd hoe het met hem gaat. Ik heb gehoord dat hij is verplaatst naar nijmegen ziekenhuis. Zou iemand mij dit kunnen vertellen. (Volgens mij was zijn naam de bois of zoiets)
gr Paul Rigter
Geplaatst: vr okt 27, 2006 12:33
door Guillaume
Ha Paul, da's niet zo mooi voor je, gelukkig zijn je zenuwen niet beschadigd!
Veel sterkte ermee!
Re: in de kreukels
Geplaatst: vr okt 27, 2006 18:55
door mmrizio
paul rigter schreef:Hallo,
Ik was een van de mannen die in de kreukels lag. Heb twee gebroken rugwervels maar het gaat nu wel weer, ben al weer thuis. (3maanden rust houden) Toen ik in het ziekenhuis lag kwam er een half uur na mij ook een binnen met hetzelfde letsel (gebroken wervels) maar nog ernstiger. Ik ben benieuwd hoe het met hem gaat. Ik heb gehoord dat hij is verplaatst naar nijmegen ziekenhuis. Zou iemand mij dit kunnen vertellen. (Volgens mij was zijn naam de bois of zoiets)
gr Paul Rigter
Hoi Paul.
Een spoedig herstel gewenst! Gebroken rugwervels klinkt ernstig, maar je posting klinkt geruststellend.
Hoe is het gebeurd? Moeten wij er wat van leren?
Maurice
Geplaatst: za okt 28, 2006 11:36
door paul rigter
Ha Maurice,
Ik ben over een kleine bult gesprongen (konte wipper) daardoor is mijn achterkant omhoog gegaan. Doordat er gelijk achter de bult een kuil zat van het uitgraven(om een bult te maken) kwam ik daar in met mijn voorwiel en ben over de kop gegaan met mijn hoofd in het zand en dubbel geklapt met de motor er boven op. (Ik had ook een hersenschudding). Ik denk als de springbult met iets meer verstand was aangelegd er niks was gebeurd. Maar ik had zelf de ogen natuurlijk ook beter open moeten hebben.
gr Paul
Geplaatst: za okt 28, 2006 21:11
door singlerider1
Sterkte bij het herstel ,het klinkt allemaal niet zo lekker...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een tijd na het zien liggen van een mede deelnemer een stuk rustiger ga rijden.
Ook aan de andere rijder vel sterkte gewenst.
Geplaatst: ma okt 22, 2007 20:09
door nigel410
ook sterkte met je herstel namens mij...
voor mij was het de eerste rit. had in het begin nogal moeite met de diepe sporen, is dit bij de meeste ritten zo?
en een bruggetje (pallet) was me te slim af wist ik veel dat die dingen zo glad waren, ik dus de sloot in maar gelukkig door een nette yamaha rijder eruit gevist (THANKS MATE)
Geplaatst: ma okt 22, 2007 21:49
door wr450f'05
Als jij met een husq reed of iets anders geels? En je bent brildragend? En kwam je later nog een paar keer tegen?
Dan kan het goed zijn dat ik je van dat bruggetje heb afgetild.
Geplaatst: ma okt 22, 2007 23:16
door adje
Manne wel goed naar de datum van dit topic kijken he'.
Dit is van de rit van 2006
Geplaatst: di okt 23, 2007 17:18
door nigel410
haha je heb gelijk... nee ik was geen husky rijder en draag geen bril, dus ik was niet de enigste die moeite had met een bruggetje
Geplaatst: di okt 23, 2007 17:25
door wr450f'05
hergebruik van de topic's
Wij zijn mileu bewust!!!
Geplaatst: di okt 23, 2007 19:33
door GorilaZz
nigel410 schreef:ook sterkte met je herstel namens mij...
voor mij was het de eerste rit. had in het begin nogal moeite met de diepe sporen, is dit bij de meeste ritten zo?
en een bruggetje (pallet) was me te slim af wist ik veel dat die dingen zo glad waren, ik dus de sloot in maar gelukkig door een nette yamaha rijder eruit gevist (THANKS MATE)
die bruggetjes van een stuk vangrail zijn nog erger.
De truc is, zo hard rijden dat als je valt, je in iederegeval aan de overkant beland. ( heb ik van horen zeggen hoor)