Pagina 1 van 1
radiateur blijf lekken
Geplaatst: ma okt 02, 2006 19:20
door honda cr power
ik heb een probleempje met je cr als ik hem aan het warm draaien ben blijft en constant koelvloeistof stromen uit me overloopslangetje
als ik de radiateur dop eraf haal gebeurd dit niet waarschijnlijk omdat die dan geen druk kan opbouwen.ik heb heb hem al leeglaten lopen en opnieuw gevuld .kan de dop meschien kapot zijn?
ik hoop dat jullie iets meer kunnen vertellen
mvg dennis
Geplaatst: ma okt 02, 2006 20:15
door Rudy
Dop kan idd stuk zijn, kan ook zijn dat de pakking stuk is. Dat er druk uit de verbrandingskamer in het koelsysteem geperst wordt.
Geplaatst: di okt 03, 2006 13:40
door melkboer marco
maar dan zal je waarschijnlijk wel lucht belletjes
in de radiator moeten zien!!
marco
Geplaatst: di okt 03, 2006 19:18
door honda cr power
ik heb de radiateur onlucht daarna kwam er 20 seconden niks geen koelvloeistof daarna kwam het weer en zat er weer lucht in .ik heb hem al 4 x onlucht maar na 30 seconde zit er weer lucht in.
wat kan het zijn
Geplaatst: di okt 03, 2006 19:44
door Rudy
Je bedoelt met lucht dat het vloeistof nivo zakt?
Je moet hem overgens niet 100% volgooien anders gooit hij er al snel wat uit, als de platen onder staan is het oke.
Geplaatst: di okt 03, 2006 19:58
door honda cr power
nee ,ik bedoel dat er steeds lucht in de radiateur komt
steeds als alle lucht erweer uit is zit er binnen 30 seconde weer lucht in en komt er weer water uit de overloop,en omdat er lucht in zit stroomt die over maar waar kan die lucht vandaan komen?
Geplaatst: di okt 03, 2006 20:26
door Klx300R
honda cr power schreef:nee ,ik bedoel dat er steeds lucht in de radiateur komt
steeds als alle lucht erweer uit is zit er binnen 30 seconde weer lucht in en komt er weer water uit de overloop,en omdat er lucht in zit stroomt die over maar waar kan die lucht vandaan komen?
lekke koppakking...
Geplaatst: di okt 03, 2006 20:52
door adje
Klx300R schreef:honda cr power schreef:nee ,ik bedoel dat er steeds lucht in de radiateur komt
steeds als alle lucht erweer uit is zit er binnen 30 seconde weer lucht in en komt er weer water uit de overloop,en omdat er lucht in zit stroomt die over maar waar kan die lucht vandaan komen?
lekke koppakking...
Ik stem ook voor een , lekke koppakking
Geplaatst: zo okt 08, 2006 21:27
door Redski
Ik ga ook voor een lekke koppakking, wat voorkomt is dat bij montage van het cylinderpetje men de bouten te hard aantrekt. Zodoende kan het draadeind iets omhoog komen, als je dan aansluitend opnieuw je kopje monteerd komt de moer tot einde schroefdraad die dan iets hoger ligt. Gevolg; moer zit vast kop niet voldoende. Helaas ervaringsdeskundige. Sindsdien werk ik bij dit soort zaken met momentsleutel.
Geplaatst: zo okt 08, 2006 22:05
door Klx300R
inderdaad redski, wat kan helpen bij dit probleem is een koperen rondsel onder de moeren te steken (eventueel een iets dikker,geen 2) voor het gene wat een voetpakkingske en 2 O-ringen kosten zou ik niet twijfelen om open te smijten,als er water in de cilinder terechtkomt wordt het anders piepen...
greetz