Pagina 1 van 2

dB Killer poll...

Geplaatst: vr sep 29, 2006 19:56
door Noppy
Gewoon om eens te kijken in welke mate we zelf meewerken aan ons positieve imago, rij jij zelf met een open uitlaat of altijd met een dB-killer?

Eerlijk antwoorden hé, we zijn hier geen politieke partij :D

Noppy :P

P.S. Als je met een standaard stille uitlaat rijd (stom, hoe kon ik die over het hoofd zien) dan mag je 'm met de hand even replyen; ik kan de poll nu niet meer wijzigen.

P.P.S. Voor mijn info: welke enduro's hebben eigenlijk standaard een stille uitlaat (<89dB), bestaan die dan? Zet het merk, model en/of typenummer van de motor er even bij, zodat wij wat leren over stille moteren en dat ze écht bestaan :D

Geplaatst: vr sep 29, 2006 20:17
door Helen
Ik mis de optie
- Ik rij met de standaard uitlaat en die is standaard niet luid :D
en voor mijn Huskie mag er de volgende mogelijkheid bij:
- Ik rij met de standaard uitlaat en die is standaard een klein beetje luid :?

Geplaatst: vr sep 29, 2006 20:22
door Houten Klaas
Enduro en offroad met db killer,maar zodra het zonder kan pijp eruit.

db's

Geplaatst: vr sep 29, 2006 21:10
door Erik V
Standaard uitlaat, maar steeds zoveel mogelijk op het koppel rijdend, scheelt ook een hoop lawaai. Onlangs in Catalunya nog meerdere rijders die volgas gaven al kruipend voorbijgegaan. En ook aan de pomp scheelt dat op 100km tov andere 525 EXC bijna 1 liter.

Geplaatst: vr sep 29, 2006 21:32
door oossie
Houten Klaas schreef:Enduro en offroad met db killer,maar zodra het zonder kan pijp eruit.
tja en dat weten we hioer op de veluwe :wink:

Geplaatst: vr sep 29, 2006 23:18
door ntx650
ik rij met standaard stille uitlaat :?

Geplaatst: za sep 30, 2006 06:17
door Houten Klaas
oossie schreef:
Houten Klaas schreef:Enduro en offroad met db killer,maar zodra het zonder kan pijp eruit.
tja en dat weten we hioer op de veluwe :wink:
Ik had in Ede killer erin.

Geplaatst: za sep 30, 2006 07:17
door Noppy
Statistisch gezien zijn de fabrikanten tussen alle herrie-opties nu al in het nadeel gezien het feit dat ze af-fabriek een te luide uitlaat geplaatst hebben.

Hoe kan het toch dat motorfietsen geleverd worden met een uitlaat die niet door de homologatie zouden mogen kunnen komen?

Geplaatst: za sep 30, 2006 08:14
door Gery400
standaard, 94db

maar zou van mij gerust stiller mogen...

Gery

Geplaatst: za sep 30, 2006 23:27
door adde
akra herrieding met normaal gesproken db killer er in

maar klinkt zonder db killer toch mooier dus als het eea het toelaat eruit met dat ding :shock:

Geplaatst: za sep 30, 2006 23:34
door ives
standaard ! zelfs met glaswol erin :lol:

Geplaatst: zo okt 01, 2006 11:41
door Sjokske
In mijn (standaard)uitlaat zat (verleden tijd dus) een geperforeerd plaatje gelast. Eruit gesloopt dus vanwege naar mijn mening te veel druk tegenhoudend. Herrie valt nog steeds mee, wél achterin een RVS-bus gelast waar ik indien nodig (bij bv. offroadritten mét geluidsmeting) met twee M5-inbusboutjes (en borgdraadje) een schotje kan monteren met wederom geperforeerd plaatje. Zoiets dus :

Afbeelding

Geplaatst: zo okt 01, 2006 11:44
door Max_Kool
Standaard, ik hou niet van herrie (alhoewel ik het vermoeden heb dat de vorige eigenaar de einddemper een keer open heeft gemaakt om er wat rommel uit te halen).

Redelijk stil dus. Die één of twee pk die ik zou winnen met een blerpijp is het mij niet waard.

Geplaatst: zo okt 01, 2006 15:24
door TTT
standaard uitlaat, maar ik heb begrepen dat na 2 keer koppie onder te gaan, het glaswol wel vervangen mag worden.

Sjokske, ga je horizontaal bungeejumpen met die elastiek door je achterwiel
:D

Geplaatst: zo okt 01, 2006 18:43
door Sanne
standaard uitlaat en: 'LOT'S of TORQUE and POWER' :!:

Geplaatst: zo okt 01, 2006 20:07
door Noppy
OK,

Deze uitslag staat vast. Het zijn niet de rijders die van kwade wil zijn, maar de heren fabrikanten die er tijdens de homologatie blijkbaar wat mee gesjoemeld hebben waardoor het gas misschien vastgeklonken staat op 33% en je de uitlaat niet hoort.

Enfin, standaard zitten er dus veel te luide uitlaten op onze dames. Volgens mij zijn de Yamaha WRF en de Suzuki DRZ-S de enige uitzonderingen op deze regel. De DRZ-E maakt af fabriek ook een teringherrie en komt niet standaard door de enduro-keuring.

Zolang als fabrikanten niet standaard een stille uitlaat (met goede vermogensafgifte) monteren, zal onze hobby andere mensen irriteren.

Als je net 9 of 10 ruggen uitgegeven hebt, sta je logisch niet te springen om nog eens 650 Euro uit te geven aan een betere stille uitlaat.

Stelling: de Nederlandse regering moet verplicht stellen dat elke gehomologeerde motor standaard uitgerust wordt met demontabele dB-killer;-)

Graag jullie reactie!

Noppy

Geplaatst: zo okt 01, 2006 21:45
door dnsa
Helen schreef:Ik mis de optie
- Ik rij met de standaard uitlaat en die is standaard niet luid :D
en voor mijn Huskie mag er de volgende mogelijkheid bij:
- Ik rij met de standaard uitlaat en die is standaard een klein beetje luid :?
Inderdaad deze optie moet er ook bij staan :!:

Geldt ook voor mijn Honda. Standaard en niet luid :P

Geplaatst: ma okt 02, 2006 07:54
door Max_Kool
Noppy schreef:OK,

Zolang als fabrikanten niet standaard een stille uitlaat (met goede vermogensafgifte) monteren, zal onze hobby andere mensen irriteren.
Ik heb zo het vermoeden dat de mensen die er een andere uitlaat op zetten dit ook (vooral?) doen omdat de standaard uitlaat nogal wat weegt.
Stelling: de Nederlandse regering moet verplicht stellen dat elke gehomologeerde motor standaard uitgerust wordt met demontabele dB-killer;-)
Kul. Waarom zou dat ding demontabel moeten zijn? Waarom niet gewoon altijd met een stille uitlaat rijden? Een stille uitlaat hoeft niet als een natte scheet te klinken. Er kan imho best een mooi (heel subjectief, ik weet het) geluid in zitten, als het maar niet te hard is.

Bovendien snap ik niet waarom de Nederlandse regering dit zou moeten doen. We hebben toch Europese typegoedkeuring? Daar zou je dan op deze manier van afwijken.... :?

Geplaatst: ma okt 02, 2006 08:31
door Sjokske
TTT schreef:Sjokske, ga je horizontaal bungeejumpen met die elastiek door je achterwiel
:D
Net als bij iedere mooie dame, je moet haar aan de ketting leggen, anders wil ze er tussen uit 8)
Ketting uiteraard in de fabriekskleuren :idea:

Geplaatst: ma okt 02, 2006 09:15
door henkzelf
Ik ben het geheel met Max Kool eens. Als je geluid het meest interessante vind, ga dan lekker thuis zitten met een MP3 speler op je hoofd. En tussen alle forumnamen ontdek ik nog steeds geen wereldkampioenen dus die laatste pk hebben jullie (en ik) echt niet nodig. De meeste ritten van de forumrijders hier hebben sowieso geen competitie-element, dus wat is dan het belang van die vermeende extra pk?

Re: dB Killer poll...

Geplaatst: ma okt 02, 2006 09:23
door folie
Standaard uitlaat.
Ik wil niet meer anders. Vermogen zat.
525 is trouwens ook niet echt superstil. Ik denk dat ik wel weet waarom ie de keuring haalt: Als je aan de uitlaatkant achter de motor staat hoor je de luchtfilterkast niet zo.

Rij jij met een open of een 'stille' uitlaat?

Geplaatst: ma okt 02, 2006 09:32
door Offroadlover
Standaard uitlaat op men 200exc , ik hou ervan naar je voorganger te snuffelen en dan met de verwondering op hun gezicht zien dat er geen lawaai bij hoeft te zijn ....maar alles kan volgens mij nog stiller .
Dit weekend op een 250excf gereden ...ook zeer goed gedempte standaard uitlaat .

Geplaatst: ma okt 02, 2006 11:36
door ktm_gs300
op de crossbaan mijn openuitlaat, en met offroaden een mooie acrapovic (enduro versie) die weinig geluid produceerd.

Geplaatst: ma okt 02, 2006 19:29
door mech
akrapovic enduro uitlaat, heeft meer als genoeg vermogen. Een goede still uitlaat hoeft geen vermogen in te leveren als de rest er maar op aangepast is.
Bijvoorbeeld een 525 EXC loopt slechter met een open akrapovic als met de db killer erin. Maakt open alleen een bak meer herrie als je aan het gas hangt dus boven in het koppie denk je dat je veel sneller bent.

Re: Rij jij met een open of een 'stille' uitlaat?

Geplaatst: ma okt 02, 2006 21:21
door Erik V
Offroadlover schreef: Dit weekend op een 250excf gereden ...ook zeer goed gedempte standaard uitlaat .
En ? Gaat het de 250 worden of toch nog iets anders ?