Pagina 1 van 1
stationair lopen
Geplaatst: di sep 05, 2006 13:55
door Flip
Hi,
Even een vraagje over m'n wr ('99).
Als je stil gaat staan dan loopt hij op een stationair toerental zoals ik hem heb afgesteld (ik schat 16/1700 rpm). Na ongeveer een halve minuut ofzo zakt hij behoorlijk in toerental.
Dit is al zo sinds ik hem heb; ik vroeg me nu pas af of dit normaal is of is dit een teken van slijtage van een of ander onderdeeltje oid?
groet
Geplaatst: di sep 05, 2006 22:24
door willem7
denk dat dat wel normaal is hoor,heb ik bij mn brom ook en crossmotor ook,tenzij ik hem echt hoger laat draaien(te hoog vind ik dan)dan blijft hij draaien.
je moet je er niet druk om maken denk ik,af en toe als je bv effe moet wachten ofzo,beetje gas geven e
Geplaatst: wo sep 06, 2006 00:16
door Wortel
Dit zou niet normaal moeten zijn. Waarschijnlijk is je stationaire sproeier of luchtschroef niet goed afgesteld.
Geplaatst: wo sep 06, 2006 09:51
door Flip
hmmm ...tegenstrijdige berichten. ('t is overigens wel zo dat dat hij blijft lopen, meestal
)
Geplaatst: wo sep 06, 2006 10:00
door speedphreax
Wortel schreef:Dit zou niet normaal moeten zijn. Waarschijnlijk is je stationaire sproeier of luchtschroef niet goed afgesteld.
Dat zou kunnen. Dan zou hij iets te rijk staan. Als hij te arm staat dan zakt hij na het gasgeven eerst helemaal in en gaat dan (paar seconden later) hoger lopen.
Geplaatst: wo sep 06, 2006 11:18
door folie
speedphreax schreef:Wortel schreef:Dit zou niet normaal moeten zijn. Waarschijnlijk is je stationaire sproeier of luchtschroef niet goed afgesteld.
Dat zou kunnen. Dan zou hij iets te rijk staan. Als hij te arm staat dan zakt hij na het gasgeven eerst helemaal in en gaat dan (paar seconden later) hoger lopen.
versleten naald ?
Geplaatst: wo sep 06, 2006 11:45
door speedphreax
folie schreef:speedphreax schreef:Wortel schreef:Dit zou niet normaal moeten zijn. Waarschijnlijk is je stationaire sproeier of luchtschroef niet goed afgesteld.
Dat zou kunnen. Dan zou hij iets te rijk staan. Als hij te arm staat dan zakt hij na het gasgeven eerst helemaal in en gaat dan (paar seconden later) hoger lopen.
versleten naald ?
Zou ook kunnen al schijnt dat niet zo vaak te gebreuren met Keihin FCR's. Al heb ik zelf geen ervaring met FCR's van 7 jaar oud. Best kans dat de naald dan toch een keer vesleten is.
Geplaatst: wo sep 06, 2006 12:40
door Flip
Ok eerst maar een op zoek naar een nieuwe naald. Iemand een tip waar ik zo'n naald het snelst vandaan haal of maar gewoon bestellen bij mijn vaste adresje.
Moet bij het plaatsen van een nieuwe naald de caburateur dan ook weer opnieuw afgesteld worden
Geplaatst: wo sep 06, 2006 15:51
door speedphreax
Flip schreef:Ok eerst maar een op zoek naar een nieuwe naald. Iemand een tip waar ik zo'n naald het snelst vandaan haal of maar gewoon bestellen bij mijn vaste adresje.
Moet bij het plaatsen van een nieuwe naald de caburateur dan ook weer opnieuw afgesteld worden
Dus je gaat eerst iets vervangen en dan pas proberen af te stellen. Lijkt mij verkeerd om. Draai nou eerst eens je mengselschroef iets in om te kijken of dat helpt.
Geplaatst: wo sep 06, 2006 16:05
door Wortel
Mee eens: eerst afstellen (en schoonmaken!) en dan pas onderdelen kopen.
En natuurlijk onthouden hoeveel je lucht/mengsel schroef stond uitgedraaid door hem eerst helemaal in te draaien zodat je hem altijd kan terugzetten.
Een versleten naald (en schacht!) is een kleine kans maar wel mogelijk omdat de naald pas gaat werken op ongeveer 1/10 van de gasschuif hoogte.
Eerst maar even naar je stationair schroefje kijken (uiteraard ook carburateur schoonmaken.
Vergeet het membraantje van de benzine inspuiting niet want die kan ook gescheurd, lek, vies of broos zijn maar dan krij je ook symptomen als inhouden bij gasgeve enzo en daar heb ik je niet over gehoord.
Geplaatst: wo sep 06, 2006 17:05
door Flip
ok boodschap is duidelijk eerst schoonmaken en afstellen (ben en betrekkelijke leek
) Helaas dit weekend geen gelegenheid om dit te doen.
Wat me net nog te binnenschoot is dat de vorige eigenaar 's winters met een iets grotere sproeier reed; voor de zomer heeft hij me er een iets kleinere sproeier bijgegeven maar die heb ik er nooit ingezet.
Kan dat er ook iets mee te maken hebben?
Geplaatst: wo sep 06, 2006 20:10
door Wortel
Wat me net nog te binnenschoot is dat de vorige eigenaar 's winters met een iets grotere sproeier reed; voor de zomer heeft hij me er een iets kleinere sproeier bijgegeven maar die heb ik er nooit ingezet.
Kan dat er ook iets mee te maken hebben?
Nee, dat kan er niets mee te maken hebben tenzij het een stationaire sproeier betreft.
Wat voor nummer staat erop? Als het nummer in de regio zit van 155 t/m 183 ofzo dan is het een hoofdsproeier en die heeft geen invloed op stationair draaien.
Als er 40 of 42 iets in de buurt op staat dan is het een stationaire sproeier en die kan wel invloed hebben.
PS: Ik ken de exacte sproeier maten van een Yamaha WR niet maar het zal iets in die buurt zijn.
Geplaatst: do sep 07, 2006 11:33
door folie
Wortel schreef:Wat me net nog te binnenschoot is dat de vorige eigenaar 's winters met een iets grotere sproeier reed; voor de zomer heeft hij me er een iets kleinere sproeier bijgegeven maar die heb ik er nooit ingezet.
Kan dat er ook iets mee te maken hebben?
Nee, dat kan er niets mee te maken hebben tenzij het een stationaire sproeier betreft.
Wat voor nummer staat erop? Als het nummer in de regio zit van 155 t/m 183 ofzo dan is het een hoofdsproeier en die heeft geen invloed op stationair draaien.
Als er 40 of 42 iets in de buurt op staat dan is het een stationaire sproeier en die kan wel invloed hebben.
PS: Ik ken de exacte sproeier maten van een Yamaha WR niet maar het zal iets in die buurt zijn.
De stationairsproeier is bovendien erg gevoelig voor vervuiling. da's dus inderdaad stap 1 om the checken.
Geplaatst: do sep 07, 2006 15:03
door speedphreax
Ik had van het weekend ook ineens dat hij tijdens de offroad rit doodviel bij veel gasgeven in lage toeren. Een vuiltje in 1 van de sproeiers dus. 15 seconden volgas in de begrenzer heeft dat euvel prima opgelost. Dat zuigt dus blijkbaar best hard.
Geplaatst: do sep 07, 2006 22:52
door Klx300R
bij de oudere types kan je best de carb is opensmijten als hij rara dingen beginnen doen, de schuiven durven nogal is afbrokkelen of barsten, naalden verslijten, en eens kuisen kan anders nooit kwaad.
indien hij het voorheen niet deed,mag hij dat nu ook niet doen...
greetz
Geplaatst: vr sep 08, 2006 13:19
door Flip
Mooi!! Tips genoeg; Ga er zo gauw mogelijk mee aan de gang.
Alvast bedankt!