Pagina 1 van 1
nog enkele vraagjes over sp 370
Geplaatst: zo aug 13, 2006 21:02
door suzukisp370
Ben weer wat gevorderd met mijn sp 370. Allereerst is het helaas niet meer mogelijk om hem in originele staat te herstellen
Ben naar de suzuki dealer geweest en blijkbaar zijn enkel de motorische onderdelen nog beschikbaar,en ze zijn verschrikkelijk duur,dus ga ik hem ombouwen naar full cross(lichten eraf,pinkers had ik toch al niet,contactslot gaat de deur uit,alle elektriciteit gaat eraf(mede doordat de gelijkrichter kapot was en bijna alle elektriche componenten enzo),...)De tellers blijven er wel op,omdat deze nog goed zijn enzo.De off schakelaar naast de gashendel gaat er dus af en wordt vervangen door een moderne uit drukknop die op de ktm crossmotoren te vinden zijn(had ik nog liggen) ook de gashendel zal vervangen worden door die van een ktm sx (heb ik ook nog liggen) Vandaag heb ik de gehele draadboom eruit gehaalt en ook gemerkt dat er precies een knik zit als je het stuur draait,ik heb de balhoofd lagers nagekeken maar er is nix speciaal te zien,wat kan dit zijn?Ook heb ik het blok gestart,hij draait maar het gas blijft hangen terwijl de schuif volledig terugkomt en hij daalt weer in toeren als je de killswitch ff indrukt,dus valse lucht bij de carburator..Maar ik kan geen valse lucht vinden,nergens
Kan dit nog iets zijn?De carb is een mikuni 32mm rondschuif
Re: nog enkele vraagjes over sp 370
Geplaatst: zo aug 13, 2006 21:42
door Klx300R
suzukisp370 schreef:Ben weer wat gevorderd met mijn sp 370. Allereerst is het helaas niet meer mogelijk om hem in originele staat te herstellen
Ben naar de suzuki dealer geweest en blijkbaar zijn enkel de motorische onderdelen nog beschikbaar,en ze zijn verschrikkelijk duur,dus ga ik hem ombouwen naar full cross(lichten eraf,pinkers had ik toch al niet,contactslot gaat de deur uit,alle elektriciteit gaat eraf(mede doordat de gelijkrichter kapot was en bijna alle elektriche componenten enzo),...)De tellers blijven er wel op,omdat deze nog goed zijn enzo.De off schakelaar naast de gashendel gaat er dus af en wordt vervangen door een moderne uit drukknop die op de ktm crossmotoren te vinden zijn(had ik nog liggen) ook de gashendel zal vervangen worden door die van een ktm sx (heb ik ook nog liggen) Vandaag heb ik de gehele draadboom eruit gehaalt en ook gemerkt dat er precies een knik zit als je het stuur draait,ik heb de balhoofd lagers nagekeken maar er is nix speciaal te zien,wat kan dit zijn?Ook heb ik het blok gestart,hij draait maar het gas blijft hangen terwijl de schuif volledig terugkomt en hij daalt weer in toeren als je de killswitch ff indrukt,dus valse lucht bij de carburator..Maar ik kan geen valse lucht vinden,nergens
Kan dit nog iets zijn?De carb is een mikuni 32mm rondschuif
zit alles in de carburator goed? gasnaald die niet krom is ofzo, carb al is gekuist? inlaatstukje niet versteend? pakkingen nog goed?
de laatste kan je testen met vet op het inlaatstuk te smeren.
greetz
Geplaatst: zo aug 13, 2006 21:55
door suzukisp370
carb is perfect in orde,vandaag gecontroleerd het inlaatstuk is rubber en het is nog goed soepel en lekt niet volgens mij... Ik heb wel enkele dingen die ik niet ken bij de carb en mij afvraag of het zo hoort... onderaan de carb,vlak naast de vlotterbak zit een schroef die eindigt op een smalle scherpe punt en er is veel fijne schroefdraad aan.Deze vijs zit er niet volledig ingedraait,Maar aan de vorm enzo te zien lijkt dit een stelschroef,weet wel niet waarvoor..
Geplaatst: di aug 15, 2006 21:52
door suzukisp370
vandaag was het mij beu om op te knappen en heb ik de boel in elkaar gezet en ging ik kicken,na 15 keer kicken brak de kickstarter alweer af
Maar vastbesloten als ik was,ik ging hem in gang lopen,na een half uur lopen dat de bang sleepte merkte ik plots dat als je hem tot het punt doet dat hij begint te slepen(compressiepunt) en dan achteruit loopt dat de zuiger naar beneden gaat,en als de zuiger beneden is en je dan begint te lopen komt het wil rond....Maar daar gaat het niet om,uiteindelijk toch leven gekregen in de motor, hij draaide mooi stationair met choke..Na een tijd de choke eraf en hij bleef draaien,en toen ik gaf gaf(toen hij nog relatief koud was) ging hij echt goed,maar hij knalde telkens ik minder gas gaf en er kwam een steekvlam uit de uitlaat(ontsteking te vroeg???) maar toen hij warm werd kon ik helemaal geen gas meer geven omdat hij dan uitviel,waar ligt dit aan,vroeger deed hij dat niet,en er is niets aan veranderd...