Pagina 1 van 1
waar op letten bij aanschaf van een ktm
Geplaatst: wo jul 05, 2006 16:56
door roberto
Hallo hier
Ik ben hier net nieuw vandaag aangemeld.
Nu heb ik een vraag , ik ben op zoek naar een off the road/enduro motor mijn voorkeur gaat zo op moment uit naar een ktm.
Ik wil dit jaar gaan beginnen met off the road en als dit bevalt doorgaan met enduro, het zal dus niet direct een hele jonge motor worden eerst maar eens kijken of het bevalt.
Waar moet ik het meeste op letten bij de aanschaf, ik ga er vanuit dat het grofweg een motor zal worden van ongeveer 1997 tot ongeveer 2000.
Ik hoop dat jullie een paar goede tips voor me hebben
gr robert
Geplaatst: za jul 08, 2006 09:15
door Sanne
Hoi Roberto,
Wanneer je nieuw motor aanschaft weet je meteen wat je hebt, nooit gebruikt dus geen slijtage. Maar daar betaal je wel de hoofdprijs voor. Een tweede hans kopen van iemand die je niet kent is altijd riskant maar je kan het risico beperken. Dat is ook wat je vraagt. Nou hier mijn antwoord. Elke motor heeft zijn eigen zwakheden, zo heeft mijn motor (nieuw gekocht) een slechte startmotor, was het 1e jaar dat er een startmotor op dit model motor is gezet. Dus tijdens een off-road rit kwam ik stil te staan, gloed nieuwe motorfiets, wie verwacht dat nou?
Hiermee wil ik zeggen er zijn altijd onderdelen die kapot gaan of zich slecht laten gelden.
Wat ik altijd heb gedaan bij de aankoop van een motor is een proefritje en in zo een ritje probeer je de fiets even. Volgas rijden en een keer flink in de ankers, iets ruiger doen dan je normaal zou doen. Op deze manier heb ik een keer een proef ritje gehad waarin een CDI unit het begaf. Terug bij de eigenaar gekomen zei deze dat ie dat nog nooit had gehad...Nee natuurlijk niet
Wat ik ook belangrijk vind is van wie of van wat voor type mens koop je de motor?? Want koop je hem van Sjonnie Haarmat (kamper) dan weet je dat je nooit terug hoeft te komen als de motor het in het eerste ritje begeeft (warm loper o.i.d) en een normaal syphatiek iemand wilt of is bereid om je tegemoet te komen financieel.
Kortom het moet goed voelen!
Want een paar remblokken kan je altijd even vervangen als die versleten zijn bij aankoop of als de koppeling niet lekker gaat kan je er altijd een andere kabel opzetten, dat zijn de kosten niet.
Succes met de aankoop en laat even weten wat je gekocht hebt en welkom op dit forum!
Geplaatst: ma jul 10, 2006 20:02
door roberto
Hallo
Bedankt voor de goede utleg!! hier heb ik zeker iets aan
ik ga binnen kort kijken naar een ktm 620 die hier in de buurt bij een motorzaak staat
gr robert
Geplaatst: di jul 11, 2006 07:36
door Sjokske
Als je laat weten welke dealer kan een ex-eigenaar misschien ook nog wel iets melden
Een clubmaat heeft enkele maanden geleden in ieder geval een LC4 ingeruild bij Lemmens, dus mocht het die zijn kun je altijd een PB'tje sturen (hoewel, is zo anoniem, en met die motor was niks mis).
Geplaatst: di jul 11, 2006 21:36
door roberto
de motor staat bij eef's motorshop in nieuw amsterdam dus als iemand iets weet.
gr robert
Geplaatst: di jul 11, 2006 22:52
door Marc Otten
Zelf ben ik 4 jaar geleden begonnen op een lc 620 uit 2000. Ik wist niets van offroad rijden en heb dus op gevoel deze motor gekocht.
Het is zeker een een betrouwbare motorfiets met name het motorblok is sterk. Van horen zeggen kan het big end wel eens stuk gaan(maar dit is bij elke eenpitter een punt van aandacht.
Het rijd ook goed vooral het grote koppel is een voordeel. Nadeel is het hogere gewicht en de lange wielbasis. Voor kruipdoor/sluipdoor wat minder geschikt, hoewel ik overal goed doorgekomen ben. Op de maisplakken geeft de stabiliteit weer een voordeel.
Dit jaar ben ik overgestapt naar een ktm 300 mxc. van 2003. Omdat dit een betrouwbare motor is met een goed rijgedrag. Vlak na de aankoop heb ik de zuiger bigend en krukaslagers moeten wisselen omdat 1 krukaslager stukgelopen was. Waarschijnlijk heft de motor bij de vorige eigenaar een keer in het water gelegen. Je moet dus ook een beetje geluk hebben bij de aankoop van een motorfiets.
Succes met je aankoop en veel offroadplezier.