Pagina 1 van 1

compressor meer druk laten geven.

Geplaatst: wo jun 21, 2006 14:05
door pieterpost666
hey

Ik wil mijn vliegwiel losmaken maar dit wil niet lukken. Ik heb dit geprobeerd met de luchtsleutel. Omdat het niet wil lukken denk ik dat het aan de druk ligt. De compressor slaat uit bij 8 bar. zou je dit nog kunnen verhogen naar bv 10 bar en hoe doe je dit dan?

mvg rj

Geplaatst: wo jun 21, 2006 15:26
door pieterpost666
het is al gelukt de bout losmaken, maar als iemand weet of dat kan zou ik het alsnog wel willen weten

Geplaatst: wo jun 21, 2006 16:24
door Guillaume
Om het vliegwiel los te maken moet je wel een vliegwieltrekker hebben hè.

Door de magnetische kracht blijft ie er zo vast op zitten :)

Geplaatst: wo jun 21, 2006 16:30
door johanb
draai je de moer wel de goede kant op los? :roll: is niet altijd rechtse schroefdraad! :!:

Geplaatst: wo jun 21, 2006 17:20
door Rudy
Zoals je kunt lezen, is hij al los. Sommige compressoren kun je wel instellen onze kleine compressor heeft er een schroef voor bij de aanzetknop, maar in de gebruiksaanwijzing zal het zeker staan.....

Geplaatst: wo jun 21, 2006 21:51
door erwindob
Volgens mij is de instelling alleen van het reduceerventiel. Het afslaan wordt bepaald door de klep onder het kapje (onder de aan uit knop)

Misschien kun je daar iets bijbuigen of zo. Maar als de boel uit elkaar klapt heb je het niet van mij :oops:

Geplaatst: wo jun 21, 2006 22:22
door Rudy
Daar verhoog je de druk ook niet mee, als je die insteld dat hij max doorlaat kun je hem er hoogstens tussenuit halen om meer flow te krijgen, dat helpt wel wat.

Geplaatst: do jun 22, 2006 18:32
door pieterpost666
Nou ik ga maar niet aan klepjes enz buigen.

We hebben er niet een gebruiksaanwijzing bij of die zijn we kwijt.

Je kunt hem wel bijstellen alleen dit heeft niet met het uitslaan te maken. Je kunt dan regelen hoeveel bar je wil maar dus niet meer dan 8 bar dit is bij het een 2de metertje, de eerste zorgt volgens mij voor het uitslaan

Nouja zo is het ook gelukt dus laat ik hem maar gewoon op 8 bar staan.

Geplaatst: do jun 22, 2006 21:56
door Sjokske
Je pressostaat (nee, niet prostaat :lol: ) kun je normaal gesproken ook instellen. Dit is het kastje waar de voedingskabel naar binnen fietst. Hierin zit normaal gesproken een stelschroef waarmee je de druk kunt instellen waarbij de motor afslaat.
Het reduceerventiel regelt alleen de druk vanaf je voorraadtank naar de gebruiker en de "leverbare" druk zal dus nooit hoger kunnen worden dan de op de pr(ess)ostaat ingestelde druk :idea:
Maar ook op je luchtsleutel kun je meestal verschillende krachten instellen.

Geplaatst: vr jun 23, 2006 17:36
door pieterpost666
ooow aha weer wat wijzer.
bedankt.

Het reduceerventiel regelt alleen de druk vanaf je voorraadtank naar de gebruiker en de "leverbare" druk zal dus nooit hoger kunnen worden dan de op de pr(ess)ostaat ingestelde druk
Maar ook op je luchtsleutel kun je meestal verschillende krachten instellen.

dat had ik ook allemaal al uitgevogeld.