Pagina 1 van 3
Nieuwe KTM
Geplaatst: wo jun 14, 2006 09:09
door TTT
Dit kon wel eens mijn volgende brommer worden:
http://www.amadirectlink.com/news/2006/KTM250XCFW/
Weet iemand hoe die in Europa gaat heten?
en moet je die list prijs in amerika eens zien: Euro 5700,-
Zal hier wel weer 3000..4000 aan belastingen bijkomen.
Of toch maar de 450?
Geplaatst: wo jun 14, 2006 09:20
door Max_Kool
Zeg maar de enduro versie van de 250cc dubbelnokker? Je zou hem wel op kenteken willen neem ik aan, want in dat linkje zit er nog geen verlichting op.
Mooie fiets!!
Re: Nieuwe KTM
Geplaatst: wo jun 14, 2006 10:01
door folie
TTT schreef:Dit kon wel eens mijn volgende brommer worden:
http://www.amadirectlink.com/news/2006/KTM250XCFW/
Weet iemand hoe die in Europa gaat heten?
en moet je die list prijs in amerika eens zien: Euro 5700,-
Zal hier wel weer 3000..4000 aan belastingen bijkomen.
Of toch maar de 450?
Misschien kunnen we met een paar man een containertje regelen ?
Geplaatst: wo jun 14, 2006 10:21
door Houten Klaas
Toine deze motor staat al in Lochem. Kun je zo op rijden.
Geplaatst: wo jun 14, 2006 10:57
door TTT
Houten Klaas schreef:Toine deze motor staat al in Lochem. Kun je zo op rijden.
Ja echt? 2007 model?
Dan moet ik daar toch eens naar toe.
Re: Nieuwe KTM
Geplaatst: wo jun 14, 2006 10:59
door TTT
folie schreef:
Misschien kunnen we met een paar man een containertje regelen ?
Dan betaal alsnog de belasting wanneer je
- invoert (import heffing, BTW)
- ze op kenteken zet (BPM)
Geplaatst: do jun 15, 2006 07:40
door Sjokske
Stond de enduro-versie hiervan niet in de laatste NoppenNieuws ?
Over op kenteken zetten van zo'n 250 crosser weet Mech wel iets te vertellen denk ik
Geplaatst: do jun 15, 2006 07:44
door Sjokske
Sjokske schreef:Stond de enduro-versie hiervan niet in de laatste NoppenNieuws ?
Nee dus (zal voortaan eerst artikel aandachtig lezen), deze is met andere bak, veerkarakter en E-knopke
Geplaatst: do jun 15, 2006 07:45
door Houten Klaas
Er staan 2 stuks 250 exc-sf. 1 Met een Nederlands kenteken en 1 met een Oostenrijks kenteken.WPM doet veel testwerk met het succesvolle ENE WPM enduro team voor KTM.
Geplaatst: vr jun 16, 2006 09:06
door Joop
Sjokske schreef:Sjokske schreef:Stond de enduro-versie hiervan niet in de laatste NoppenNieuws ?
Nee dus (zal voortaan eerst artikel aandachtig lezen), deze is met andere bak, veerkarakter en E-knopke
Ja, dus
en Toine was er ook heel enthousiast over. Ik heb er zelf ook al even opgereden en dat ding loopt werkelijk als een speer zelfs met mijn ruim 100kg
. Deze EXC 250 voelt erg licht en handelbaar aan en is waarschijnlijk ongeveer 15 kg minder dam mijn EXC 450
Geplaatst: vr jun 16, 2006 09:19
door huskie
Joop, we hebben net vast gesteld dat ze even zwaar zijn.....toch?
Waar moet die 15kg gewichtsvermindering in hemelsnaam vandaan komen?
Geplaatst: vr jun 16, 2006 11:53
door Joop
huskie schreef:Joop, we hebben net vast gesteld dat ze even zwaar zijn.....toch?
Waar moet die 15kg gewichtsvermindering in hemelsnaam vandaan komen?
Dat was de oude viertakt 250EXC, die was even zwaar als de 450 en de 525. Dit is een compleet nieuwe ontwikkeling met een nieuw blok met 2 bovenliggende nokkenassen, kleinere carterts, etc. en met veel meer vermogen en minder gewicht dan de oude versie
De oude 250EXC was eigenlijk een EXC 520 met alleen een kleinere zuiger en krukas en dit model is als 250 ontworpen en als vervolg hierop is het nieuwe ontwerp van de 450 gebaseerd op de nieuwe 250 en dan hoop ik op een EXC 450 met e-start met een gewicht van minder dan 110 kg
Geplaatst: wo jun 21, 2006 14:01
door mech
Ik rijdt sinds december met een 250 SXF omgebouwd naar 250 EXC-F, dus zonder e-start en met crossblok, gelijk zoals deze motor ook in de WK's gebruikt wordt. In nederland via Jos van Vugt op kenteken gezet.
Ik heb niet meer motor nodig dan dit, stuurt echt heel goed, meer dan genoeg vermogen. Gearing is nu 14-50 en daar haal je genoeg topsnelheid mee om mee te kunnen met 525's en 450's. Je moet alleen wel anders gaan rijden dan met een dikke brommer meer zoals met een 125, dus hoger in de toeren. Blok is tot nu toe nog steeds erg betrouwbaar, na meer dan 40 uur staan kleppen nog binnen specificaties en zit de eerste zuiger er nog in. Wel elke 5-8 uur olie verversen en elke andere keer ook de olie filter. De tank van de SXF is gelijk aan die van de EXC-F, 7 liter. In nederland haal je daar ongeveer 70km op, als het echt zwaar zand is zal het krapper zijn. In belgie op het harde haal je veel meer uit een tank.
Geplaatst: wo jun 21, 2006 17:53
door Erik V
mech schreef: Gearing is nu 14-50 en daar haal je genoeg topsnelheid mee om mee te kunnen met 525's en 450's.
Laat me niet lachen, meekunnen met een 525. Dat kan volgens mij alleen in 3 keren : vandaag niet, morgen niet en nooit niet.
Geplaatst: wo jun 21, 2006 18:35
door Sanne
Erik V schreef:mech schreef: Gearing is nu 14-50 en daar haal je genoeg topsnelheid mee om mee te kunnen met 525's en 450's.
Laat me niet lachen, meekunnen met een 525. Dat kan volgens mij alleen in 3 keren : vandaag niet, morgen niet en nooit niet.
Je weet nooit hoe een koe een haas vangt |hahaha|
Geplaatst: wo jun 21, 2006 22:18
door mech
Erik V schreef:mech schreef: Gearing is nu 14-50 en daar haal je genoeg topsnelheid mee om mee te kunnen met 525's en 450's.
Laat me niet lachen, meekunnen met een 525. Dat kan volgens mij alleen in 3 keren : vandaag niet, morgen niet en nooit niet.
Mee kunnen heeft meer te maken dat ik er maar weinig ken die z'n 525 helemaal strak houdt in zijn 6, onverhard, 250 vasthouden in z'n 6 is nog wel te doen zonder 7 kleuren stront in je broek te hebben. Met 14-50 haal je een top van 100-110 makkelijk onverhard, harder als dat heb ik geen zin in ook niet op een 525.
Geplaatst: wo jun 21, 2006 22:40
door Zeeuwse Klei
Erik V schreef:mech schreef: Gearing is nu 14-50 en daar haal je genoeg topsnelheid mee om mee te kunnen met 525's en 450's.
Laat me niet lachen, meekunnen met een 525. Dat kan volgens mij alleen in 3 keren : vandaag niet, morgen niet en nooit niet.
Bij de indoorcross in de Zeelandhallen viel mij op (ga daar zo goed als nooit heen) dat de 250 4T en 125 2T sneller zijn op een technisch parcours dan ene 250 2T of 400 4T. Ik sta er niet direct ongelovig tegenover.
Geplaatst: wo jun 21, 2006 22:44
door Max_Kool
Waarmee we ineens op
dit draadje uitkomen.
nieuwe KTM
Geplaatst: wo jun 21, 2006 23:05
door Erik V
Topsnelheid, daar ging het over. Dat je met een kleinere motor meer wendbaar bent hoef je mij niet uit te leggen. In ons wekelijks ritje zitten wel wat snelle stukken en daar rijd je met een 250 4t toch wel achter de feiten aan als het gas echt opengedraaid wordt. Idem voor de steilste klimmen : die 10 pk overschot met een 525/450 heb je tekort met de 250. En het is dan ook niet meer dan logisch dat zo'n 250 veel sneller is in de technische stukken, waar je van die 50 pk er maar de helft van kan gebruiken.
Geplaatst: do jun 22, 2006 08:00
door erwindob
In ieder geval herinner ik me nog steeds die helling bij Riemst waar je al die PK's ook echt kunt gebruiken.
Geplaatst: do jun 22, 2006 08:53
door TTT
erwindob schreef:In ieder geval herinner ik me nog steeds die helling bij Riemst waar je al die PK's ook echt kunt gebruiken.
ik herinner me een helling bij charleville waar 6 pk je achterband al deed slippen
Geplaatst: do jun 22, 2006 10:01
door folie
TTT schreef:erwindob schreef:In ieder geval herinner ik me nog steeds die helling bij Riemst waar je al die PK's ook echt kunt gebruiken.
ik herinner me een helling bij charleville waar 6 pk je achterband al deed slippen
En als je er dan 5.9 nodig hebt om in beweging te blijven dan is zo'n 250 helemaal zo gek nog niet. Vooral als ie echt 15 kilo lichter wordt.
Bovendien zit er waarschijnlijk veel minder massatraagheid in de aandrijftrein, waardoor je achterwiel ook makkelijker weer grip terugkrijgt als je toch een keer doorslipt.
Geplaatst: do jun 22, 2006 16:31
door Sanne
En als je er dan 5.9 nodig hebt om in beweging te blijven dan is zo'n 250 helemaal zo gek nog niet. Vooral als ie echt 15 kilo lichter wordt.
Bovendien zit er waarschijnlijk veel minder massatraagheid in de aandrijftrein, waardoor je achterwiel ook makkelijker weer grip terugkrijgt als je toch een keer doorslipt.
De gewichtbesparing van de fiets wordt volgens mij vooral gewonnen in het gemodificeerde blok en minder in de aandrijftrein, als je daarmee het achterwiel met ketting bedoelt
Geplaatst: do jun 22, 2006 16:40
door folie
Sanne schreef:En als je er dan 5.9 nodig hebt om in beweging te blijven dan is zo'n 250 helemaal zo gek nog niet. Vooral als ie echt 15 kilo lichter wordt.
Bovendien zit er waarschijnlijk veel minder massatraagheid in de aandrijftrein, waardoor je achterwiel ook makkelijker weer grip terugkrijgt als je toch een keer doorslipt.
De gewichtbesparing van de fiets wordt volgens mij vooral gewonnen in het gemodificeerde blok en minder in de aandrijftrein, als je daarmee het achterwiel met ketting bedoelt
Nee, daarmee bedoel ik de hele trein van krukas tm achterwiel.
Reken ook de nokkenasketting en 2 nokkenassen er maar bij.
2 nokkenassen lijkt me eigenlijk minder wenselijk vanwege gewicht, maar zal wel nodig zijn ivm te halen toerentallen.
(geen tuimelaars, minder massa te versnellen voor de klepveer bij het sluiten van de klep)
Re: nieuwe KTM
Geplaatst: do jun 22, 2006 19:30
door mech
Erik V schreef:Topsnelheid, daar ging het over. Dat je met een kleinere motor meer wendbaar bent hoef je mij niet uit te leggen. In ons wekelijks ritje zitten wel wat snelle stukken en daar rijd je met een 250 4t toch wel achter de feiten aan als het gas echt opengedraaid wordt. Idem voor de steilste klimmen : die 10 pk overschot met een 525/450 heb je tekort met de 250. En het is dan ook niet meer dan logisch dat zo'n 250 veel sneller is in de technische stukken, waar je van die 50 pk er maar de helft van kan gebruiken.
Topsnelheid heb je gelijk, met mijn vorige motor een 450 honda hield ik een 525 op puur topsnelheid ook niet bij. Maar wat ik bedoelde met meekomen is puur dat je niet verloren gereden wordt. Op technische stukken heb je zeker veel voordeel met de 250. Ik haal met die van mij nu ongeveer 40pk dat met een gewicht van 103kg met volle tank en een berijder van 70kg zorgt voor een behoorlijke acceleratie.