Pagina 1 van 1

brandstofprobleem XR?

Geplaatst: zo jun 11, 2006 14:56
door erik laro
Hallo,

Ik heb een XR500R uit '83.Start perfect, loopt mooi stationair en rijdt goed tot zo'n 90 km/u.
Als ik iets langer harder dan 90 rijd, stort ie plots in.Lijkt erop dat ie dan geen brstf meer krijgt.
Tankontluchting is goed.
Iets gas terug en rijdt weer normaal, maar eens flink doortrekken kan dus niet.

Ik heb net de bobine vervangen, maar gaf geen resultaat.Nokkenasketting is recent vervangen en de compressie is prima.

Het gaat om een model met de dubbele carburateurs, weet misschien iemand wat het kan zijn?

En is er iemand die de vlotterhoogte van zo'n machine weet?

Alvast bedankt!

Erik

Geplaatst: zo jun 11, 2006 15:14
door Max_Kool
Ik gok op het membraan van de tweede carburateur. Daar zou wel eens een gaatje/scheurtje/barst in kunnen zitten.

Geplaatst: zo jun 11, 2006 18:54
door StevenD
Max, daar zit geen membraan in. De 2e carb is ook gaskabel gestuurd.
Heb je misschien een afgeknepen benzine slang? Vlotterhoogte is parallel aan de vlotterbak met het lijntje geloof ik. Misschien staat het in mijn handboek, ik zal ff kijken.

Zoiets vaags kan nog wel eens de bougi zijn ook, probeer daar eens een nieuwe van.

Geplaatst: zo jun 11, 2006 19:39
door erik laro
Zitten inderdaad geen membramen in, nieuwe bougie al geprobeerd en nee, de benzine slang loopt netjes vrij...

Komt het wel eens voor dat de kraan verstopt raakt?

mvg

Erik

Geplaatst: zo jun 11, 2006 20:23
door Rudy
Ja geregeld bij oudere motoren, slang eraf halen en kijken of er een fatsoenlijke straal benzne uitkomt en je ziet het zo.

Geplaatst: zo jun 11, 2006 20:32
door Max_Kool
oeps :oops:

Geplaatst: zo jun 11, 2006 23:55
door Dr_Bean
kan ook gewoon vuil in de vlotterbakken zijn: tap de bakken eens even af en laat heel even iets benzine doorlopen.
en idd ook de kraan kan goed het probleem zijn.

Geplaatst: ma jun 12, 2006 06:41
door Zeeuwse Klei
En een simpele test om te zien of de doorgang vrij is:

Vlotterbakken er eventjes af, dan hangen de vlotters naar benenden en als je dan de benzinekraan opent moet er een mooie dikke straal uit lopen. Doet het dat niet weet je meteen wat er scheelt.