Pagina 1 van 1
Gevraagd: Keihin FCR 37 of 39
Geplaatst: zo feb 02, 2003 12:18
door Huertecilla
...van KTM, níet van Yamaha. Liefst met gashandel en kabels.
Geplaatst: zo feb 02, 2003 21:33
door henk-v
je hebt een 41mm nodig kijk hier maar
http://www.inteam-guzzi.de/
Geplaatst: zo feb 02, 2003 22:02
door Huertecilla
Henk, op jouw 600 is de 41-er prima, al zou een 39 beter doseerbaar zijn. Op een 470/501 een 39 en op een 400 een 37. Weet dat de hele wereld denkt dat een 37 voor een 250 is en de 39 voor de 400, maar dat geldt alleen als je op hóóge toerentallen topvermogen wil. Bovendien hoe groter hoe lastiger af te stellen.
Ik ben verre van een off-road half-god en heb meer aan doseerbare pep onderin en een vet middengebied.
Als het moet zet ik er nog liever een 35 dan een 41 op.
Overigens is de FCR effectief groter dan de PHM, dus 37 = 38 en dat is standaard en al aan de grote kant.
Dus.... wie kan me aan zo'n ding helpen!!??
Geplaatst: zo feb 09, 2003 19:28
door Rudy
Huertecilla schreef:Henk, op jouw 600 is de 41-er prima, al zou een 39 beter doseerbaar zijn. Op een 470/501 een 39 en op een 400 een 37. Weet dat de hele wereld denkt dat een 37 voor een 250 is en de 39 voor de 400, maar dat geldt alleen als je op hóóge toerentallen topvermogen wil. Bovendien hoe groter hoe lastiger af te stellen.
Ik ben verre van een off-road half-god en heb meer aan doseerbare pep onderin en een vet middengebied.
Als het moet zet ik er nog liever een 35 dan een 41 op.
Overigens is de FCR effectief groter dan de PHM, dus 37 = 38 en dat is standaard en al aan de grote kant.
Dus.... wie kan me aan zo'n ding helpen!!??
Idd grote cabr geeft als gevolg dat je wat lagere luchtsnelheden in de caburateur heb en hij daardoor onderin toeren slecht(er) zal lopen.
Geplaatst: zo feb 09, 2003 19:56
door Huertecilla
Groter = lagere luchtsnelheid bij grotere gasschuif-opening. Dát klopt. Aangezien motorfiets carbs. allemaal werken op het principe van de variabele venturi valt het met die lagere luchtsnelheid op zich nog wel mee. Punt is dat het zinloos is als het kanaal verder maar 38 mm is én de afstelling door de geringere drukveriaties in de venturi een stuk lastiger wordt en die ís al de Achilles-hiel van de FCR...
Verder is het niet denkbeeldig dat bij snel openen van de schuif de gassnelheid té ver zakt en de motor niet direct oppakt of zelfs terugslaat.
Maar goed, is allemaal hypothisch, want voorlopig heb ik geen 37 noch een 39 noch een 41
Tegen de duizend euro is me te grijs voor een nieuwe (met gashandvat); zó groot is 'het probleem' absoluut niet.
Geplaatst: vr aug 20, 2004 19:43
door Noppy
Hé Huerte,
Is je carburateurprobleem al opgelost?
Ik heb nog een bijna nieuwe 39mm Mikuni liggen, met alle gashandvatten en kabels d'r bij!
Grx,
Noppy
Geplaatst: vr aug 20, 2004 22:42
door xr-manu
Geplaatst: di okt 12, 2004 09:30
door No Limit YFZ
Ik heb een Yamaha FCR MX 39 te koop, die past toch ook, of niet soms ?