Hallo,
de meeste acceleratiepompen sproeien te lang. Dit resulteert dan in het zich verslikken van de motor indien je vanuit stand "gas toe" een draai aan het gashandle geeft.
De mijne stond ook op zo'n 3 seconden. Ik heb hem op ongeveer 1 seconde gezet. Resultaat is een veel betere gasaanname.
Vooreerst : zorg dat carburator vol benzine is
verwijder dan de carburator
hou carburator zodanig dat de "inlaat" naar je toe gericht is
hou carburator op ooghoogte zodat je er doorheen kan kijken
draai dan met je vinger aan het wieltje waar de gaskabel aan vast hing
(doe dit vanuit gesloten positie, en open de gasschuif in 1 keer volledig)
je ziet nu de benzinestraal wegspuiten
kijk hoelang deze straal spuit
indien meer dan 1 seconde --> aanpassen
Hoe ?? zie op onderstaande foto
door het met een tangetje samenknijpen van de "ijzeren vork"
door "trail and error" vind je uiteindelijk de 1 seconde
Als het niet duidelijk is, hoor ik het wel.
Jo Vdb
P.S. Niet vergeten regelmatig het membraan van de acceleratorpomp schoon te maken. Hier komt gegarandeerd vuil in, met een slecht functioneren tot gevolg. Gewoon de 3 imbusschroefjes losmaken. OPGELET : in het midden zit een veer / er zijn ook 2 HEEL ERG KLEINE O-ringetjes die kunnen loskomen indien je het deksel losmaakt VERLIES DEZE NIET !!!!!!