Pagina 1 van 1
Dit plaatje van Keihin kost je minstens 100 €
Geplaatst: do mei 25, 2006 14:10
door Jo VdB
Bij de laatste controle (en schoonmaakbeurt van het diafragma van de acceleratorpomp), zag ik dat de gasschuif gebarsten was
Ik controleer dit toch wel regelmatig : er zijn er nog al geweest met serieuze schade aan cylinder / zuiger / kleppen doordat zo'n stukje mee de cylinder inging...
In elk geval : zo'n plaatje kost iets meer dan 100 €. Wat het kost als het mee in je cylinder gezogen wordt, dat wil je niet weten...
Moraal van dit verhaal : check regelmatig de gasschuif van je Keihin carb.
Trouwens, je moet echt goed kijken om de barst te zien als de gasschuif nog IN je carb zit !!
Jo VdB
Geplaatst: do mei 25, 2006 16:51
door Klx300R
lucky You, dat was net op tijd. Heb altijd gehoord dat dit komt door gas te geven als je motor niet draait omwille dat er geen demping is door de druk die door je carb gaat kletst die steeds tegen de regelvijs van de ralenti aan... ofzoiets (waar of niet waar???)
greetz
Re: Dit plaatje van Keihin kost je minstens 100 €
Geplaatst: do mei 25, 2006 18:09
door Joop
Jo, hoe lang of hoeveel km heb je nu met deze carb. gereden
Geplaatst: do mei 25, 2006 18:47
door Zot
Ziet er eenvoudig na te maken uit.
Geplaatst: do mei 25, 2006 19:33
door Rudy
Zou gewoon garantie moeten zijn, gewoon een gietfout
Re: Dit plaatje van Keihin kost je minstens 100 €
Geplaatst: do mei 25, 2006 20:51
door Jo VdB
Joop schreef:Jo, hoe lang of hoeveel km heb je nu met deze carb. gereden
Ik schat zo'n 12.000 KM (zal wel zo'n 400-450 uur zijn)
Jo VdB
Geplaatst: do mei 25, 2006 21:03
door Jo VdB
Zot schreef:Ziet er eenvoudig na te maken uit.
Bwah,
't is toch niet zo simpel m.i., want het is eerder "driedimensioneel" van opzet
De achterkant is nl. niet gewoon plat, en de toleranties zijn minimaal.
Jo VdB
Geplaatst: vr mei 26, 2006 00:51
door adje
Dit is toch niet de gasschuif maar het plaatje dat voor de eigenlijke gasschuif zit ??
De gasschuif heeft toch 4 wieltjes ( 3 vaste en 1 losse )
Geplaatst: vr mei 26, 2006 15:33
door Jo VdB
adje schreef:Dit is toch niet de gasschuif maar het plaatje dat voor de eigenlijke gasschuif zit ??
De gasschuif heeft toch 4 wieltjes ( 3 vaste en 1 losse )
Ad,
we bedoelen allebei wel degelijk hetzelfde, hoor.
Het plaatje moet echter een naam hebben...
Ik bedoel met "gasschuif" dus dit plaatje (zoals de meeste Vlamingen hier)
Jij bedoelt met gasschuif dus het mechanisme waar dit plaatje inderdaad aan vast zit, en dat door de gaskabel omhoog getrokken kan worden...
Jo VdB
Re: Dit plaatje van Keihin kost je minstens 100 €
Geplaatst: vr mei 26, 2006 19:41
door Sanne
Jo VdB schreef:Bij de laatste controle (en schoonmaakbeurt van het diafragma van de acceleratorpomp), zag ik dat de gasschuif gebarsten was
Wat is een diafragma in je acceleatorpomp?
Dat heeft toch met lenzen en optica te maken
Re: Dit plaatje van Keihin kost je minstens 100 €
Geplaatst: vr mei 26, 2006 21:25
door Jo VdB
Sanne schreef:[
Wat is een diafragma in je acceleatorpomp?
Dat heeft toch met lenzen en optica te maken
Dat is dat ronde, uit synthetisch rubber gemaakte schijfje onderaan rechts op deze foto, dat ervoor zorgt dat de cylinder extra benzine ingespoten krijgt telkens je de gashandle opendraait vanuit de volledig-dicht-stand. Door het draaien van het gashandle drukt een stang tegen de metalen stift in het midden van dit diafragma.
Ook hier moet het kind een naam hebben
Een diafragma kom je bv. ook tegen in het hart ...
Jo VdB
Geplaatst: za mei 27, 2006 20:40
door Sanne
Het is en elk geval geen overbodige handeling. De diafragma is goed smerig zo te zien. Ik zal zelf ook eens kijken naar de mijne.
Re: Dit plaatje van Keihin kost je minstens 100 €
Geplaatst: za mei 27, 2006 21:20
door speedphreax
Na hoe lang rijden heb je zoveel zand in je acc-pomp? Ik heb de mijne na een jaar rijden uit elkaar gehaald en er zat echt bijna helemaal niets van vuiligheid in. Dit is zo te zien wel andere koek.
Geplaatst: za mei 27, 2006 21:59
door STTEVE
WR400's van 1998 en 1999 hadden ook vaak last van gebroken/gescheurde gasschuifjes. Arnaud heeft er ook problemen mee gehad Er schijnen wel RVS of titanium versies te zijn, maar waar??? En idd, zo'n schuifje kos +/- € 140.00 bij de Yamaha-dealer ...
Geplaatst: za mei 27, 2006 23:18
door adje
140 Euro ??
Ik kan er leveren voor zo'n 75 Euro als je wil.
Re: Dit plaatje van Keihin kost je minstens 100 €
Geplaatst: za mei 27, 2006 23:19
door adje
speedphreax schreef:Na hoe lang rijden heb je zoveel zand in je acc-pomp? Ik heb de mijne na een jaar rijden uit elkaar gehaald en er zat echt bijna helemaal niets van vuiligheid in. Dit is zo te zien wel andere koek.
Ik denk dat dit een foto is nadat Jo in die bak met modder is ondergegaan en daarbij zijn motorblok heeft gesloopt
Geplaatst: zo mei 28, 2006 00:04
door willem7
heeft een yamaha yz 125 ook een diafragma of niet
Geplaatst: zo mei 28, 2006 00:23
door adje
willem7 schreef:heeft een yamaha yz 125 ook een diafragma of niet
Nee alleen voor 4-takten.
Re: Dit plaatje van Keihin kost je minstens 100 €
Geplaatst: zo mei 28, 2006 11:03
door Jo VdB
adje schreef:Ik denk dat dit een foto is nadat Jo in die bak met modder is ondergegaan en daarbij zijn motorblok heeft gesloopt
Nee nee,
bij mij is het nog nooit zo smerig geweest .
Deze foto heb ik van de site van HE-JA Racing (Henk Jager)
Een
klein beetje vet aan het stangetje dat het diafragma doet bewegen, doet wonderen !
Jo VdB
Geplaatst: zo mei 28, 2006 11:53
door huskie
Zo te zien, zit er ook al een scheur aan de rechterkant van die schuif!!!
Re: Dit plaatje van Keihin kost je minstens 100 €
Geplaatst: zo mei 28, 2006 18:56
door Sjokske
Sanne schreef:Jo VdB schreef:Bij de laatste controle (en schoonmaakbeurt van het diafragma van de acceleratorpomp), zag ik dat de gasschuif gebarsten was
Wat is een diafragma in je acceleatorpomp?
Dat heeft toch met lenzen en optica te maken
Diafragma = membraan
Geplaatst: zo mei 28, 2006 20:49
door Sanne
Verhelderend
Geplaatst: ma mei 29, 2006 17:26
door Arnaud
Hai Jo,
Komt me
verdraaid bekend voor...
Jij hebt het geluk dit euval vast te stellen nog
voordat het stukje is afgebroken en zich ergens heeft genesteld in het inlaat-traject....
Maar goed, het is inmiddels een vast ritueel geworden voor me om een blik in de carb te werpen
niet al te letterlijk nemen....
Ook dat plaatje van het sterk vervuilde membraan heb ik eerder gezien: bij mij op de werkbank!
Heb er een nieuw membraan ingezet, met een nieuw rubberen manchet (ja,
met vet in elkaar gezet
) en een nieuw bedienings-stangetje (het originele was te ver ingesleten en sloot niet meer aan op het manchet).
Lekker onderhouds-gevoelig, die Keihin!
Groeten,
Arnaud.