Pagina 1 van 1
'enduro' gearing Yamaha YZ 250F
Geplaatst: vr mei 19, 2006 09:07
door ives
Wat zou de beste tandwielverhouding zijn voor een YZ 250F voor endurogebruik? Standaard is werkelijk niet geschikt omdat hij op top maar 60-70 loopt?
Bedankt,
Ives
Geplaatst: vr mei 19, 2006 14:57
door mech
Voor 1 tand groter, achter standaard of ook 1 tand groter afhankelijk of hij met standaard achtertandwiel nog makkelijk rijd op kruip sluip werk zonder te veel aan de koppeling te komen.
Geplaatst: vr mei 19, 2006 15:04
door ives
Bedankt, dat was ik van plan. Ben benieuwd of dat veel scheelt. Heb je persoonlijke enduro ervaring met een YZF dan? En zijn deze positief of negatief?
Re: 'enduro' gearing Yamaha YZ 250F
Geplaatst: vr mei 19, 2006 16:08
door Joop
ives schreef: Standaard is werkelijk niet geschikt omdat hij op top maar 60-70 loopt?Ives
De YZ 250F loopt standaard op top veel harder loopt dan 60-70 km, ik denk zeker ruim door de 100 km/hr
Re: 'enduro' gearing Yamaha YZ 250F
Geplaatst: vr mei 19, 2006 16:11
door ives
Joop schreef:ives schreef: Standaard is werkelijk niet geschikt omdat hij op top maar 60-70 loopt?Ives
De YZ 250F loopt standaard op top veel harder loopt dan 60-70 km, ik denk zeker ruim door de 100 km/hr
kan wel zijn hoor => hij is nog in rodage (goeie nederlandse term
) dus ik heb de kraan nog niet volledig opengedraaid. Maar bij 60-70 km/u maakt hij al aardig wat toeren. weet het wel te vertellen na rodage mét het goede voorste tandwiel...
Geplaatst: za mei 20, 2006 11:04
door mech
Ik rij zelf met een KTM SXF250 enduros, en met standaard gearing haalt die ook wel een top van kort bij de 100km/h maar dan zit je ook aan de toeren limiet. Ik ben zelf 1 tand groter achter en 1 tand groter voor gegaan en dat werkt goed. 1 tand kleiner achter en je moet net een versnelling terug in de meeste bochten. 2 tanden groter ook geprobeerd maar dan werden de versnellingen net weer iets te kort. Het is ook een zaak van proberen maar voor 1 tand groter werkt eigenlijk altijd wel voor een crosser die omgebouwd word naar enduro.