Pagina 1 van 1
yamaha yz 125 '88 met problemen
Geplaatst: do apr 13, 2006 23:23
door willem7
yoo
ik ben terug naa een laaaange afwerzigheid
maar ben nu weer bezig met mn yz
ik heb alles er al vanaf gehaald van bouten dermen enal van het blok,maar er is nog 1 bout
die dat door je motorblok en achterbrug loopt.
het is een moer dat 1 vaste bout heeft zo ( een platliggende T dus,met aan de ene kant draad,andere kant een soort bout ,je snapt dat wel he)
wel die ene bout heb ik losgedaan.nou wilde ik die bout erdoor tikken,en lukte niet.
moet ik daar echt eens flink op slaan ofzo samen met kruipolie?OOFFF
zit er daar nog bout tussen ofzo(dit betwijfel ik)
merci e
aja ps ,hij gaat binnen het blok voor nieuwe keeringen.
want start niet meer.was al tijdje dat hij midner goed starte en veel rookte.en het verslechte.tijdje geleden krach ik hem met veel moeite in gang,en bleef maar hard roken,nie nrml.dus ik denk de keeringen.klopt dit?hijs van 88
Geplaatst: do apr 13, 2006 23:40
door Rudy
Motor op een bokje zetten en met een beetje tikken moet hij eruit gaan. (gaat het lastig laat dan iemand het achterwiel wat optillen, zaodat er geen gewicht op hangt)
Geplaatst: vr apr 14, 2006 00:03
door willem7
merci
inderdaad,dat dacht ik ook van : dat zal beter gaan als de achterbrug beetje omhoog gehouden word,dat er bijna gen druk staat op die as
dan moet het wel lukken he
en wat denk je van mn keeringen?zal dit het probleem zijn?
Geplaatst: zo apr 16, 2006 19:48
door willem7
hallo
iedereen die veel van de motoren kent ,lees dit even
het verhaal
het was al een tijdje dat mn yz slechter startte,en meer rookte (beetje per beetje) ook bij weinig gas krag hij gelijk een te rijk mengsel (naar mn gevoel zo)
ik alles uitkuisen en nog altijd etzelfde
toen starte hij oppeens neit(was een vriesperiode) dus ik bougie opwarmen,deet hij het nog niet,en ik vond de vonk niet duidelijk genoeg ,dus ik die bedradingsschakelaars allemaal kuisen met electraƩ reiniger,na veel kicken starte hij.
bougie vonkt niet als je met je hand kickt,tamelijk snel op de kickstarter met voet wel
ik nu denken,de keeringen zijn kapot( verduideling van mn gedacht: hij krijgt motorolie,waardoor hij meer olie verbrand,dus meer rook,minder goed starten.doordat ik de elektra had uitgekuist was de vonk mss iets beter waardoor hij wel starte)
dus vandaag blok ervan onder gehaald
en membraamkleppen hadden een gleuf van 1 mm opening (zal dit de oorzaak zijn?) dus ik de kleppen omgekeerd steken(dit word toch altijd gedaan he)
blok weer eronder,zeker een keer of 30 gekickt en starte nog niet(na dit aantal kicken moest hij toch al aan gaan he)
dus wat zou het zijn?
ontsteking afstellen
membraamkleppen kapot
keeringen lek
andere ....
HEEEELPP MIJ
Geplaatst: zo apr 16, 2006 22:24
door Klx300R
mischien van alles een beetje, die membramen zijn in ieder geval niet meer gezond. Hoe staat het met de compressie? als hij olie verbruikt moet je pijl zakken en je olie zwart zien als je ze aflaat,is dit het geval? is de carb proper? als hij lang stil gestaan heeft kan je benzine slecht zijn (samen met 2takt olie durft de 'jacht" er wel is afgaan) nieuwe bougie al geprobeerd?
Heb je het blok eruit gekregen? die assen kunnen soms vastzitten om de lagers, een goed verlengstuk van een ratelsleutel dat in het gaatje van de as past en een voorhamer willen wel goed helpen.
greetz
Geplaatst: zo apr 16, 2006 23:27
door willem7
yo
naft was nieuw hoor,das zeker et probleem nie
andere bougie is ook al gebeurt,et was al een tijdje het probleem van slechter starten en alleen weggeraken met voorverwarmde bougie
blok is er al vanonder hoor nu
maar aan wat zou het liggen,ik had hem vanmiddag voor de laatste keer nog gekickt en je hoort geen geluid dat de motor weg wil
Geplaatst: ma apr 17, 2006 08:54
door Klx300R
mpembramen kunnen de oorzaak zijn,maar als je blokje weg is zul je gouw terug rijden
greetz
Geplaatst: ma apr 17, 2006 22:31
door willem7
maar wat denken jullie van mn oorzaak dat ik denk de keeringen lek?
of andere oorzaken?wil echt weer crossen
aja ,das met cdi mn yz he,maar kan er ook nog iets verkeerd afgesteld zijn nu,naa een half jaar te hebben gecrosst,ik zeg maar iets,als voorontsteking,cdi kapot,bobine kapot??????????????????
Geplaatst: ma apr 17, 2006 22:52
door Rudy
Kan, kan zoveel zijn
Als keerringen lekken is ..is je bougie vet?
Geplaatst: di apr 25, 2006 21:08
door willem7
kan er iemand als hij wil even opsommen wat KAN zijn dat kapot is,waardoor hij niet start
ik heb dus cdi ontsteking,kan die ontregeld geraakt zijn?of cdi kapot?membraamkleppen versleten,keeringen lek?wat nog?
Geplaatst: di apr 25, 2006 21:11
door Rudy
Geplaatst: di apr 25, 2006 22:18
door willem7
wist ik al rudy
en kan je toch nie vergelijken (aleja sommige dingen toch) gelijk met puch e.bv kleppen ....
ik bedoelde voor moes tiemand anders het alvoorgehad heeft
Geplaatst: wo apr 26, 2006 00:29
door Rudy
Omschrijving is nog zo dat het alles kan zijn, daarom die link
ff snel doorgelezen, maar je hebt het over bougie voorverwarmen, heb je al eens een nieuwe geprobeerd?
hoe vonkt hij als je de bougie tegen de cilinder houdt en dan trapt?
Is de benzine oud? schud je de tank(motor) voor het starten?
---
Keerringen die lekken heeft vaak de krukas ook wel speling, is te checken aan de vliewielkant. (kapje eraf halen)
Daarna carburateur eens loshalen, schoonmaken, membraan kun je dan gelijk bekijken/ loshalen.
Geplaatst: do apr 27, 2006 06:44
door willem7
nieuwe bougie geprobeerd,maar helaas
bougie vonkt niet als, ik traag kickstart
doe ik dit vlug dan vonkt hij wel.
Geplaatst: do apr 27, 2006 09:34
door huskie
Heb je al de bedrading al los gehaalt en er voor gezorgd dat alles weer goed stroom doorlaat? Ook de grondplaat van de spoelen goed schoonmaken. Ook alu roest!
Geplaatst: do apr 27, 2006 12:11
door willem7
[quote="huskie"]Heb je al de bedrading al los gehaalt en er voor gezorgd dat alles weer goed stroom doorlaat? Ook de grondplaat van de spoelen goed schoonmaken. Ook alu roest![/quote]
1 ding kan ik je zeggen,als ik hem afspoot,zat er altijd water in mn vleigwiel deksel
maar das zonder contacpunten e
Geplaatst: zo apr 30, 2006 13:29
door willem7
mn keeringen zijn uds duidelijk lek
blok is er dus vanonder,keek door het membraangat(membraan eruit dus) en zag dat de wangen droog stonden ,dus ik blijven draaien aant vliegwiel,ze belevne droog,ik wat met blok kantelen en draaien en oppeens staan ze nat,oliekleur
dus....