Pagina 1 van 1
Olie afgedraaid???
Geplaatst: zo apr 09, 2006 21:20
door Klx300R
Had vandeweek verse olie op men motor gedaan,oliefilter veranderd, is 1,700ml olie afgekomen en heb er ook terug zoveel opgedaan. Maar nu ben ik vandaag gaan rijden en merkte ik steeds als ik even stilstond schuim onder men blok, even aan gevoeld en is dus olie die veranderd is in schuim. Hoe kan dit? is de sport4 van putoline die ik altijd gebruik. zal dus vandeweek maar even veranderen zeker he???
greetz
Geplaatst: ma apr 10, 2006 09:59
door Max_Kool
Dat schuim loopt er zomaar uit? Wáár onder je blok? Olieleidinkje, aftapplug?
Bekijk ook de kleur van de koelvloestof eens, zie je daar iets vreemds aan?
Geplaatst: ma apr 10, 2006 16:19
door WG
Toch niet teveel olie in blok gedaan.....?
Geplaatst: ma apr 10, 2006 16:21
door Honda limburg
bij mij hoeft er maar 650 ml in
Geplaatst: ma apr 10, 2006 17:13
door Rudy
Honda limburg schreef:bij mij hoeft er maar 650 ml in
ja en?
Ontopic aub
Geplaatst: ma apr 10, 2006 17:29
door Honda limburg
ik bedoel daarme .. muschien heeft hij er wel teveel in gedaan
srry voor onduidelijkheid
Geplaatst: ma apr 10, 2006 18:07
door Rudy
Jij hebt een 2 takt hij een 4 takt......
Daar zit altijd wat meer olie in.
Ongeveer 2 keer zoveel, Honda heeft iets van 2 maal 6xx.
Honda limburg schreef:hej ik heb een vraag .. jullie denken nu muschien van die is dom maar toch wil het toch weten
moet je in een 4T machine ook mengsmering doen? of is dat alleen bij 2T,
ja srry heb zelf geen 4T dus heb er ook geen ervaring mee.
reageer ook alleen omdat ik me het bovenstaande wist te herinneren, domme vragen zijn er niet, domme antwoorden wel.
Geplaatst: ma apr 10, 2006 18:35
door Klx300R
staat halve mm boven pijsltok dus is normaal (boven max he)
koelvloeistof is normaal en niet gezakt, het komt dus gewoon uit de karterontluchting gelopen,maar je merkt echt op dat er geen water bijzit. kan het zijn omdat er vorige keer supersyntheet van denicol inzat en nu putoline sport 4 semi synthetisch?
Geplaatst: ma apr 10, 2006 20:09
door Arnaud
Uit het WPH van de WR426:
GENERAL SPECIFICATIONS (WR426F) SPEC
Oil capacity:
Engine oil
Periodic oil change 1.3 L (1.14 Imp qt, 1.37 US qt)
With oil filter replacement 1.4 L (1.23 Imp qt, 1.48 US qt)
Total amount 1.5 L (1.32 Imp qt, 1.59 US qt)
Arnaud.
Geplaatst: ma apr 10, 2006 20:44
door Klx300R
Arnaud schreef:Uit het WPH van de WR426:
GENERAL SPECIFICATIONS (WR426F) SPEC
Oil capacity:
Engine oil
Periodic oil change 1.3 L (1.14 Imp qt, 1.37 US qt)
With oil filter replacement 1.4 L (1.23 Imp qt, 1.48 US qt)
Total amount 1.5 L (1.32 Imp qt, 1.59 US qt)
Arnaud.
dus klopt he, YZ heeft 200ml meer, heb hem zo opgevuld. zal <morgenvroeg wel meer weten.
greetz
Geplaatst: di apr 11, 2006 20:52
door Klx300R
voila,zo gezegd zo gedaan,vandemorgen motor warmgedraaid en olie afgelaten.
Olie was precies exspresso die net uit de machine kwam,zeer vloeibaar warm en met een mooi laagje schuim op, wat me opviel was dat er veel luchtbelletjes in de olie zat. en nog heel proper was. (maar 1keer gereden)
na het afkoelen zakte het schuim weg en was de olie terug normaal, dus toch iets mis met de olie????
Geplaatst: wo apr 12, 2006 11:57
door Joop
Klx300R schreef:de olie terug normaal, dus toch iets mis met de olie????
zo te lezen niet
Geplaatst: wo apr 12, 2006 17:38
door Rudy
Heb je er ook echt mee gereden, als je alleen maar stationair draait kan er veel vocht en benzine in de olie komen. Dat zal dat schuimen wel geven. Normaal verdampt dat als de motor echt warm wordt.
Geplaatst: wo apr 12, 2006 18:23
door Klx300R
Rudy schreef:Heb je er ook echt mee gereden, als je alleen maar stationair draait kan er veel vocht en benzine in de olie komen. Dat zal dat schuimen wel geven. Normaal verdampt dat als de motor echt warm wordt.
heb er 4uur mee gereden, en het was telkens toen ik hem stil legde dat er kwam uitgelopen. toen ik het afliet stond er zeker 2cm schuim op de olie in men oliebakje, dat is wat veel voor normaal te zijn volgens mij. Heb het zelf nog nooit gezien en heb al veel olie vervangen hoor.
greetz
Geplaatst: za apr 15, 2006 10:48
door gassen
Zou idd ivm de mix van de 2 soorten kunnen zijn.
Alhoewel een 1/2 synt niet zo vreemd doet tov 1/1synt.
Maar je weet het nooit.
Je komt er waarschijnlijk pas achter als je een paar x de olie hebt vervangen, zodat alle "oude" olie eruit is.
Lijkt me geen prettig idee.
Of gist in de olie
Geplaatst: za apr 15, 2006 17:02
door Klx300R
gassen schreef:Zou idd ivm de mix van de 2 soorten kunnen zijn.
Alhoewel een 1/2 synt niet zo vreemd doet tov 1/1synt.
Maar je weet het nooit.
Je komt er waarschijnlijk pas achter als je een paar x de olie hebt vervangen, zodat alle "oude" olie eruit is.
Lijkt me geen prettig idee.
Of gist in de olie
heb inderdaad overgeschakeld van half synthetisch naar vol, heb deze er nu afgelaten en terug vol syntheet opgedaanzullen morgen wel zien wat het zegt he.
greetz