huskie schreef:Oke oke genoeg van dat weekhartige blabla, nu even zakelijk.
Heb je er wat van opgestoken, daar op dat 80cc parcoursje. Oftwel hebben die "kids" je wat kunnen leren
Ja hoor, heb wat bijgeleerd. Vooral dat er geen toverformule bestaat om beter een bocht te nemen
De lesgever (Dirk Geukens) zei dat ik duidelijk al wat ervaring had offroad (doh - 't zou er nog moeten bijkomen na vier jaar!
), en dat het niet slecht ging.
En dan de tips:
Meer "zoetjes" gas geven, en vooral niet gas bruusk lossen.
In een hogere versnelling de bocht nemen (hij vond dat ik te hoog in toeren reed).
Been niet gestrekt houden maar gebogen (hihi - dat komt van een ver turnverleden
).
Motor in de bocht met knie duwen, ook met buitenste hand "meeduwen".
En hij zei dat endurorijden zo vermoeiend was omdat je heel te tijd afwisselend kortbij en ver moet kijken (ha! switchen dus!)
En ook dat mijn lieve Husky écht te groot is voor mij. Bij het nemen van een bocht zou het uitgestoken been vlak boven de grond moeten hangen, en dat is bij mij dus echt niet het geval. Als ik wegglij, duurt het veel langer eer ik de grond raak, en is de motor meer uit balans, en is ie zwaarder om terug te duwen etc.
Dirk G. vond het geen goed idee om het zadel uit te hollen (dan zitten je armen te hoog aan het stuur zei ie), en vond het beter om de blokskes in de veren te steken, en de maximale veerweg dus wat te verkorten. Op zich is dat geen probleem voor mij, ik ben geen zwaargewicht, en met mijn rijstijl heeft mijn Huskie nog niet het einde van zijn veren gezien.
Financieel is effe wat anders gezien we op dit moment aan het bouwen zijn, en nu al flink wat centjes tekort komen (slik), en mijn ventje het dan niet opportuun zou vinden om een paar honderd euro aan de motor te besteden.
Ik zoek dus een betrouwbare veringspecialist, die geen overdréven prijs vraagt (ok, vakmanschap moet worden betaald - betrouwbaar en goed is natuurlijk veel belangrijker), en mijn motootje écht op mijn maat kan zetten. Eum... als er iemand wil sponsoren?