Pagina 1 van 1

Aprilia RXV 4.5

Geplaatst: zo mar 12, 2006 14:26
door Houten Klaas
http://www.aprilia-offroad.com/en/index.php5

Net even bij leo Theunissen geweest en daar stond de demo.Kan bijna niet wachten om hem een keer te proberen.

Adje ,zijn er plannen voor de koppeling van Rekluse voor de RXV ?

Waag er eens mailtje aan naar Rekluse.

Ze vertrouwen wel op de accu en startmotor bij Aprilia. Op de modellen bij Theunissen zat nl. geen kickstart.

Geplaatst: ma mar 13, 2006 08:42
door Sjokske
En, is tie ook een beetje te betalen (en dan bedoel ik door mensen die net als nooit de Lotto o.i.d. winnen) ?

Geplaatst: ma mar 13, 2006 10:50
door speedphreax
Volgens mijn informatie gaat hij ongeveer hetzelfde als b.v. een KTM 525 EXC kosten. Dat is dus het proberen waard.

Geplaatst: ma mar 13, 2006 10:55
door Houten Klaas
De enduro uitvoering 4.5 kost rond 9800 en 5.5 kost ongeveer 10.250.

Voor de \sm moet je er 50o euro optellen.

Prijzen liggen nagenoeg gelijk aan Ktm.

Geplaatst: ma mar 13, 2006 11:46
door Joop
De Aprilia 4.5 OTR is een heel interessante motor met echter een groot nadeel en dat is het gewicht van ±130kg :( en dat verschil vindt ik toch wel te groot met mijn KTM EXC 450 (±116 kg). Als ze dat gewicht nog eens met 10-15 kg terug kunnen brengen heb ik zeker interesse :D

Geplaatst: ma mar 13, 2006 19:36
door Houten Klaas
Volgens Eric Verhoef in de test voor Noppennieuws weegt hij droog 100,7 kg. :shock:

Geplaatst: ma mar 13, 2006 21:18
door Joop
Houten Klaas schreef:Volgens Eric Verhoef in de test voor Noppennieuws weegt hij droog 100,7 kg. :shock:
Waarschijnlijk had Eric Verhoef de bril niet op. :) Nee ik heb dit gewicht van ±130 kg van Aprilia een medewerker. Volgens de Aprilia medewerker is de enduro namelijk ongeveer net zo zwaar als de SM en die weegt ±130 :( kg. En als je de enduro en de SM ziet zou je ook hetzelfde gewicht verwachten. Kijk maar eens op de site van Aprilia, men vermeldt allerlei zaken van de enduro en over het gewicht zwijgt men helemaal. En als cross en enduro rijder kijk ik daar nu meteen naar, omdat een laag gewicht toch wel belangrijk is, anders moeten we maar weer met een BSA Goldstar gaan rijden :) .

Geplaatst: ma mar 13, 2006 21:27
door pruus
Ligt eraan wat je wilt. Erna kijken: super. Rijden in de bagger......
Ik hoef um nie

Geplaatst: ma mar 13, 2006 21:46
door ives
Volgens deze recensie weegt hij 120kg. En gaat hij als een speer.

http://www.fasola.com/index.php?fase=ne ... 1134663099

Maar ik vind hem veel te duur hoor!

Geplaatst: di mar 14, 2006 06:43
door Houten Klaas
In het instructieboekje spreken ze over 123 kg drooggewicht. Ik ben benieuwd.

Geplaatst: di mar 14, 2006 09:12
door huskie
Natuurlijk is deze V twin "loodzwaar" :twisted:
Mijn 125cc 2takt blok weegt schoon aan de haak 20kg.
Mijn 250cc 2takt blok weegt al 25kg.
Een 4takt blokje schat ik op plus 30kg,
dus een vtwin schat ik op plus 35kg.
Dubbele uitlaten etc bla bla 130kg droog is voor een v twin best netjes :lol:
Dus nat zal die wel op 140kg komen.

Geplaatst: di mar 14, 2006 11:52
door TTT
Joop schreef:De Aprilia 4.5 OTR is een heel interessante motor met echter een groot nadeel en dat is het gewicht van ±130kg :( en dat verschil vindt ik toch wel te groot met mijn KTM EXC 450 (±116 kg). Als ze dat gewicht nog eens met 10-15 kg terug kunnen brengen heb ik zeker interesse :D
Het gaat er natuurlijk ook om hoe dit gewicht aanvoelt.
Op het eerste gezicht zou ik zeggen dat het zwaartepunt lager zit.
En dan de inertia van de roterende massa, is deze kleiner of groter?
Traagheidsmoment neemt met de 3de macht van de straal toe dus kleinere slag levert veel winst.

Ik heb hele goede ervaringen met een RSV Mille gehad dus ik ben optimistisch gestemd over deze RXV.

Geplaatst: di mar 14, 2006 11:54
door Sjokske
Volgens de foto's in Noppennieuws lijkt hij me behoorlijk breed t.p.v. de radiateurs.
Voor de rest is het wel een (Italiaans :!: ) plaatje, vooral de combinatie frame/achterbrug. Koplampunit vind ik persoonlijk minder geslaagd.

Geplaatst: di mar 14, 2006 12:01
door Houten Klaas
De constructie van de radiateur baart mij wel zorgen. Snel schade.

Geplaatst: di mar 14, 2006 14:09
door Joop
TTT schreef:Het gaat er natuurlijk ook om hoe dit gewicht aanvoelt.
Hoe het gewicht aanvoelt is natuurlijk belangrijk, maar minder kilo's is altijd goed :)

Geplaatst: di mar 14, 2006 14:19
door TTT
Joop schreef:
TTT schreef:Het gaat er natuurlijk ook om hoe dit aanvoelt.
Hoe het aanvoelt is natuurlijk belangrijk, maar minder kilo's is altijd goed :)
We hebben het nog steeds over motoren he :wink: